ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل های «آیفون» از بازار کشور جمع آوری می شوند

همان گونه که پیشتر به اطلاعتان رساندیم بنا به گفته های عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالا، طرح رجیستری موبایل قرار است از مرداد ماه اجرایی شود؛ طرحی که در صورت اجرای موفق ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲۷ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۳:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همان گونه که پیشتر به اطلاعتان رساندیم بنا به گفته های عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالا، طرح رجیستری موبایل قرار است از مرداد ماه اجرایی شود؛ طرحی که در صورت اجرای موفق باید بتواند جلوی قاچاق موبایل به داخل کشور را بگیرد. پس از این خبر، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز جزئیات بیشتری از نحوه ی احتمالی اجرای این طرح را عنوان کرد.

در این طرح که با مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتور های تلفن همراه به اجرا گذاشته خواهد شد، خدمات مخابراتی تمام اپراتور ها تنها به موبایل هایی ارائه خواهد شد که از مبادی رسمی و به‌ صورت قانونی وارد کشور شده و کد های مخصوص این طرح را اخذ کرده باشند.

با انتشار خبر های مذکور، سؤالات زیادی برای کاربران موبایل به وجود آمد، از جمله ابهاماتی که در استفاده از تلفن های هوشمند گران قیمتی مثل «آیفون» شرکت اپل، بنا به عدم بهره مندی این شرکت از نمایندگی رسمی در کشور و ورود آن از مبادی غیر رسمی، به ذهن متبادر می شود.

حالا مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه کمپانی اپل تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری، فرصت تأسیس نمایندگی در کشور را دارد، آب پاکی را روی دست کاربران ریخته و گفته است: «ابلاغیه ی جمع‌ آوری موبایل‌ های این برند برای تمام استان ها صادر شده و در صورت عدم تأسیس نمایندگی، موبایل های آن جمع می‌ شوند. اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعاً تمام گوشی‌ های تلفن همراه این برند جمع‌ آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت».

البته عباس نخعی با اشاره به در پیش رو بودن اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل و لزوم ورود نمایندگی‌ ها به کشور اظهار کرده است: «در حال حاضر تصمیم بر این است که تنها موبایل هایی قابلیت فعالیت و خرید و فروش در کشور را داشته باشند که دارای نمایندگی در کشور هستند، ولی این امکان نیز وجود دارد که پس از اجرای این طرح، تصمیمات جدیدی در این حوزه اتخاذ شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • ehsan dorani

    هی بگین مرگ بر آمریکا اونام تو رسانه میگن که ایران داره اینارو میگه با ما اینجورین؛بعد انتظار داشته باشین تپل پاشه بیا التماستون کنه نمایندگی بهش بدین

    • ehsan dorani

      اپل

  • Foolproof

    من گوشی GLX mini دارم ،بعد از چند ماه استفاده باتریش خراب شد و‌الان بیشتر از یه ساله افتاده گوشه کمد خاموش و بلااستفاده ، باتریشم توی ایران پیدا نمیشه ، نمایندگی جی ال ایکس رفتم ، به مرکزشون زنگ زدم ، نمایندگی شهرهای های مختلف رفتم ، باتری این گوشی وطنی پیدا نشد که نشد ، این از نمایندگی و خدمات پس از فروش شرکت وطنی ، دوستان وسه مطمن شدن از صحت حرفم خودتون‌میتونید برید بازار ببینید باتری GLX mini پیدا میشه یا نه ، اونوقت بخاطر نداشتن نمایندگی اپل تموم گوشیای این شرکتو‌جمع کردن! واقعا دلیلشون از جمع کردن گوشی ایفون خیلی غیر منطقی و توهین امیز به شعور مصرف کنندست، باید دید با حذف اپل از بازار چه سودی نصیب چه افراد و شرکتهایی میشه

  • dehghanpour

    اگه اپل از طرف ایالات متحده جلوش سنگ اندازی نشه به نظر میرسه از قبل آماده فعالیت رسمی تو ایران شدن! یه مدت قبل بود که برند اپل رو رسما تو ایران ثبت کرده بودن و چند وقت پیش هم اطلاعات اپل استور های رسمیشون اشتباها روی سایت اپل قرار گرفته بود!

    • dehghanpour

      اطلاعات اپل استورهای رسمیشون توی ایران روی سایت اپل اشتباها قرار گرفته بود با ادرس و تلفن! که زود برداشتنش!

  • vesaldivann

    یکی اومده میگه : شاید شاهد نمایندگی رسمی اپل در ایران باشیم ..... تو چی میدونی یعنی بخدا که همچین اظهار نظری میکنی ؟ میدونستی اپل توی خاورمیانه نمایندگی نداره ؟ اساسا توی دبی هم نمایندگی نیست ، نمایندگی هایی که در دببی وجود داره ، تنها شعبه ای از کشور های غیر آسیایی هست . یعنی فکر کن اگه گوشیت رو میبری و به نمایندگی دبی تحویل میدی ، اون نماینده مستقیم با شرکت اپل در ارتباط نیست بلکه به رابطش بر میگرده و میگه بیا این گوشی خراب شده بده به شرکت اپل ...

  • Benutzer

    علاقه داشتن به یک محصول یک چیزه اقدام به خرید اون یک چیز دیگه. این رو مخصوصاً وقتی باید مد نظر قرار داد که محصول مورد علاقه‌ی ما فاقد نمایندگی رسمی در کشور باشد. به امید این‌که روزی مردم فهیم کشور ما متوجه این موضوع بشوند.

  • عـــامـر

    ایم برنامه سال 85 هم بود هیپ کاری هم نکردن حدود 2 ماه این برنامه بود و جالبیشم این بود هرکس تو مخابرات پارتی داشت راحت براش باز میکردن موبایلشو یه مدت موند دیگه این قانون رو برداشتن یه دخل برای درآوردن پول رو میبندن از او اونور یه راه جدید رو باز میکنن

  • Amir Mohammad

    سلام دوستان من میخواستم iphone 6s بخرم اما با این خبر دو دل شدم به نظرتون چی کار کنم بخرم ؟؟؟

  • Javad Qods

    شب میخوابیم صبح پا میشیم یه داستان داریم اینجا. شرکت اپل که فعلا بازار ایران تو برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدتش نیست بعد جالب اینجاست مسئولین بجای اینکه به فکر مردم باشن و راهکاری براش پیدا کنن واسه اپل خط و نشون میکشن که شما مثلا فقط 5 روز فرصت دارید اینجا نمایندگی بزنین. مسخرت واقعا. تاوانش رو باز هم مردم باید بپردازن.

    • Pedram Zarei

      ما اینجا « مسئول» نداریم؛ همشون دزدن

  • TNT

    هردم از این باغ خبری میرسد،تازه تر از تازه تری میرسد :|

  • mahdi

    هرکی میگه دم مسولین گرم لایک کنه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی