کشمکش تلخ HTC ادامه دارد؛ در سال جاری تنها یک میلیون دستگاه از پرچمدار اخیر آن فروخته خواهد شد
شرایط نامساعد اچ تی سی مدت هاست که دامنگیرش شده و این اوضاع آنقدر ادامه دار بوده که به سختی می توان دوران خوش آن را به یاد آورد و علیرغم شکوفایی اخیری که در ...
شرایط نامساعد اچ تی سی مدت هاست که دامنگیرش شده و این اوضاع آنقدر ادامه دار بوده که به سختی می توان دوران خوش آن را به یاد آورد و علیرغم شکوفایی اخیری که در پذیرش محصولات این کمپانی تایوانی از سوی کاربران رخ داده، گزارش تازه ای منتشر گردیده که نشان می دهد اوضاع اچ تی سی در آینده از این بدتر خواهد شد.
جدیدترین پرچمدار این شرکت HTC 10 نام دارد که اوایل سال جاری میلادی معرفی گردید. اگر بخواهیم توصیفی کلی از این موبایل ارائه دهیم می توانیم آن را دستگاهی فوق العاده بنامیم که چیزی از رقبای نامدارش کم ندارد به غیر از این مساله که قیمتش اندکی بالاست.
متاسفانه اما، این تلفن هوشمند از اقبال خوبی نزد کاربران برخوردار نبوده و آنطور که شواهد امر نشان می دهند فروش آن ابدا خوب نبوده است؛ طبق گزارشی که توسط Trendforce منتشر شده تنها حدود یک میلیون دستگاه از این موبایل امسال به فروش خواهد رفت. برای آنکه درک درستی از این رقم داشته باشید، باید به اطلاع تان برسانیم پرچمدار اخیر سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 ده ها میلیون فروش داشته است.
اما بدتر از همه این است که بازار موبایل کلی اچ تی سی سال به سال دچار افتی قابل توجه می شود. براساس همان گزارش، این کمپانی تایوانی امسال احتمالا کمتر از 14 میلیون دستگاه تلفن همراه را به فروش می رساند که افتی 27 درصدی را در قیاس با سال قبل نشان می دهد. متاسفانه تولید موبایل های نکسوس گوگل توسط اچ تی سی هم تاثیری در بهبود اوضاع نامطلوب آن ندارد.
در سه ماهه اخیر، کمپانی مورد بحث از افت 64 درصدی در درآمدهایش خبر داد که افول کسب و کار آن برای چهارمین سال متوالی را رقم می زد.
در عین حال، استقبال کاربران از هدست واقعیت مجازی اچ تی سی موسوم به وایو خوب گزارش شده است و موفقیت آن به قدری مطلوب بود که شرکت سازنده را بر آن داشت تا واحد تولید کننده وایو را به صورت مستقل درآورد و از این طریق آن را از تنش هایی که دست به گریبان واحد موبایلش شده دور کند.
اما اگر امیدوارید که وایو یا نسخه های آتی آن اچ تی سی را از سرنوشت شومش نجات دهند، احتمالا سخت در اشتباهید. آنطور که مقاله منتشر شده در سایت Ars Technica نشان می دهد، هیچیک از تکنولوژی های به خدمت گرفته شده درون این هدست محصول اچ تی سی نیست. کمپانی والو (Valve) هم که دانش ساخت این هدست را در اختیار دارد بر آن شده تا این دانش را با دیگر تولید کنندگان سخت افزار در میان بگذارد.
به بیان دیگر روزهای خوش اچ تی سی به عنوان یک شرکت موفق سازنده هدست پشتیبانی کننده از واقعیت مجازی احتمالا انگشت شمار خواهند بود. در هر حال، هر اتفاقی که رخ بدهد روشن است که این کمپانی برای پیروزی در بازار رقابتی موبایل به یک برگ برنده نیاز دارد اما اینکه توانایی ارائه چنین چیزی را دارد یا خیر، هنوز هم مشخص نیست.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
وقتی اچ تی سی ۱۰ که واقعا گوشی کامل و البته زیبایی هست خریدار نداره باید منتظر سقوط برندهای مختلف و تک قطبی شدن بازار موبایل برای سامسونگ باشیم!اونوقت من نخوام سامسونگ بخرم باید کیو ببینم?
باز سامسونگ خوبه این همه برند چینی رو چیکار کنیم
نوکیا و اچ تی سی بهترین برندای گوشی هستند اما نمیدونم چرا این بلا سرشون داره میاد، من بجز اچ تی سی نمیتوووونم برند دیگه ای دسم بگیرم نمیتووونم
یه سوال.الان من اچ تی سی 10 بخرم بعد اگه سال بعد ور شکست بشه اچ تی سی دیگه آپدیت نرم افزاری نمیده برا گوشی نه؟یکی میشه بگه دقیقا چه ضرهایی امکان داره من بکنم؟؟؟
اگه دقت کنید نوکیا که به مایکروسافت فرخته شد یا موتورولا که به لنوو فروخته شد همچنان با همون برند پشتیبانی شدند...امیدوارم کمپانی بعدی اچ تی سی نباشه...خالق غولهای سنسیشن و باترفلای و وان...?
آپدیت محصولاتش رو شاید نتونه مثل گذشته انجام بده ولی به هر حال محصولاتش رو آپدیت میکنه.
اگه اچ تی سی ورشکست شه قیمت گوشیهاش بسیار زیاد افت میکنه.
و مسائل دیگه ای مثل همین موضوع.
تبلیغات حرف اوله فروشه میزنه ،وقتی اچ تی سی حاضر نیست واسه تبلیغات پرچمدار جدیدش ،خرج کنه مثل سامسونگ و هواوی ک تمام فوتبالیستارو واسه تبلیغ میگیرن !!!! همین میشه !!! بغالی سرکوچه ما بیشتر تبلیغات میکنه !
اچ تی سی، سونی، ال جی، همشون ورشکسته میشن به زودی، و چینی ها جاشونو میگیرن
به نظر من همشون به همین روز دچار میشن هیچ گوشی دیگه چیز خاصی برای اینکه کسی بخاد پرجمدار قبلیشو بخاطرش بفروشه نداره همشون لنگه هم شدن اخه میخام چیکار که لاک گوشیم با اسکن چشم باز بشه اینا همش جنبه تبلیغاتی داره
تقریبا همشون به اخرش رسیدن اپل هم که مرخرف ترین امکانش تاچ تریدی بود که اصلا به هیچ دردی نمیخورد من تمام گوشی های پرچمدار عنواع برندا رو داشتم همشون کلی ایراد دارن که هیچ کدومشون ارزش پولی رو که میدیم رو ندارن وقتی یه گوشی بعد از یه سال 1 ملیون میاد پایین یعنی از همون اول یک ملیون بالا بوده
برای شادی روح اچ تی سی یک ثانیه سکوت
جدیدترین محصولات بازار rayaneh724.com
پاسخگویی رایگان به سوالات موبایل و رایانه
telegram.me/centerit
دلیلش واضحه قیمت خیلی بالا
آخر و عاقبت گرون فروشی همینه...آخه وقتی htc10 فروش نداره برای چی قیمتشو نمیاره پایین؟