ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شنیده هایی که جامه واقعیت به تن کرد؛ خط تلفن ثابت گران شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پس از سال ها رایزنی با شرکت مخابرات چندی پیش طی جلسه ای، در مورد تغییر تعرفه های تلفن ثابت تصمیم گیری کرد. خبرهایی که در عین عدم شفافیت رسانه ای ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پس از سال ها رایزنی با شرکت مخابرات چندی پیش طی جلسه ای، در مورد تغییر تعرفه های تلفن ثابت تصمیم گیری کرد. خبرهایی که در عین عدم شفافیت رسانه ای از این جلسه ی کمیسیون به بیرون راه یافت حاکی از افزایش قیمت چند برابری خط تلفن ثابت بود.

در همین راستا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته در دیدار با برخی رسانه ها در مورد تغییر تعرفه های تلفن ثابت به صراحت اعلام کرده است: «کمیسیون تنظیم مقررات با افزایش قیمت هر خط از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان موافقت کرد؛ به این شکل که مشترک ۱۰۰ هزار تومان از آن را در زمان ثبت‌ نام و دریافت خط، و بقیه را ظرف ۳۶ ماه و به صورت اقساط پرداخت کند».

از جمله خبر های دیگری که در این رابطه منتشر شد نیز خبر تعیین هزینه ی تازه ای روی قبوض تلفن ثابت تحت عنوان «حداقل مکالمه» بود که به نوعی تضمین کننده ی سود شرکت مخابرات از محل خطوط بلا استفاده است.

وزیر ارتباطات در رابطه با خبر تعیین «حداقل مکالمه» نیز اظهار داشته است: «تصمیم گرفتیم برای روستا ها حداقل کارکرد ۲۰۰ دقیقه مکالمه و برای شهرها حداقل کارکرد ۳۳۰ دقیقه مکالمه را در نظر بگیریم، به این معنی که حتی اگر کمتر از این میزان از خطوط استفاده کنند، ملزم به پرداخت هزینه به ازای این دقایق هستند».

به گفته ی وزیر ارتباطات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تغییر های اعمال شده، به سراغ تعرفه‌ های بین استانی و آبونمان نرفته است. با این حساب نرخ آبونمان تلفن ثابت و مکالمات بین استانی همان نرخ‌ هایی است که در زمان اجرای هم‌کدسازی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد. محمود واعظی شب گذشته در این باره گفته است: «تغییر در آبونمان فعلی تلفن ثابت ایجاد نشده است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • pop_0098

    مسئله لینه که
    مخابرات یعنی سپاه پاسداران
    کم اورده مخابراتش
    دستور حکومتی داده میشه چه حرف بزنی یا نزنی باید پولش را بدی
    تو هیچ جای دنیا هم همچین مسخره بازی را نداری ما داریم نو اوری میکینم تو دزدی

  • محمد

    its not fair

  • محمد

    جالب برای گروه کردن بعد چند روز اجرایی میکنند اما برای ارزون کردن بعد از چند ماه سال یا اصلاً نمی کنند

  • کامران

    یه چیزی تو ایران توسط دولت مد شده اونم اینکه مثلا دولت میگه ما حساب کردیم دیدیم قیمت گاز تو امریکا برای شهروندان 1دلاره ، قیمت گاز ما برای مردم 2990 تومنه ، واسه همین قصدافزایش هفتاد درصدی گاز رو داریم ، بعد میبینی گاز شد 5هزار تومن ، اخبار دولتی هم میرن از مردم در مورد افزایش قیمت گاز میپرسن ، و چند نفر که پول گرفتن تا ... میگن از وقتی گاز گرون شده ما خیلی راضی هستیم چون گاز خیلی خوب شده بوی مشک میده ، ما دیگه مواد خوش بو کننده استفاده نمیکنیم از گاز استفاده میکنم ، لازمه بگم میانگین درآمدماهانه مردم آمریکا 5 تا 15 هزار دلاره ، میانگین درآمد مردم ایران هم 500 تا سه میلیون تومنه ، با این حساب درسته قیمت گاز ایران با آمریکا مقایسه بشه ، (گاز مثال بود )

    • بیژن

      اینا اگه قرآن به نفعشون باشه از قرآن حدیث میارن اگه اروپا و آمریکا به نفعشون باشه از اروپا و آمریکا حدیث میارن...

    • سلمان

      بعضی ها هم حقوقشون 200 میلیون تومنه

  • H4906R

    به نظر من ما مردم ایران، حقمون بدتر از ایناس :) ، ماشین 5 میلیونی رو 20 بخریم، اینترنت 8 هزاری رو 28 هزار بخریم :)

  • مهران

    به شتر میگن گردنت کجه میگه من کجام راسته که گردنم کجه خودتون برید تا آخر قضیه

  • ali

    سیاست گشنه نگه داشتنه مردم :|

  • hesam

    تو این مملکت زندگی نمیشه کرد .هر کار بخوای بکنی باید استرس داشته باشی که آیا نتیجه میده یا نه؟آیا فردا گرون میشه بدبخت بشم یا نه ؟آیا سرم کلاه میزارن و....بعد میگن چرا اینجا این همه درد و مرض و سرطان زیاد شده...هر چیز این مملکت رو میبینی یه ایرادی داره

  • amir.h

    روحانی مچکریم ?

  • Mustafa

    ما که به گرونی عادت داریم از وقتی چشم باز کردیم همه چی با یه شیب نجومی در حال گرون شدن بوده و هست.
    اگه چیزی خدای نکرده ارزون شد اون وقت جای تعجب داره.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی