ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای آزمایشی طرح رجیستری موبایل و جزئیاتی تازه از شیوه های احتمالی پیاده سازی آن

روز گذشته، از وعده ی عباس نخعی، مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای اجرای قطعی طرح رجیستری موبایل از مرداد ماه گفتیم. به گفته ی مسئولان این طرح، با اجرا شدن طرح رجیستری، امکان ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲۰ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۱:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز گذشته، از وعده ی عباس نخعی، مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای اجرای قطعی طرح رجیستری موبایل از مرداد ماه گفتیم. به گفته ی مسئولان این طرح، با اجرا شدن طرح رجیستری، امکان استفاده از موبایل های قاچاق در کشور تقریباً به صفر می رسد.

با انتشار خبر اجرایی شدن قریب الوقوع این طرح، سؤالات زیادی در ذهن مخاطبان شکل گرفته از جمله اینکه تلفن های همراهی که برای استفاده ی شخصی و در تعداد محدود توسط مسافران یا گردشگران وارد کشور می شود نیز شامل این طرح می شوند یا خیر. عباس نخعی در خرداد ماه از طرح پیشنهادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این باره گفته و آن را اینگونه توصیف کرده بود: «در این طرح، شماره ی IMEI با شماره ی ملی فرد خریدار و مشخصات گوشی ترکیب شده و امکان جعل تقریباً به صفر می‌ رسد».

به این ترتیب در صورتی که طرح فعلی، همان طرح پیشنهادی این ستاد باشد، انتظار می رود برای مشخص شدن اینکه موبایل وارد شده به کشور، «قاچاق موبایل» تلقی می شود یا صرفاً برای استفاده ی شخصی همراه فرد وارد شده، ساز و کاری در نظر گرفته شده باشد.

حال سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح، جزئیات بیشتری در اختیار عموم قرار داده است که به روشن تر شدن موضوع کمک می کند. حسین فلاح جوشقانی اظهار داشته است: «طرح رجیستری موبایل در مرحله ی اجرای آزمایشی است و پس از یک ماه، با توجه به نتایج تست در مورد شیوه ی اجرای آن تصمیم‌ گیری می‌ شود».

وی در مورد نحوه ی اجرای طرح رجیستری اعلام کرده است که اجرای رجیستری موبایل در کمیته‌ ای متشکل از نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، رگولاتوری و اپراتور های تلفن همراه در قالب ۲ طرح «استعلام تلفن همراه و اعمال سیاست روی موبایل مشترک» و «استعلام تلفن همراه و اعمال سیاست روی سیم‌ کارت مشترک» مورد بررسی قرار می گیرد.

فلاح جوشقانی در مورد اینکه در حال حاضر کدام روش در حال تست است، اظهار کرده: «طرح دوم علی رغم اینکه از نظر رگولاتوری و اپراتور ها، به دلیل قطع ارتباط سیم‌ کارت روش مناسبی به نظر نمی‌ رسد، در دست بررسی است، ولی طرح اول به دلیل تأثیرات جانبی کمتر به صورت آزمایشی در حال پیاده‌ سازی است».

جوشقانی افزوده است: «در مورد اجرای طرح های مورد نظر نیز ملاحظاتی وجود دارد که پس از بررسی و نتیجه‌ گیری از اجرای آزمایشی، ممکن است با تغییراتی نسبت به بهینه‌ سازی آن اقدام شود. پیاده‌ سازی تمامی مراحل طرح و تست آن تا یک ماه طول می‌ کشد و پس از آن نتایج تست‌ ها به کمیته ی بررسی‌ کننده ی موضوع ارائه می‌ شود تا درباره ی چگونگی پیاده‌ سازی کامل طرح تصمیم گرفته شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Marco Hetfield

    واقعا مسخره س همه ی گوشی های قیمت بالا تو ایران قاچاقه این کار انجام بدن عملا گوشی های هممون تعطیله

  • THEBEST

    یعنی هرکی ایفون داره باید بندازش دور؟?

  • arman

    خب اونایی که قبلا گوشی از بازار یا اینترنتی مثل دیجیکالا خریداری کردن چی سرشون میاد؟

  • rozbeh amoei

    این طرح برای مردم فقط ضرره ... الان ایرانسل اطلاعات لو داده اونموقعه دیگه حریم شخصی به معنای واقعی مفهومش رو از دست میده و گوشی ها هم گرونتر گرونتر میشن

  • Imani

    این طرح هیچ فایده ای بحال مردم نداره

  • Ali mbi Mombeini

    اینکه جلوی قاچاق گرفته بشه خیلی خوبه
    ولی متاسفانه توی ایران به فکر این چیزا نیستن
    با اجرای این طرح میخوان بازار موبایلو تو دست اقازاده ها بزارن :-D
    قیمت ها هم مطمئن باشید بعد از اجرای ازمایشی گرون میشن

  • kamran naseri

    این طرح صد در صد اجرا خواهد شد اول کسانی که گوشی قاچاق میخرن خدمات سیم کارت رو اون گوشی ها کار نخواهد کرد مثل تماس و اینترنت ، در مرحله بعد علاوه بر سیم کارت کسانی که گوشی رو به مدت چند ثانیه به اینترنت وصل کنن یک تماس یا پیام اخطار از پلیس فتا دریافت خواهند کرد که میگه بیار گوشی رو تحویل بده و چند صد هزار تومنی هم جریمه شو وگرنه اقای فلان پیگرد قانونی خواهی داشت ، با این حساب دیگه کسی سراغ گوشی قاچاق نخواهد رفت ، و دولت تعرفه های گمرکی دویست ، سیصد درصدی رو گوشی ها اجرا میکنه و گوشی پونصد تومنی میشه 1/5 میلیون ، و چون اکثر مردم این همه پول ندارن مجبورا برن سراغ جی ال ایکس و....

  • پوریا مقدسی

    بخواد گرون تر بشه به درد خودشون میخوره،همین الانشم نسبت به کشور های دیگه ی دنیا داریم گوشی ها رو خیلی گرون تر میخریم(مثلا با حقوق یک ماه کارمند اینجا میشه یدونه پرچمدار،اما اونور حدود 3 تا یا بیشتر)پس به این هم امیدی نیست،تنها خوبیش واسه مشتری اینه که احتمالا قیمت های نجومی گوشی ها،موقعی که تازه وارد کشور میشن بهتر میشه،اونم احتمالا

    • Ali

      کجا میشه یه پرچمدار خرید یه میانرده رو هم به زور میشه خرید

  • amir

    اگه اینکار بشه 100%گوشی ها گرون تر میشن اگه گوشی مثلا 1تومن باشه میشه 1/500

    • اتقاقا دست واسطه ها کمتر میشه و گوشی با قیمتی واقعی تر به دست مشتری میرسه درحال حاضر این واسطه ها و قاچاقچیان محترم هستند که این وسط نون میخورن

  • امین فرج زاده

    نوش دارو بعد از مرگ سهراب

    • سروش

      ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازس

مطالب پیشنهادی