30 پروژه زیرساختی عظیم در چین که دنیا را تغییر می دهند
تغییراتی عظیم در راه چین است. ظرف ده سال آینده این کشور در نظر دارد که 250 میلیون نفر از جعیت خود (معادل با کل شهروندان کشور اندونزی) را به ابرشهرهایی انتقال دهد که به ...
تغییراتی عظیم در راه چین است. ظرف ده سال آینده این کشور در نظر دارد که 250 میلیون نفر از جعیت خود (معادل با کل شهروندان کشور اندونزی) را به ابرشهرهایی انتقال دهد که به سرعت در حال توسعه هستند.
این کشور برای محقق ساختن مهاجرتی با این مقیاس، میلیاردها دلار را در پروژه های زیرساختی عمده اش صرف نموده که برخی از آنها کامل شده اند و برخی دیگر همچنان در دست انجامند.
از بزرگراه هایی که طولشان به اندازه محیط یک قاره است تا بزرگ ترین نیروگاه های بادی تولید برق و فرودگاه های بسیار عظیم گرفته تا احداث شهرهای جدید در بیابان همگی بخشی از فعالیت هایی هستند که دولتمردان چینی سعی در اجرایشان دارند.
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شرح مختصری از این پروژه ها را با شما در میان بگذاریم.






























دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فقط اومدم بگم که هزینه این 30 پروژه 471 میلیارد دلار شد... درآمد نفتی دولت پاکدست قبلی 800 میلیارد دلار بود که حتی نتونست یه فاز از عسلویه رو به اتمام برسونه... گریه حضار
اره واقعا درسته.البته این ارقام (حدود 470 میلیارد دلار) واسه 30 تا پروژه خیلی هم عجیب نیست.ایالات متحده هزینه های بسیار بالاتری را منظور میکنه.به غیر از این چینی ها تو نشون دادن آمار همیشه از آمارهای دور از واقعیت استفاده می کنند.
? ? ? من حرفی ندارم !
پول همه ی این پروژه ها باهم تازه میشه یک سوم بودجه نظامی آمریکا برای ارتش خودش برای یک سال!!!!!!!!!!
آمریکا بودجه نظامیش بالاهست چون ساخت تجهیزات براش زیاد در میاد
مثلا ایفون 6اس 3 میلیونه
توی چین شیائومی می5 که حدودا هم رده ایفونه یک میلیونو خورده ای در اومد.
تجهیزات نظامی هم همین طوره... تازه آمریکا این پولارو برا توسعه و تحقیق میده.
جمع همهی اینها به ۵۰۰ میلیارد دلار نمیرسه. ینی با اون ۳۰۰۰ میلیارد تومنی که اون موقع میشد ۳۰۰۰ ملیارد دلار میشه ۶ بار همهی این کار ها رو کرد
آره خدایی ! ? ?
احیانا تو محاسباتت اشتباه نکردی؟؟!!!؟؟تو برو ریاضیتو بخون جای نظر دادن
3000 هزار میلیارد تومان 6برابره 500میلیارد دلاره؟3000هزار میلیارد تومان میشه یک میلیارد دلار .500میلیارد دلار یعنی بیشتر بودجه یک سال این مملکت.
باقر خان ۳۰۰۰ میلیارد کجا میشه یک میلیارد ، شما تا کلاس چند درس خوندی ؟ ۳۰۰۰ رو تقسیم بر سه کنی میشه ۱۰۰۰ میلیارد و اگه تقسیم بر ۳.۵ بکنی میشه ۸۵۷ میلیارد دولار .!!!!
وای نابود شدم...
پسر گلم 3000هزار میلیارد تقسیم بر دلار مثلا 3000میشه چند؟میشه یک .یک میلیارد دلار...شما تا کلاس چند درس خوندی؟
حالت خوبه؟ ۳۰۰۰ میلیارد تومن الآن میشه ۱ میلیارد دلار که قبلاً هم میشده ۳ میلیارد دلار!
دقیقا کی دلار ۱ تومن بوده؟؟؟؟
دادا شما نمیتونستی یه اسم دیگه برا خودت انتخاب کنی ؟؟زارت اومدی اسم منو انتخاب کردی و به همه داری گیر میدی . بس کن . یه اسم دیگه انتخاب کن یکم فکر داشته باش
من واقعا شرمنده ام که اسمم شهابه
باور بفرمایید که خودم توی انتخاب اسمم کوچکترین نقشی نداشتم
ولی مطمعن باش والدینم اگر میدونستن یکی مثل شما اسمش شهابه دیگه همچین اجحافی در حق من نمیکردن
تیکه ننداز این یک.وقتی تو یه سایت میبینی از این اسم قبلا استفاده میشده نباید تو دوباره استفاده کنی این2.چند حرف از فامیلیت اضافه کن که حداقل تو که بعد از من اومدی با من فرق داشته باشی و من همون اسمیو استفاده کنم که از اول داشتم این3.و 4 اینکه تو سایتا هرکی اول از یه اسم استفاده کرد اون اسم برااو نه و کسه دیگه ای نمیتونه اونو استفاده کنه و اگه اینجا نظر میخوای بدی لطفا از یه اسم دیگه استفاده کن و همینجا اونو بگو تا همه بدونن
والا من قبل از اینکه کامنت بزارم نرفتم اسم تمام کسایی رو که قبل از من تو دیجیاتو کامنت گزاشتنو چک کنم
دوم هم اینکه فکر نمیکنم نه من و نه شما نه بقیه کسایی که میان اینجا کامنت میزارن عملی که انجام میدن اونقدر مهم و حائز اهمیت باشه که الان به خاطر تشابه اسمی من و شما حقی از کسی ضایع بشه یا باعث تشویش اذهان عمومی بشه
اگر هم همچین حقی بود خود مسئولین دیجیاتو یه کاری میکردن که نشه اسم یوزر ها شبیه هم باشه
خلاصه که فعالیتی که اینجا میکنی اونقدر مهم نیست که داری واسه اسمت بال بال میزنی
این کامنتمم اگه خوندی لطفا دیگه جواب نده چون بر خلاف شما من کارای مهم تری برای انجام دادن دارم و حوصله کل کل سره این چرت و پرتارو ندارم
موفق باشی
ما باید الان از اونها جلوتر باشیم اما حیف که ما به هیچ عنوان مدیر و مدیریت صحیح نداریم.هر جا که میری یک شیخ و یا یکی از وابستگانشون روی کاره و رئیسه و اینها هم که سواد درست و حسابی هم ندارند بخاطر همین ما به هیچ جا نخواهیم رسید و روزی برسه که با تمام شدن این ثروت ملی از کشورهای آفریقایی هم بیچاره تر و عقب افتاده تر بشیم و اینو همه ما میدونیم اما حیف که .....!!!!???
اونوقت ما تو اختلاس حرف اول می زنیم.
چینی ها مثل ما خیلی خالی بند و پرادعا هستند بخاطر همینه که اینقدر ما رو دوست دارند و ولمون نمی کنند.شما بزرگراه شمال که چند ساله دست چینی هاست رو نگاه کنین یا توسعه فاز های پارس جنوبی که دیدن از عهده اش بر نمیان وسط کار ول کردند و رفتند و تحریم رو بهانه کردند یا نفت ما رو خریدند پولش رو ندادند حتی به غیر از دلار و دهها مورد دیگه که فرصت نوشتن نیست.به خاطر همینه که آب شون با ملتهای درستکار و غیرخالی بند مثل ژاپن و آمریکا و تایوان توی یه جوب نمیره.
ملت درست کار مثل آمریکا؟کشور دزد تر از آمریکا سراغ داری؟یه ماه نمیشه دو میلیارد دلار از پول مازو دزدیدن.
سواد نداری حرف نزن خواهشا...اتفاقا چینی ها تعهد کاری خیلی بالایی دارن و بیشترین صادرات اونا هم به آمریکا(usa) و کشور های امریکای جنوبی هست...علت اینکه بزرگ راه های ما رو هنوز تموم نکردن بی کفایتی مسئولان ما و نداشتن پول نقد بود...اقتصاد چین میشه گفت قدرتمند ترین اقتصاد دنیاس...
ما پولامون تو کشورا دیگه خرج میشه اینا با پولاشون چه کارا که نمیکنن
تو کدوم کشور خرج میشه؟اگه همون کمکی هم که میگی تو کشورای دیگه نکنند الان مملکت به خاطر جنگ ویران شده بود پولای مارو امسال تو میخورن یه آبم روش.
امثال*
با احیای جاده ابریشم حال کردم
و در ایران 20 سال است که میخواهند قطار هنوز هم نزنند!