ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسس علی بابا: اجناس تقلبی از اجناس واقعی بهتر هستند

جک ما، موسس و رئیس هیئت مدیره کمپانی علی بابا که طی یکی-دو سال گذشته سر و صدای بسیاری به پا کرده، اخیرا در اظهار نظری بیان داشت که اجناس تقلبی حالا کیفیت به مراتب ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۷ خرداد ۱۳۹۵  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

جک ما، موسس و رئیس هیئت مدیره کمپانی علی بابا که طی یکی-دو سال گذشته سر و صدای بسیاری به پا کرده، اخیرا در اظهار نظری بیان داشت که اجناس تقلبی حالا کیفیت به مراتب بالاتری از اجناس اصلی با قیمت بیشتر دارند.

وال استریت ژورنال دقیقا سخنان جک ما را نقل قول کرده است: «اجناس تقلبی امروزی، بسیار با کیفیت تر و خوش قیمت تر از نام های واقعی هستند.»

در گزارش وال استریت ژورنال آمده که علی بابا شدیدا تحت فشار است تا در مورد مشکلات اش پیرامون حقوق تولید کنندگان پاسخگو باشد. چندی پیش، ائتلاف بین المللی ضد محصولات تقلبی علی بابا را از لیست خود به خاطر فروش محصولات تقلبی برخی برندهای خاص حذف کرد.

البته در برخی زمینه ها حق با جک ما است. حقیقتا بسیاری از اجناس تقلبی با همان کیفیت جنس اصلی توسط تولیدکنندگان چینی روانه بازار می شوند که قیمتی بسیار کمتر دارند. اگر یک کمپانی آمریکایی سفارش ساخت محصولی را بدهد، آن با قیمتی بالا و با سود فراوان می فروشد اما چینی ها با باقی مانده لوازمی که برای شان مانده، همان محصول را با برندی تقلبی می سازند و ارزان تر می فروشند.

بنابراین، گفته های جک ما اساسا بی منطق نیست و به نسبت مقایسه قیمت و کارایی، حتی اجناس چینی ممکن است بهتر باشند. با این حال، جک ما می گوید که علی بابا در این میان دشمن اصلی نیست و آن ها همیشه در این زمینه مبارزه کرده اند. وی افزود با فروش هر محصول تقلبی، ما 5 مشتری را از دست می دهیم. باید دید در آینده چه اقداماتی در این زمینه از سوی کمپانی علی بابا صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • chorKHUF A

    هه خل شده?

  • m.gh

    من تعجب میکنم که نگارنده این موضوع را تایید می کند و تا حدودی به جک ما حق می دهد.این روزا هرکس کوچکترین اطلاع از پروسه ساخت یک محصول را داشته باشد به این موضوع می خنده.آقای مهندس طراحی و تحقیق یکی از بیشترین هزینه های شرکت شازنده اصلی می باشد که شرکت کپی کننده قاعدتا هزینه های کمتری میکنه.در ضمن کمپانی های بزرگ سالانه رقم عجیب چند میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه می کنند که چینی ها مجانی از این ایده ها استفاده می کنند.

  • pop_0098

    نمیتونه اصلی را بسازیه تقلبی را تبلیغ میکنه اگه واردکننده ایرانی از این حرفش خوشش بیاد ولی کسی اصل را ول نمیکنه تقلبی بخره

  • بهداد

    نکبت مونگولو ببین .... دزدای بی سروپا

  • سامان

    این چینیا ذاتشون خرابه
    کاریشون نمیشه کرد

  • shahab

    عاقبت داشتن پدر و مادر چینی :-)) :-)

  • ali

    سخنی از مادر عروس

مطالب پیشنهادی