ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشمکش تلخ HTC ادامه دارد؛ در سال جاری تنها یک میلیون دستگاه از پرچمدار اخیر آن فروخته خواهد شد

شرایط نامساعد اچ تی سی مدت هاست که دامنگیرش شده و این اوضاع آنقدر ادامه دار بوده که به سختی می توان دوران خوش آن را به یاد آورد و علیرغم شکوفایی اخیری که در ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۵ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شرایط نامساعد اچ تی سی مدت هاست که دامنگیرش شده و این اوضاع آنقدر ادامه دار بوده که به سختی می توان دوران خوش آن را به یاد آورد و علیرغم شکوفایی اخیری که در پذیرش محصولات این کمپانی تایوانی از سوی کاربران رخ داده، گزارش تازه ای منتشر گردیده که نشان می دهد اوضاع اچ تی سی در آینده از این بدتر خواهد شد.

جدیدترین پرچمدار این شرکت HTC 10 نام دارد که اوایل سال جاری میلادی معرفی گردید. اگر بخواهیم توصیفی کلی از این موبایل ارائه دهیم می توانیم آن را دستگاهی فوق العاده بنامیم که چیزی از رقبای نامدارش کم ندارد به غیر از این مساله که قیمتش اندکی بالاست.

متاسفانه اما، این تلفن هوشمند از اقبال خوبی نزد کاربران برخوردار نبوده و آنطور که شواهد امر نشان می دهند فروش آن ابدا خوب نبوده است؛ طبق گزارشی که توسط Trendforce منتشر شده تنها حدود یک میلیون دستگاه از این موبایل امسال به فروش خواهد رفت. برای آنکه درک درستی از این رقم داشته باشید، باید به اطلاع تان برسانیم پرچمدار اخیر سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 ده ها میلیون فروش داشته است.

اما بدتر از همه این است که بازار موبایل کلی اچ تی سی سال به سال دچار افتی قابل توجه می شود. براساس همان گزارش، این کمپانی تایوانی امسال احتمالا کمتر از 14 میلیون دستگاه تلفن همراه را به فروش می رساند که افتی 27 درصدی را در قیاس با سال قبل نشان می دهد. متاسفانه تولید موبایل های نکسوس گوگل توسط اچ تی سی هم تاثیری در بهبود اوضاع نامطلوب آن ندارد.

در سه ماهه اخیر، کمپانی مورد بحث از افت 64 درصدی در درآمدهایش خبر داد که افول کسب و کار آن برای چهارمین سال متوالی را رقم می زد.

در عین حال، استقبال کاربران از هدست واقعیت مجازی اچ تی سی موسوم به وایو خوب گزارش شده است و موفقیت آن به قدری مطلوب بود که شرکت سازنده را بر آن داشت تا واحد تولید کننده وایو را به صورت مستقل درآورد و از این طریق آن را از تنش هایی که دست به گریبان واحد موبایلش شده دور کند.

اما اگر امیدوارید که وایو یا نسخه های آتی آن اچ تی سی را از سرنوشت شومش نجات دهند، احتمالا سخت در اشتباهید. آنطور که مقاله منتشر شده در سایت Ars Technica نشان می دهد، هیچیک از تکنولوژی های به خدمت گرفته شده درون این هدست محصول اچ تی سی نیست. کمپانی والو (Valve) هم که دانش ساخت این هدست را در اختیار دارد بر آن شده تا این دانش را با دیگر تولید کنندگان سخت افزار در میان بگذارد.

به بیان دیگر روزهای خوش اچ تی سی به عنوان یک شرکت موفق سازنده هدست پشتیبانی کننده از واقعیت مجازی احتمالا انگشت شمار خواهند بود. در هر حال، هر اتفاقی که رخ بدهد روشن است که این کمپانی برای پیروزی در بازار رقابتی موبایل به یک برگ برنده نیاز دارد اما اینکه توانایی ارائه چنین چیزی را دارد یا خیر، هنوز هم مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • وقتی اچ تی سی ۱۰ که واقعا گوشی کامل و البته زیبایی هست خریدار نداره باید منتظر سقوط برندهای مختلف و تک قطبی شدن بازار موبایل برای سامسونگ باشیم!اونوقت من نخوام سامسونگ بخرم باید کیو ببینم?

    • امیر حسین بیگدلو

      باز سامسونگ خوبه این همه برند چینی رو چیکار کنیم

  • امین

    نوکیا و اچ تی سی بهترین برندای گوشی هستند اما نمیدونم چرا این بلا سرشون داره میاد، من بجز اچ تی سی نمیتوووونم برند دیگه ای دسم بگیرم نمیتووونم

  • bagher

    یه سوال.الان من اچ تی سی 10 بخرم بعد اگه سال بعد ور شکست بشه اچ تی سی دیگه آپدیت نرم افزاری نمیده برا گوشی نه؟یکی میشه بگه دقیقا چه ضرهایی امکان داره من بکنم؟؟؟

    • اگه دقت کنید نوکیا که به مایکروسافت فرخته شد یا موتورولا که به لنوو فروخته شد همچنان با همون برند پشتیبانی شدند...امیدوارم کمپانی بعدی اچ تی سی نباشه...خالق غولهای سنسیشن و باترفلای و وان...?

    • alireza pooratai

      آپدیت محصولاتش رو شاید نتونه مثل گذشته انجام بده ولی به هر حال محصولاتش رو آپدیت میکنه.
      اگه اچ تی سی ورشکست شه قیمت گوشیهاش بسیار زیاد افت میکنه.
      و مسائل دیگه ای مثل همین موضوع.

  • _sad_

    تبلیغات حرف اوله فروشه میزنه ،وقتی اچ تی سی حاضر نیست واسه تبلیغات پرچمدار جدیدش ،خرج کنه مثل سامسونگ و هواوی ک تمام فوتبالیستارو واسه تبلیغ میگیرن !!!! همین میشه !!! بغالی سرکوچه ما بیشتر تبلیغات میکنه !

  • reza Basanjideh

    اچ تی سی، سونی‌، ال جی، همشون ورشکسته میشن به زودی، و چینی ها جاشونو میگیرن

  • mehdi_peymaei

    به نظر من همشون به همین روز دچار میشن هیچ گوشی دیگه چیز خاصی برای اینکه کسی بخاد پرجمدار قبلیشو بخاطرش بفروشه نداره همشون لنگه هم شدن اخه میخام چیکار که لاک گوشیم با اسکن چشم باز بشه اینا همش جنبه تبلیغاتی داره
    تقریبا همشون به اخرش رسیدن اپل هم که مرخرف ترین امکانش تاچ تریدی بود که اصلا به هیچ دردی نمیخورد من تمام گوشی های پرچمدار عنواع برندا رو داشتم همشون کلی ایراد دارن که هیچ کدومشون ارزش پولی رو که میدیم رو ندارن وقتی یه گوشی بعد از یه سال 1 ملیون میاد پایین یعنی از همون اول یک ملیون بالا بوده

  • alinajafi

    برای شادی روح اچ تی سی یک ثانیه سکوت

  • Link

    جدیدترین محصولات بازار rayaneh724.com

    پاسخگویی رایگان به سوالات موبایل و رایانه
    telegram.me/centerit

  • hadimirshahabi

    دلیلش واضحه قیمت خیلی بالا

  • امیرحسام شیخی

    آخر و عاقبت گرون فروشی همینه...آخه وقتی htc10 فروش نداره برای چی قیمتشو نمیاره پایین؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی