ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر سرمایه ای 3.5 میلیارد دلاری از شاهزاده عربستان سعودی دریافت کرد

شاید تصور کنید که عربستان سعودی پس از به اتمام رسیدن ذخایر نفتی اش بسیار دوران سختی را پشت سر خواهد گذاشت اما برخلاف تصور، مقامات این کشور برنامه ای بلند مدت تا سال 2030 ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۳ خرداد ۱۳۹۵  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شاید تصور کنید که عربستان سعودی پس از به اتمام رسیدن ذخایر نفتی اش بسیار دوران سختی را پشت سر خواهد گذاشت اما برخلاف تصور، مقامات این کشور برنامه ای بلند مدت تا سال 2030 دارند تا اتکای شان بر تجارت نفت را کاهش داده و سرمایه گذاری اخیر پرنسس سعودی گواهی است بر این مسئله.

ریما بنت بندر الصعود، که به عنوان دختر سفیر عربستان در ایالات متحده آمریکا، سال های بسیاری را در غرب سپری کرده است، حالا با سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری روی اوبر، رکورد بزرگ ترین سرمایه گذاری شخصی روی یک شرکت را جا به جا کرد.

یاسر الرمیان، مدیر منطقه ای اوبر در عربستان سعودی نیز حالا یک کرسی در هیئت مدیره این شرکت خواهد داشت. در حالی که شاهزاده سعودی سعی دارد به قدرت اوبر در کشور خود بیافزاید، سازمان ملل گزارش می دهد که عربستان سعودی در زندانی کردن فعالان حقوق بشر و متهم کردن فعالیت های مسالمت آمیز ترسی ندارد و حتی هنوز هم زنان در این کشور حق رانندگی ندارند.

از سوی دیگر اما، اوبر موظف شده تا به عربستان سعودی کمک کند و میزان کارآفرینی را افزایش دهد تا وابستگی این کشور به نفت کاهش یابد. تراویس کالانیک می گوید حال که زنان اجازه رانندگی در این کشور را ندارند، اوبر می تواند راهی موثر باشد تا زنان بتوانند سریع تر به مقصد خود رسیده و با امنیت بیشتر مسیرهای درون شهری را بپیمایند.

ارزش اوبر اخیرا 62.5 میلیارد دلار اعلام شده بود که این به معنای ارزشمندترین استارتاپ تکنولوژی در سراسر جهان است. این کمپانی سال گذشته گزارش داده بود که هزینه ای 250 میلیون دلاری در خاورمیانه خواهد کرد تا حضور خود را در کشورهای این منطقه گسترش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • hTi

    نفت نفت:| خفه نمیشن تو اینهمه نفت؟

  • ali

    اینا این همه پول رو از کجا میارن:|

  • shabgard

    دمشون گرم واقعا زندگی میکنن

  • samir1374

    نزولی* ?

  • مهدی3902

    برام جالبه که نظرت تایید شده! حداقل مودب باش بگیم تو ادب از عربا جلوتریم

  • yad

    اونا از پول نفتشون استفاده میکنن مال ما هم میرن کمک خرج بقیه کشورا میشه دیگه چی میخوان مگه

  • امیرحسین

    عربستان سعودی رو این جوری مینویسن!??

مطالب پیشنهادی