ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خداحافظی مناطق آزاد با خودروهای آمریکایی؛ قانون منع واردات خودروهای آمریکایی ابلاغ شد

در چند روز اخیر شاهد تغییراتی در قوانین مربوط به تردد، شماره گذاری و واردات خودروها به مناطق آزاد بوده ایم. یکی از قوانین مربوط به احراز محل سکونت مالکان و خریداران خودروهای منطقه آزاد ...

سپهر زنگنه
سپهر زنگنه منتشر شده در ۱۲ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در چند روز اخیر شاهد تغییراتی در قوانین مربوط به تردد، شماره گذاری و واردات خودروها به مناطق آزاد بوده ایم.

یکی از قوانین مربوط به احراز محل سکونت مالکان و خریداران خودروهای منطقه آزاد می شود که ظاهرا منجر به کاهش شمار واردات این خودروها به منطقه نیز شده است.

قانون دیگری نیز از ابلاغ محدودیت 2500 سی سی در مورد خودروهای وارد شده به این مناطق حکایت می کند و امروز نیز در تازه ترین مرحله، واردات و شماره گذاری خودروهای آمریکایی به کلیه مناطق آزاد ممنوع اعلام شده است.

این قانون اخیر در پی تصویب کلی منع ورود خودروهای آمریکایی به کشور اجرایی شده است و بنابراین دیگر شاهد شماره گذاری خودروهای اسپرت و نسبتا ارزان قیمت آمریکایی با موتورهای حجیم و پر قدرت نخواهیم بود.

AMC

در پی این محدودیت های تازه، قوانین مربوط به شماره گذاری و واردات خودرو به مناطق آزاد با سرزمین اصلی ایران یکسان می شود و احتمالا در بلند مدت عمده ترین اختلاف بین خودروهای منطقه و خارج از منطقه، بحث قیمت ارزان تر خودروهای منطقه و منع عبور و مرور آن ها در کشور خواهد بود.

با این حال زمزمه هایی به گوش می رسد که ممکن است ظرف چند ماه آینده شاهد تغییر قانون مربوط به منع واردات خودروهای لوکس (با موتورهای بیش از 2.5 لیتر) باشیم و شاید این محدودیت تا مرز 3.0 لیتر افزایش یافته و در عوض محدودیت هایی در مورد قیمت خودروهای وارداتی در نظر گرفته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • molavy

    راستی مقاله دیجیاتو در مورد ۱۰ خودرو با کمترین هزینه نگهداری رو بخونید. به دردتون میخوره. http://digiato.com/article/2016/07/01/%D8%AF%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%A9%D9%85-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D9%88%D9%84-10-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%9B-%D8%AA/
    بیراه ننوشته این بخش نامه

  • molavy

    چه عجب یک کاری کردن. این آمریکایی های بد عهد دروغ گو هیچ ترحیمی رو هنوز بر نداشتن.

  • kasra_sh

    بعد میگن چرا مردم همش تو فکر مهاجرت هستن....
    اون از بیلبورد های آمریکا فلانشون، اینم از دلیل آوردنشون، بابا بگو حجم موتور زیاده مصرفش بالاس هوای کشور رو آلوده میکنه و بنزین هدر میده والا منطقی تره تا این نامه ای که نوشتن حضرات :|
    یه سوال هم داشتم، حکومت جمهوری مگه نیست؟ اگه بخوایم مخالفت کنیم، چکار باید بکنیم؟؟؟ نه میشه راهپیمایی راه انداخت نه نامه داد به کسی نه مصاحبه کرد با مردم، جدا راهش چیه؟

    • molavy

      خیلی پول داری ها. تنها ناراحتی ات اینه که نمیذارن بخری. حسابی تحریم ها بهت فشار آورده

  • بیژن

    فرقی به حال ما نمیکنه ما که پولشو نداریم

  • Sajjad_Jamshidi

    بابا اینا صدر تا ذیل ما رو تحریم کردن کسی صداش در نیومد ، ما نمی تونیم 4 تا دونه ماشینشونو تحریم کنیم . کشوری که ما رو تحریم دارو کرده همون بهتر که ماشیناشم ایران نیاد

    • bagher

      بی غیرتن دیگه داداش

    • molavy

      واقعا. کو گوش شنوا. اینجا بچه پول دار مرفع بی درد خیلیه. زیاد این حرف ها خریدار نداره. اینا ماشین آمریکایی میخوان

  • amir.h

    اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل?

  • reza

    من اگه بدونم شما چه مشکلی با منطقه آزاد اروند دارید خیلی خوب میشه اون از محدودیت ورود خوردو های بالای ۱۰۰ هزار دلار تو منطقه آزاد اروند اینم از خبر که این طور جانب دارانه مطلب مینویسین .

  • محمد

    اصلا هرچي آقا بگه

  • yasser

    اقا من خواستم يه موستانگو يه كاديلاكو يه دوج بخرم تحريم كردن چه وضشه اصلا

  • سعید

    جا این کارا اقازادهاشون از سفر به امریکا منع کنن نه مصرف کننده داخلی
    هرچند که پول ما همون به زور به تولیدایران خودرو میرسه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی