ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

LG تکنولوژی خودروهای برقی را به ایران خودرو می آورد

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ و صحبت های هاشم یکه زارع مدیرعامل شرکت ایران خودرو به عنوان طرف قرارداد دولت ایران با شرکت ال جی، گفت و گو هایی بر سر همکاری مشترک برای ...

پویا بهرامی
پویا بهرامی منتشر شده در ۱۱ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ و صحبت های هاشم یکه زارع مدیرعامل شرکت ایران خودرو به عنوان طرف قرارداد دولت ایران با شرکت ال جی، گفت و گو هایی بر سر همکاری مشترک برای تولید خودروهای برقی صورت گرفته و مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده است که تا پاییز سال 95 قراردادی در این زمینه بسته خواهد شد.

هدف شرکت ایران خودرو تولید حدود 60 هزار خودروی الکتریکی تا سال 2030 است.

در واقع نقش شرکت ال جی در بخش توسعه زیرساخت و تولید باتری و دیگر بخش های مهم و متفاوتی که در ساخت این گونه خودروها به کار می رود خواهد بود.

در هر صورت تولید خودروهای برقی با چالش های متفاوتی به نسبت خودروهای احتراق داخلی رو به رو است.

هرچند خودروهای برقی از طرح ساده تری برخوردارند و پلفت فرم ساده تری به نسبت نمونه های بنزین سوز دارند. حال باید دید که شرکت ایران خودرو به دنبال تولید در چه کلاسی است. میزان دوام و مسئله خدمات پس از فروش هم می تواند چالشی دیگر برای ایران خودرو باشد.

شرکت ال جی در حال حاضر باتری های شرکت های بزرگ خودروسازی همچون شورولت، فولکس واگن، رنو و...را تولید می کند و قصد دارد با ایجاد خط تولید جدیدی در کشور مجارستان برای بیش از 230 هزار خودرو باتری تولید کند.

رقبای شرکت ال جی در این زمینه پاناسونیک و سامسونگ هستند که برای رقبای مطرحی همچون بی ام و و تسلا باتری تولید می کنند.

شورولت بولت و بی ام و i3 از نمونه های خوب در کلاس خودروهای شهری هستند که توانسته اند به درستی مفهوم یک خودروی برقی برای تردد درون شهری را به مشتریان برسانند و باید دید که آینده نگری ایران خودرو در زمینه تولید خودروهای برقی به چه صورتی پیش خواهد رفت.

باید توجه ایران خودرو به آینده صنعت خودرو و تلاش برای تولید و طراحی خودروهای برقی را به فال نیک گرفت.

همکاری این خودروساز با کمپانی معتبری نظیر LG به جای کمپانی های ناشناخته و ضعیف چینی نیز دومین نکته مثبت این خبر است.

Chevy-is-working-so-closely-with-LG-on-the-Bolt--its-almost-the-LG-car

اما خوب است بدانید که تاکنون ارزان ترین خودروهای تولید انبوه برقی از برند های نیسان لیف، شورولت ولت، شورولت بولت و ....حداقل حدود 30 هزار دلار قیمت داشته اند.

بنابراین اگر قرار به تبدیل این رقم به تومان باشد، بعید است قیمت یک خودرو هاچ بک درون شهری مدرن با تکنولوژی روز جهان کمتر از 100 میلیون تومان تمام شود.

حال اگر معجزات مربوط به داخلی سازی و نیروی کار ارزان در ایران و مسائلی از این دست را نیز اضافه کنیم بازهم رسیدن به رقم های کمتر از 70 میلیون تومان با توجه به سطح و قیمت فعلی تکنولوژی باتری های لیتیوم یون بسیار بعید به نظر می رسد.

بنابراین خودروهای برقی با توجه به سطح درآمد عموم مردم ایران هنوز وسایل نقلیه ارزان قیمتی نیستند و ایران خودرو علیرغم لزوم برای سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه در این امر، اساسا نمی تواند معجزه ای را در قیمت گذاری انجام دهد.

این مسئله نه تنها شامل حال LG بلکه شامل حال سایر خودروهای برقی ابتکاری موجود در کشور نیز می شود که در سال های اخیر توسط تیم های دانشجویی یا تحقیقاتی مستقل توسعه یافته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • afshingm

    اشتباه بزرگ خودرو ساز عدم اکتفا به نیروی جوان و خلاق داخلی. توی کشور خودمون نخبه ها ماشین برقی میسازن که قابلیت استفاده در شهر و جاده رو داره بعد میخوان برای سال 2030 با ال جی قرار داد ببندن!!! خوب به جای اینکه این کار رو بکنند بهتر نیست از همین الان برای سال 2030 برنامه ریزی کنند و هزینه کنند تا خودرو برقی داخلی تولید کنند بعد سال 2030 بشن صادر کننده خودرو برقی به دنیا که سود فراوانی عایدشون میکنه! اما مشکل خودروسازی ما اینه که میخوان با کمترین هزینه بیشترین سود آوری رو داشته باشند، واسه همینه که پراید تولید میشه! ماشینی که به گفته تمام متخصصین قیمت تمام شده اش 5 میلیون بیشتر نمیشه اما سودی 16 میلیون تومنی برای تولید کننده اش روی هر ماشین داره! واسه همینه که نخبه های صنعت خودروسازی الان یا خارج از ایران اند یا منزوی شده اند ! *مکروا و مکر اللَّه واللَّه خیر الماکرین*

  • رامین

    وقتی که جمشید آرین رو اونطوری باهاش رفتار کردن و با یه شرکت خارجی می خوان همون کارو انجام بدن، کاملا مشخصه که این وسط داره چه اتفاقاتی میفته و خودروساز های ما دارن چه بلایی سر ما میارن

  • eimanarenji

    خوب خدا رو شکر تا الان مردم آتیش میگرفتن!! از الان باید برق هم اضافه بشه...

  • حسین

    شما همون مصرف سمندتونو درست کنید که اندازه لندکروز مصرف میکنه خودرو برقی پیشکش

  • abbaskk

    اون از گمرک 100% که به بخاطر حمایت از توایداتت داخل کشکی بازی سیاسی کلی پول به جیب زدن بچهاشون با همون پولا ماشینهای یکی دو میلیاردی سوار ماشین اون وقت ملت ما بخاطر تولیدات فروغن که فقط یه موتور که مفت گرونه بدنه اشغال که اصلا نباید در موردش حرف زد انگار تابوت خودشونو میخرن. و کلی حسرت بماند بعد اسم کشورو گذاشتن اسلامی میگم بیاید دینو عوض کنید بزارید بدختی کشتن اختلاص سرکوب البته هر چی بلایی سرمون میاد از خودمون حالا. بیاید بگید مرگ بر امریکا حالا بحث انحرافی بندازین تو مملکت سر مردمم گرم گرمه

  • abbaskk

    چرا نظر منو تایید نمیکنی

  • mehdi

    نیروی کار ارزان که همیشه موجود بوده ولی نمیدونم هر چی ساحت داخل شد قیمتش بالاتر رفته، کیفیت هم که...

  • abbaskk67@gmail.comا

    اون از گمرک 100% که به بهانه حمایت داخلی کلی پول به جیب زدین. کلی کشته بخاطر تولیدات ماشینهای داخلی دادن البته درصد بیشترش بخاطر ماشین بود حالا کار ندارم که باهمین پوالا بچهاشون با ماشینهای یکی دو میلیاردی میخرن ملت ما حسرت میخورن بعدش اسم خودشونو گذاشتون مسلمون کدون اسلام کدوم دین حالا هی بگین مرگ بر امریکا ملت ما. هر چی میکشه از خودشه

  • Mohammad.M.M.E

    نمیخوام سازه بد بزنم ولی با اینکه خیلی خوبه ولی خدا کنه شبیه باتریه گوشیاش نباشه ?

  • poor poori

    مرسی ال جی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی