ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توقف اجرای فایل های فلش در نسخه بعدی مرورگر مایکروسافت Edge

مایکروسافت تصمیم دارد در نسخه بعدی مرورگر Edge، فایل های Adobe Flash که در وب سایت ها بیشتر برای تبلیغات به کار می روند را متوقف کند تا به این شکل، مصرف باتری و بار اضافه ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۱ فروردین ۱۳۹۵  |  ۲۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت تصمیم دارد در نسخه بعدی مرورگر Edge، فایل های Adobe Flash که در وب سایت ها بیشتر برای تبلیغات به کار می روند را متوقف کند تا به این شکل، مصرف باتری و بار اضافه لود شدن آنها را در کامپیوتر و ابزارهای همراه کاهش پیدا کند.

این نسخه در آپدیت بعدی و بزرگ ویندوز از راه خواهد رسید که در تابستان عرضه می شود. این در حالیست که ویدیو و بازی هایی که در مرکزیت صفحه قرار گرفته و جزیی از محتوای وب سایت هستند، همچنان به صورت خودکار پخش خواهند شد اما محتوای جانبی که معمولا تبلیغاتی است، متوقف می گردد و کاربر در صورت تمایل با کلیک کردن روی آن می تواند اقدام به تماشا کردنش نماید.

در حال حاضر مرورگر کروم از گوگل و Safari از اپل هر دو چنین سیاستی را در پیش گرفته اند. سال گذشته گوگل ویژگی تشخیص هوشمند نوع محتوای فایل های فلش را به کروم اضافه کرد در حالی که اپل همین قابلیت را در حالت Power Saver سافاری جای داده است.

حرکت مایکروسافت می تواند به مرگ تدریجی فلش، شتاب بیشتری دهد. این دسته فایل ها علیرغم داشتن حفره های امنیتی بسیار، هنوز هم توسط کاربران بسیاری مورد استفاده هستند و در حال حاضر توصیه می شود که به جای آن، از HTML5 استفاده شود. در این میان حتی شرکت ادوبی، سازنده Flash هم به آسیب پذیری های جدی این پلتفرم اذعان دارد و توصیه می کند که از پلیر آن استفاده نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد

    قابل توجه سایتهایی مثل دیجیاتو!

  • bikar

    سلطان مرورگرها chrome??

  • zaryab

    واقعا به طور فوق العاده ای داره پیشرفت می کنه اج،من که خیلی لذت می برم از استفادش،یه مرورگر تمام و کمال،خدا کنه مایکروسافت واسه اندروید و آی او اس هم ارائه بده

  • بابک

    Flash is Dead :)

مطالب پیشنهادی