ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل هوآوی: تا زمانی که اندروید متن باز باشد، از آن استفاده می کنیم

پنج شنبه هفته گذشته وب سایت «The Information» گزارش داد که هوآوی به لطف جمعی از مهندسان سابق نوکیا، در حال توسعه سیستم عاملی اختصاصی برای موبایل هایش است تا اتکای خود به گوگل و پلتفرم ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۵ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۲:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پنج شنبه هفته گذشته وب سایت «The Information» گزارش داد که هوآوی به لطف جمعی از مهندسان سابق نوکیا، در حال توسعه سیستم عاملی اختصاصی برای موبایل هایش است تا اتکای خود به گوگل و پلتفرم اندروید را کاهش دهد.

حال مدیر عامل هوآوی، آقای «ریچارد یو» (Richard Yu) به این خبر واکنش نشان داده و بیان نموده تا زمانی که گوگل پلتفرم خود را به شکل متن-باز در اختیار این شرکت قرار دهد، از اندروید استفاده خواهد کرد.

وی این مطلب را از طریق یک شبکه اجتماعی چینی موسوم به «Weibo» به کاربران اطلاع داد. مدیر عامل شرکت مذکور در این نوشته عنوان کرده که سیستم عامل توسعه یافته از سوی گوگل، سبب گشته تا شکل گیری و توسعه موبایل های هوشمند با سرعت بسیار بیشتری انجام شود در حالی که کاربران نیز از مزایای این پلتفرم متن-باز بهره مند بوده اند.

البته جالب اینجاست که او خبر منتشر شده را تکذیب نکرد و صرفاً عنوان نمود تا زمان ارائه شدن اندروید به شکل فعلی، از همین سیستم عامل بهره خواهد گرفت. در این بین همچنان مشخص نیست که آیا هوآوی در حال توسعه سیستم عاملی به شکل خانگی است یا خیر؛ پلتفرمی که گفته می شود «کایرین OS» نام خواهد داشت.

سکوت آقای یو در خصوص توسعه سیستم عاملی به شکل جداگانه، احتمالاً به منزله آن است که هوآوی در خانه مشغول آماده سازی چنین پلتفرمی است تا اگر شرایط و ارتباطات اش در آینده با گوگل به شکل مطلوب باقی نماند، بتواند از سیستم عامل خود-ساخته به جای اندروید بهره جوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • سهیل

    به نظر من این نشانه خوبیه که هواوی میخواد یه سیستم عامل بزنه ، چون همیشه خواسته از اپل کپی و البته یه جایی هم از اپل سبقت گرفته ولی اینکه میخواد مثل اپل یه سیستم عامل جدا بزنه ، مطمعا هستم که توی این مورد نمیتونه به پای IOS برسه .

    • بایک

      سهیل جان مهندس و طراح سابق اپل و مهندسین نوکیا دارن برای هوآوی سیستم عامل میسازن ، فکر نکنم چیز ساده ای باشه .

  • rozbeh amoei

    همراه اول + هوآوی با این طرح ها تا چند سال آینده پیشرفتی میکنن... استی توی طرح همراه_همیشگی همراه اول شرکت کنید خوب جوایزی میده

  • fabe37j

    منظورم از ويندوز يعني شكستش در حال حاضره.شايد بعد ها تونست به خوبي از اندروييد پيشي بگيره.ولي در حال حاظر شديم اسباب بازي غول هاي نرم افزار.اونا تصميم ميگرن مردم پيروي

  • farzad37j

    سياست خوبيه ولي فكر نكنم سيستم عامل هاي ديگه بتونن به اين راحتي جاي اندروييد يا سيستم عامل هاي معروف رو بگيرن.چون قبلنا شاهد عرضه ويندوز ١٠ بوديم از شركت مايكروسافت كه غول نرم افزار دنياس.ولي به هر حال شايد نميخواد فرظا بگه شكست خورديم ميخواد بگه خودمون سيستم عامل ميزنيم و خودمان ميتونيم ادامه بديم.اين چيني ها خيلي اراده دارن

  • mohsen

    هواوی مرده خور خخ

مطالب پیشنهادی