ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین پرچمدار جدید HTC بالاترین رتبه را در بررسی های DxOMark به دست آورد

هرچند HTC توجه زیادی به بخش دوربین تلفن های هوشمند خود نشان می دهد، اما تجربه ی عکاسی پرچمداران اخیر، با وجود تلاش های شرکت تایوانی چندان راضی کننده نبود و همین موضوع را می ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۲۴ فروردین ۱۳۹۵  |  ۱۸:۴۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هرچند HTC توجه زیادی به بخش دوربین تلفن های هوشمند خود نشان می دهد، اما تجربه ی عکاسی پرچمداران اخیر، با وجود تلاش های شرکت تایوانی چندان راضی کننده نبود و همین موضوع را می توان یکی از دلایل شرایط نابسامان HTC در حال حاضر به حساب آورد. اکنون اما این سازنده ی خوش سابقه تمام توان خود را به کار گرفته تا با عرضه ی یک پرچمدار مجهز به دوربین عالی، خاطرات بد سالهای اخیر را ترمیم نماید.

تردیدی وجود ندارد که تا پیش از عرضه ی نهایی محصول به بازار نمی توان در مورد خصوصیات آن قضاوت کرد، اما بد نیست بدانید که نخستین نشانه ها از این موضوع حکایت دارند که سازنده سرانجام با HTC 10 موفق شده یک تجربه عالی در زمینه عکاسی برای کاربران فراهم آورد، چرا که سایت DxOMark که به بررسی عملکرد دوربین شهرت دارد، نام این تلفن هوشمند را با 88 امتیاز در صدر لیست و همطراز با رقیب قدرتمندی مثل Galaxy S7 Edge سامسونگ (بررسی دیجیاتو) قرار داده که پیشتر علمکرد بسیار مناسبی را در دنیای واقعی از خود به نمایش گذاشته است.

بر اساس آنچه DxOMark می گوید، دوربین HTC 10 تصاویر را با جزئیات بسیار مناسب ثبت می کند، میزان exposure مناسبی دارد، عملکرد فوکوس خودکار دستگاه در تمام شرایط سریع و دقیق است و از دیگر ویژگی های مثبت این بخش نیز می توان به عملکرد خوب کاهش نویز در شرایط کم نور و رنگهای طبیعی اشاره کرد.

البته هیچ دوربینی بدون ایراد نیست و وبسایت DxOMark نیز مواردی را به عنوان نقاط ضعف این تلفن هوشمند اعلام کرده است، از جمله وجود نقاط بیش از حد نورانی در محیط های روشن، کاهش جزئیات تصویر در برخی شرایط نوری و وجود برخی مشکلات در عملکرد فلش دستگاه.

DxOMark برای عملکرد فیلمبرداری این تلفن هوشمند نیز امتیاز 86 را در نظر گرفته و می گوید HTC 10 هنگام ضبط ویدیو در زمینه کاهش لرزش، میزان exposure، وایت بالانس و سرعت و دقت فوکوس خودکار از عملکرد مناسبی برخوردار است. این وب سایت البته ادعان دارد که برخی اوقات اگر دستگاه را هنگام فیلمبرداری به شکل افقی حرکت دهید، تاحدی اختلال در عملکرد فوکوس ایجاد خواهد شد.

در پایان لازم است اشاره کنیم که سازنده ویژگی های پیشرفته ای را برای دوربین پرچمدار جدید خود در نظر گرفته است، از جمله نسل دوم سنسور UltraPixel مجهز به پیکسل های بزرگتر 1.55 میکرونی، لرزشگیر اپتیکال و لنز با گشادگی دریچه دیافراگم اف 1.8 که میزان جذب نور را به گفته ی این شرکت تایوانی تا 135 درصد افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • alivmn

    اگه نمایشگرش هم ال ای دی بود گوشی کاملی میشد

  • امیر

    اچ تی سی امتیاز خوبی گرفته ولی هنوز بررسی و امتیاز پرچمدارهای ال جی (G5) و سونی توسط
    DxOMark انجام نشده ، احتمالا امتیاز این دوتا گوشی بالاتر باشه . حتی بالاتر از s7 .

  • ...... ....... ....... .....

    من الان سه تا گوشی دارم بخاطره کارم .هم وی تن از ال جی. هم اس سیکس پلاس از سامسونگ هم اچ تی سی ام 8.بعظی نظرای دوستان رو ادم میخنده وقتی میخونه.از صبح تا شب دارم یه روند با این سه قلم گوشی کار میکنم.ثبت میشه سفارشات.اینترنت 24 ساعت روشنه و حالا گاهی بازی انلاین و کلی کاره حسابداری و اینا.من از نظره سخت افزاری تفاوتی ندیدم.خوب ام 8 یکم قدیمی تره و توو مدت مصرفم ازش یه کم افت داشته.وی تن رو بیشتر ازش برای عکس و فیلمبرداری استفاده میکنم.خوب بهتر عمل کرده .البته کیفیت رو روی پی سی دارم میگم نه روی صفحه خود گوشیا.سامسونگ رو هم از لحاظه شارژ که بیشتر نگه میداره.والا تفاوتی بین ال جی و سامسونگ منی که از صبح تا شب دارم کار میکنم باهاشون ندیدم.اچ تی سی هم که داره پا به پاشون کار میکنه.یه جوری نظر بدید که کاربردی باشه نه اینکه ادم احساس کنه راه پیمائی بیست و دو بهمنه.همش شعاره.

  • رضا

    تو اون سایت فقط گوشی های سامسونگ و سونی و اپل هستن با اچ تی سی . پس بقیه برند ها کجان ؟
    چرا پی9 هواوی مورد بررسی قرار نگرفته ؟

  • محمد

    یه نکته هم اینه که توی dxo سامسونگ مقدار زیادی امتیاز بخاطر رنگ از دست داده در حالی که تو تست ها اغلب رنگ هاش عین رنگ های دوربین مرجعه و نکته ی مهم تر اینه که اگه واقعا عکس براتون مهم باشه قطعا همیشه بلالانس رنگ رو خودتون تنظیم میکنید.
    اگه بالانس رنگ رو حذف کنیم سامسونگ دو سه امتیاز میره بالاتر و برای کسی مثه من که همیشه رنگ رو خودم دستی تنظیم میکنم عالیه(برای همه نه)

  • محمد

    این بررسی کلا بو میده هم سرعتش و همم اینکه تو فیلمبرداری دو امتیاز پایین تر داشته ولی بازم اول شده بعدشم dxo تست کامپیوتری بیشتر ملاکشه وگرنه اگه برید لو-لایت هارو ببینید جی ۵ تفاوتی با اس ۷ نداره توی تست جی اس ام آرنا و اتفاقا عکس با کیفیت اصلی هم موجوده که میتونید زوم کنید و متوجه بشید

  • Rez~Rez."M:R"

    بالاخره سرور تمام گوشی ها رسید با کلی تعریف.ایفون عالی.الجی جالب چشم گیر.گلکسیs7پر طرفداروپرفروش همچنان.اما HTC10 یه چیز دیگس فوق العادس کن همه این برندهای اول دنیا به خصوص هواوی رو خوشم میاد.حتی Mi5. اماHTC10تکه بی عیب نیست ولی نسبت به سایر بهترین فعلا تازه معرفی شده و عیب هاش رو نمیدونیم ولی تا اینجا میدونی که رو این گوشی خیلی کار شده و همه تست ها رو قبل از معرفی روش انجام گرفته و موفق بوده.دوربینش بهترین تا اینجا.طبق گفته ی سازنده کیفیت ساختش به حدی خوبه که نیاز به قاب محافظ هم ندارد.صفحه ی نمایشش سوپر ال سی دی 5. هم یه برتری هایی داوه نسبت به صفحه نمایش Galaxy S7 هم یه ضعف هایی ولی تا اینجا میگن که ال سی دی بعد چند سال هم همون کیفیت رو نشون میده.اما نمایش گر های سوپرامولد سامسونگ هم عیب هایی داره که کلی از خوبی ها و بدی های این دو صفحه نمایشگر در سایت ها هست.باتریشون هم که در سطح هم هست.اسپیکر هایHTC10 بهتر همس با LG G5ولی Galaxy در اسپیکرها هیچ علاقه ای نشون نمیده و نسبت به رقبا ضعیف تر عمل میکنه همیشه.خلاصه یه سری نقاط مثبت و یک سری نقاط منفی درپرچمداران 2016هست.و باید منتظر غول ایفون ها هم وایسیم و پرچمدارن هر سال رو باهم مقایسه کنیم ایفون 6S در سال قبل بود باید منتظر ایفون 7 بی ایستیم.هر کدوم ازما یک نظر خاصی داریم ولی فعلا همه در سطح هم هست ولی فروش Galaxy S7 فروش زیادی کرده. حالا ببینیم گوشی خاص برند HTC چه کار میکند.

  • masoudking

    بعد از گوشی HTC One X که در سال 2012 تولید شد دیگه اچ تی سی حرفی برای گفتن تا امسال نداشته و سامسونگ یکه تاز دنیای اندروید بوده,البته این گوشیه htc هم واقعا چیزی از رقبا کم نداره ولی ای کاش طراحی گوشی از زاویه جلو بهتر بود,به نظرم بیشتر کاربران باز هم برای خرید به سراغ بهترین گوشی از هرلحاظ یعنی گلکسی اس 7 خواهند رفت

  • S. S

    به نظرم من بهترین گوشی های امسال الجی جی 5 و اچ تی سی 10 هست!
    هم از بدنه هم از دوربین!

  • ab

    با این ک این دوربین دیافراگم اف 1.8 داره با اس ۷ ک اف 1.7 داره همتراز اگه اینم اف 1.7 بود از اس۷ بالاتر میشد قطعا

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی