ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

وقتی چینی ها خودروهای ایرانی را هم کپی می کنند؛ بائوجین 630 مخلوقی عجیب با لوگوی ایران خودرو

اولین خودرو چینی که همه ی ما به خاطر داریم ام وی ام 110 با موتور 0.8 لیتری و 1.1 لیتری با طراحی کپی شده از روی دوو ماتیز بود که دیدنش روحیه هر ماشین ...

سروش نیرومند
سروش نیرومند منتشر شده در ۱۶ خرداد ۱۳۹۵  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اولین خودرو چینی که همه ی ما به خاطر داریم ام وی ام 110 با موتور 0.8 لیتری و 1.1 لیتری با طراحی کپی شده از روی دوو ماتیز بود که دیدنش روحیه هر ماشین دوستی را بد می کرد.

اما امروز خودرو های چینی در مقایسه با صنعت خودرو چند دهه ای ما بسیار سریع پیشرفت کرده اند و در سال های اخیر از کپی کردن خودروهای دیگر دست برداشته و می توان گفت که خود را به استاندارد های جهان نزدیک تر کرده اند، اما هنوز راه بسیاری دارند تا از نظر مسائل تکنیکی و مهندسی به شرایط مطلوب برسند .

Baojun_630_as_racing_car_2013

خودروسازی که در چند روز گذشته در شبکه های اجتماعی خبر ساز شده بائوجین ، یکی از شرکای جنرال موتورز است خودروسازی که با استفاده از برند ایرانخودرو اتومبیل هایش را روانه بازار می کند.
بائوجین 630 که دقیقا بر اساس پلتفرم بیوک اکسل ساخته شده و در کشورهای همچون مصر و الجزیره با نام شورلت اپترا به نمایش در آمده است.

این خودرو چینی - آمریکایی با برند ایرانی، در سال 2014 رونمایی شد و در سه ماهه ی آغازین سال 2016 به مراکز فروش راه یافته است.

2011_baojun_630
در بحث طراحی خارجی کاپوت نسبتا کشیده و چراغ های بزرگ جلو کاملا یادآور حجم های اغراق شده در خودرو های آمریکایی است اما در نمای عقب کاملا خودروی وطنی ما یعنی رانا که خود برداشتی آزاد از 206 صندوق دار است را تداعی می کند.

محل قرار گیری چراغ ها شیب و فرم شیشه عقب و برجستگی بخش بالای درب صندوق عقب همه به همراه کله اسب کرومی روی صندوق نشان از خودرویی آشنا برای ایرانیان دارند .

2011-Brown-Baojun-630-Rare-Side-View-516x344
پیشرانه‌های نصب شده در این خودرو، چهار سیلندر هستند که در دو حجم متفاوت 1.5 و 1.8 لیتری عرضه می‌شوند.

توان خروجی این دو پیشرانه به ترتیب معادل 110 و 143 اسب بخار و گشتاورشان نیز برابر با 146 و 177 نیوتن متر است.

البته در این میان، نسخه‌ای 1.5 لیتری هم به نام P-TEC وجود دارد که از لحاظ گشتاور و توان نیم الی یک و نیم واحد نسبت به نسخه معمولی (1.5 لیتری) آن قوی‌تر است.

به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با دو جعبه‌دنده متفاوت 5 سرعته دستی و نیز 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.

Baojun_630-1

در این مقطع دقیقا نمی توان گفت که آیا باید به بلوغ طراحی خارجی خودرو در کشور افتخار کرد که سرلوحه ی طراحان چینی قرار گرفته اند و یا صرفا شباهت بائوجین 630 با خودروهای ایرانی را حادثه و تصادف قلمداد کرد.

اما آنچه واضح است اینکه در دنیای خودرو ابتکار و مهندسی جای خود را به ترفند های کپی برداری داده و رقابت کمپانی های درجه دو به خلاقیت برای تقلب از یکدیگر تبدیل شده است.

در هر حال طراحی این خودرو، خبر خوشی برای مدیران ایران خودرو است، چرا که در صورت واردات آن به کشور حتی لازم نیست زحمت تعویض لوگو را بکشند و می توانند بائوجین 630 را بدون هیچ تغییری به نام خود راهی بازار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • afshingm

    مطمعن باش ایران کندرو هم خودش دست داره تو این طراحی !

  • Nima_Asbagh

    یاد این روزنامه ها افتادم که 15-16 سال پیش سر 4راه ها میفروختن، با تیترایی که هیچ ربطی به موضوع نداشت

  • Nima_Asbagh

    ادیتوری چیزی نداره سایت ؟ :))

  • SkyWalker

    چندجا نوشتین که با "برند" ایران خودرو !!! برند ایران خودرو که اسمش ایران خودروئه . این اسمش بائوجینه . برند ایران خودرو کجا بود؟ احتمالا منظورتون لوگو بوده که حتی لوگوش هم لوگوی ایران خودرو نیست !!! صرفا شبیهه چون از کله اسب استفاده کرده ! تازه اونقدرها هم شبیه نیست . برند !!!!!!!

  • SkyWalker

    از اون مطلبا بودا !

  • sorush33

    چی شد؟؟

  • google_user_122

    نمی دونم این دوتا چه شباهتی با هم دارن؟
    http://uupload.ir/files/gj87_iran_khodro_samand_logo.jpg
    http://uupload.ir/files/96wt_baojun_logo.jpg

  • محمد

    من حرفی ندارم فقط قبل از اینکه مطلب بذارید ای کاش یه وی اس فقط بعد اسم این محصول تو گوگل میذاشتید تا ببینید کی شبیه کیه
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/d6/91/21/d69121bfd2c3f9c4695a9628b89868de.jpg
    خوبه خودتون گفتین این محصول برا کدوم شرکای خودروسازیه
    chevrolet optra

  • alireza_asol

    gm و saic اونقدر بدبختن که بیان از ویرانخودرو کپی کنن؟ چه تخیلی...
    SAIC Motor Corporation Limited (SAIC Motor) is the largest auto company on China's A-share market (Stock Code: 600104), and has a total equity of 11 billion shares.

    SAIC Motor's business covers the research, production and vehicle sales of both passenger cars and commercial vehicles. It also covers components including engines, gearboxes, powertrains, chassis, interior and exterior and miscellaneous electronic components, and logistics, vehicle telematics, second-hand vehicle transactions and auto finance services.

    SAIC's affiliated vehicle companies include Morris Garages, SAIC MAXUS, SAIC Volkswagen, SAIC-GM, Shanghai General Motors Wuling (SGMW), NAVECO, SAIC-IVECO Hongyan and Shanghai Sunwin Bus Corp (SUNWIN).

    SAIC Motor's car sales hit 5.902 million units in 2015, up 5 percent on the previous year and further consolidating its leading position in the domestic auto market. In 2014, the company climbed 25 places to rank 60th on the annual Fortune Global 500 list, thanks to its $102.25 billion in revenues. It marked the 11th time that the company had made it onto the list of the world's most powerful companies.

  • ارمین

    بعدشم اگر یک نگاهی به خودروهای تویوتا بکنید چراغ عقب این خودرو و ظاهرش کپی از تویوتا یاریس هستش نه رانا بعدشم چراع های رانا کشیدست این کجا کشیدست. کمی دقت کنید شباهتی اصلا نداره. و اینکه یک برند امریکایی چینی بیاد یک خودرو با ارم برند ایرانی بزنه کمی خنده داره.
    منکه شباهت این خودرودر عقب با تویوتا یاریس بیشتر میبینم تا رانای ما که بچه 206 و 407هستش.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی