ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگیری جوان ۱۹ ساله به اتهام ساخت ربات تلگرامی افشا کننده اطلاعات ایرانسلی ها

پس از خبرساز شدن افشای اطلاعات خصوصی مشترکان ایرانسل توسط رباتی در تلگرام و توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس در خصوص علت این ماجرا، روز گذشته خبر دستگیری سازنده ی ربات تلگرام ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۱۴ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۰:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پس از خبرساز شدن افشای اطلاعات خصوصی مشترکان ایرانسل توسط رباتی در تلگرام و توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس در خصوص علت این ماجرا، روز گذشته خبر دستگیری سازنده ی ربات تلگرام از سوی پلیس فتا منتشر شد.

سرهنگ حسین رمضانی، درباره ی این ماجرا اظهار داشته: «از هفته ی گذشته تاکنون اخباری درباره ی نقض حریم خصوصی مشترکان ایرانسل در شبکه‌ های اجتماعی منتشر می‌ شود. پس از ارائه ی شکایت اپراتور مورد نظر به مسئولان دولتی و ارجاع پرونده به پلیس فتا تحقیقات کارآگاهان آغاز شد».

به گفته ی او عامل افشای اطلاعات خصوصی مشترکان این اپراتور یک جوان ۱۹ ساله، دانشجوی رشته ی مهندسی کامپیوتر بوده که پس از شناسایی و دستگیری با رویارویی ادله ی انکار ناپذیر پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرده است.

معاون امور بین‌ الملل و حقوقی پلیس فتا در خصوص میزان ضرر و زیان احتمالی وارد شده به مشترکان نیز گفته است: «خوشبختانه بیشتر اطلاعات مربوط به سیم‌ کارت‌ های سوخته و اطلاعات تاریخ مصرف گذشته بوده اما پلیس با انجام تحقیقات جهت رسیدگی بیشتر، پرونده را در اختیار مقامات قضایی قرار داده است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • ایرانسل شکایت کرده ؟ کی باید از ایرانسل شکایت کنه اونوقت ؟ ایرانسل این وسط مقصر اصلیه چون خیانت در امانت کرده و خصوصی ترین اطلاعات آحاد ملت رو به یه نهاد داده ! اون نهاد کیه ؟ چرا حرفی از اون نهاد نیست ؟ این خیانت دو سال پیش اتفاق افتاده ، حالا که دوباره به لطف فراگیر شدن بیشتر اینترنت و تکنولوژی ، گندش در اومده تازه یادش اومده باید شکایت بکنه ؟ کسی که باید ازش شکایت بشه خود ایرانسل نامرد و خائنه که با بی وجدانی محض مثل آب خوردن اطلاعات مردم ( مشترکان ) که بهش اعتماد کردن رو در اختیار امنیتی ها قرار داده . اون هم بدون هیچ حکمی ، بدون حکم هیچ مکحمه ای و بدون اجازه ی مردم و با خیانت در امانت و خیانت به اعتماد مردم

  • امید

    الکی امثال اینا رو گنده نکنید ایشون حکم یه دلالو داشتن اون کسی که اطلاعاتو از دیتا بیس دزدیده ادم حرفه ای بوده نه این یارو

  • حامد

    دوستان چرا الکی گنده میکنید این طرف رو!! این اومده اطلاعاتی که دو سال پیش اونم بصورت فردی درز کرده رو وصل کرذه به یک روبات، نه این کار بزرگی بود نه اون دو سال پیش چون نه هکی بود نه نفوذی! دوسال پیش دیتابیس رو از یه نهادی خارج کردن کسی که داخل نهاد بود

    • ramtin17

      داداش شما هم بیا یه ربات بساز فقط به ما جواب سلام بده.چیز دیگه ای نمیخوایم.یه جوری ادعا میکنی انگار سایتهای ناسا و اون گوشی ایفون فاروق رو تو هک کردی.شرط میبندم تا حالا تها هکی که کردی مودم همسایتونبوده که اونم با برنامه wpsconect بوده

      • حامد

        هیچ هم اینطور نیست ولی اینکه با یه بات ساختن، شماها بخواین این طرف رو بزرگ کنید، الکی گفتنه، تلگرام پر از بات های کاربردی و غیر کاربردی، طرف اومده یه دیتابیس رو داده به روبات که اینو بدیم اینا رو تحدیلمون بده شد نخبه آی تی؟! پس شما خیلی اطلاعات نداری که اینجور کارها واست خداس

  • قنبریان

    به جای اینکه یه پولی بدن بهش برای پیداکردن این باگ، دستگیرش کردن بدبختو

  • mostoul_bm

    این یارو اعجوبه بوده
    اگه گوگل بود به خاطر پیدا کردن رخنه امنیتی یه مبلغی پرداخت میکرد بهش
    اینم مثل اون پسره هکره شایان ???

  • Hamed_P_Azad

    گنه كرد در بلخ آهنگری
    به شوشتر زدند گردن مسگری

  • mehdi

    من فکر میکنم دروغه و.میخان مردمو سیاه کنن

    • کلا این جور دستگیری ها برای آروم کردن اذهان عمومیه

  • ebrahimzadeh

    امنیت ایرانسل ببین چقدر است که یه جوون 19 ساله اطلاعات رو گرفته

    • BVB

      اطلاعات ۲ سال پیش لو رفته. این بچه گیرش آورده و رباتی برای پخشش ساخته. سوراخ جایی دیگست

  • hector_k2

    مدیر عامل ایرانسل گفته اطلاعات قدیمی بوده نگران نباشید !!!این دیگه واقعا توهین به فهم و شعور ملته !!!!!!!!!!!!!!!!
    من از 2 سال پیش تا به الان نه اسم و فامیلم عوض شده ، نه ادرس خونمون و شماره تلفن خونمون و شماره شناسنامم نه کد ملیم نه کد پستیمون

  • hector_k2

    این بچه هیچ کاری نکرده !!! فقط یه روبات ساخته با استفاده از دیتا بیسی که تو اینترنت ریخته !!
    10 نفرم بگیرن تقصیر رو بندازن گردنش بازم این از بی عرضه گی ایرانسل کم نمیکنه !! بهتره جای این کارا ایرانسل بیاد رسما عذر خواهی کنه همه بیست میلیون ادم، مدیر عاملش هم برکنار بشه !! و به همه اون بیست میلیون خسارت بده !!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی