ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه کسانی نمی توانند از طرح ترابردپذیری استفاده کنند؟

یک هفته از اجرایی شدن طرح ترابردپذیری به صورت آزمایشی و محدود می گذرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از تلاش فراوان برای احراز هویت دارندگان سیم کارت به شکل های مختلف و تعیین ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲۷ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۰:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یک هفته از اجرایی شدن طرح ترابردپذیری به صورت آزمایشی و محدود می گذرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از تلاش فراوان برای احراز هویت دارندگان سیم کارت به شکل های مختلف و تعیین تکلیف کسانی که در هر اپراتور بیش از ۱۰ سیم کارت فعال داشتند، با وقفه‌ ی قابل توجهی به سراغ اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌ های تلفن همراه رفته است.

طرح ملی ترابردپذیری که یک هفته است وارد اجرای آزمایشی و محدود شده، امکان انتقال مشترکان با حفظ شماره در بین اپراتور های سه گانه ی موبایل را فراهم می‌ کند. یعنی هر یک از دارندگان سیم کارت به هر دلیلی می توانند با همان شماره ی همیشگی خود، از خدمات شبکه ی اپراتور دیگری استفاده کنند.

از طرف دیگر بنا بر طرحی که برای مدیریت سیم کارت های کشور طراحی شده، از تاریخ تصویب آن به بعد هیچ فردی نمی تواند از هر اپراتور موبایل بیشتر از ۱۰ سیم کارت فعال داشته باشد. به این ترتیب آن دسته از افرادی که همین حالا در اپراتوری ۱۰ سیم کارت فعال دارند، قاعدتاً نباید بتوانند شماره ی یازدهم را نیز از اپراتور دیگری به این جمع اضافه کنند.

برای روشن‌ تر شدن موضوع، فرض کنید ۱۰ سیم‌کارت فعال در شبکه ی ایرانسل دارید و اکنون می‌ خواهید سیم‌ کارت رایتل خود را نیز به ایرانسل ترابرد کنید. زمانی که مشترکان با شماره ی خودشان به اپراتور جدید مهاجرت می‌ کنند دیگر زیر چتر اپراتور مقصد خواهند بود و بنابراین الزام داشتن حداکثر ۱۰ سیم‌ کارت در هر اپراتور، همچنان پابرجا و شامل آنها نیز خواهد بود.

به این ترتیب اگر مشترکی اقدام به ترابرد شماره‌ اش کند اما در حین اجرای عملیات ترابرد، سامانه ی رگولاتوری متوجه فعال بودن بیش از ۱۰ سیم‌ کارت او در اپراتور مقصد شود، جلوی ترابرد سیم کارت یازدهم گرفته می‌ شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • mostafa

    ترابرد پذیری هم داستانی شده برای من

    • mostafa


      ترابرد پذیری واقعا با ضعف شدیدی شروع شد
      من اولین روز اقدام به ترابرد سه تا سیمکارت کردم که واقعا سختی کشیدم و موفق شدم دوتا ترابرد موفق انجام بدم
      اما از همراه اول به ایرانسل با اینکه سیمکارت غیرفعال ایرانسل به دستم رسید
      اما درخواستم پس از 6 روز رد شد و کسی هم پاسخگو نیست چرا
      مرجع بالاتر کجاست بخوام پیگیر باشم ؟

  • Majid

    و ما مشترکین تالیا نیز هیچگاه طعم ترابردپذیری را نخواهیم چشید.?

  • TeChNoLoGy

    10 تا سیم کارت؟؟؟ مگه بیسکویته که کسی اینهمه سیم کارت داشته باشه

    • Majid

      یه بنده خدایی 67 تاسیم کارت داشت.?

  • SaeidR

    ی سوال دارم؟
    اگه خط ایرانسل رو ترابرد کرده باشیم به همراه اول
    وقتی مثلا بخام از طریق آپ اون رو شارژ مستقیم کنم آیا آپ تشخیص میده که این الان خط همراه اول هست یا نه؟

    البته زنگ زدم آسان پرداخت ولی کارشناسش اسم ترابردپذیری رو هم نشنیده بود و چندین و چند بار گفتم بهش و میگفت مگه ممکنه!!!
    خلاصه قراره بهم خبر بدن :)

    • Majid

      شما شماره تو وارد کن خودش شارژو انجام میده.کارشناسو ول کن

    • Hadi.TJ

      خوب طبیعتا وقتی کارشناسش اسم ترابردپذیری رو هم نشنیده بود، نباید انتظار داشته باشی که همچین امکانی رو فراهم کرده باشه، اونم به این زودی...این مشکلات ترابرد پذیری یکی یکی رو میشن و باید ببینیم تا کی تمام مشکلاتش رفع میشه...ولی مطمئنا فعلا برنامه های مثل آپ و ۷۸۰ و غیره، فقط از روی پیش شماره نوع خط رو تشخیص میدن و لاغیر...احتملا رگلاتوری به زودی یه وب سرویس یا سامانه فراهم میکنه که شماره رو توش وارد کنی و بهت بگه در حال حاضر تحت کنترل کدوم اپراتور هست...

مطالب پیشنهادی