ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرنوشت تاریک آیفون پس از اجرای طرح رجیستری؛ کاربران فعلی آیفون نگران نباشند

طرح رجیستری موبایل که در حال حاضر به صورت آزمایشی در جریان است، قرار است از اول مرداد ماه به صورت نهایی اجرایی شود. آن گونه که مسئولین امر وعده داده اند، با اجرایی شدن ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲۸ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۴:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طرح رجیستری موبایل که در حال حاضر به صورت آزمایشی در جریان است، قرار است از اول مرداد ماه به صورت نهایی اجرایی شود. آن گونه که مسئولین امر وعده داده اند، با اجرایی شدن این طرح، استفاده از موبایل قاچاق (یعنی موبایلی که از جایی غیر از ورودی های رسمی کشور وارد شده باشد) امکانپذیر نخواهد بود.

بر همین اساس، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه کمپانی اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد، آب پاکی را روی دست کاربران آیفون ریخته و گفته است ابلاغیه ی جمع‌ آوری موبایل‌ های این برند برای تمام استان ها صادر شده و در صورت عدم تأسیس نمایندگی تا مرداد، آیفون قطعاً از بازار جمع می‌ شود.

خورشیدی، سخنگوی این ستاد نیز درباره ی امکان فعالیت تلفن های هوشمند آیفون با اجرای طرح مذکور گفته است: «طبق قوانین فعلی هیچ منعی برای تأسیس نمایندگی این برند آمریکایی در کشور وجود ندارد و وزارت صنعت نیز به عنوان مرجع تأسیس نمایندگی برند های مختلف در این باره قادر به اظهار نظر قطعی است».

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا: هیچ منعی برای تأسیس نمایندگی اپل در کشور وجود ندارد

به گفته ی خورشیدی، بر اساس قانون نظام صنفی و حمایت از مصرف‌ کنندگان، هر کالایی که قرار بر توزیع آن در کشور باشد باید در داخل کشور شبکه ی خدمات پس از فروش داشته باشد. این در حالی است که کمپانی اپل هیچ نمایندگی رسمی در کشور ما ندارد و از ارائه ی خدمات پس از فروش در داخل نیز عاجز است.

خورشیدی یادآور شده است که همین حالا نیز سرویس‌ دهی اپراتور های تلفن همراه به محصولات این کمپانی، با قانون مغایرت دارد. او تأکید کرده است که با اجرایی شدن طرح رجیستری از اول مرداد ماه، قطعاً سرویس مخابراتی به این محصولات داده نخواهد شد.

البته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرده است اجرایی شدن این طرح برای تلفن هایی است که بعد از تاریخ اجرای طرح رجیستری عرضه می‌ شوند و کاربران آیفون نباید در مورد موبایل هایی که در حال حاضر از آنها استفاده می کنند نگرانی داشته باشند. به این ترتیب اگر آیفون دارید و در حال استفاده از آن هستید جای نگرانی نیست. اما اگر قصد خرید آیفون در آینده ی نزدیک را دارید، بهتر است احتیاط بیشتری به خرج دهید.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا: طرح منع سرویس دهی و جمع آوری موبایل های  آیفون برای تلفن هایی است که بعد از تاریخ اجرای طرح رجیستری عرضه می‌ شوند

اظهارات اخیر در این باره همان روز با واکنش هایی از سوی رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه ی تهران و رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی روبرو شد. سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه ی تهران در این باره گفته است: «پس از این اقدام قیمت این کالا افزایش خواهد یافت و قاچاق آن نیز بیشتر می‌ شود». غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی نیز در اظهار نظری گفت: «سرنوشت این روش اجرای رجیستری برای مقابله با قاچاق بدون اطلاع اتحادیه پر ابهام‌ است. اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی موافق مبارزه با قاچاق است اما با روش فعلی مخالف است، زیرا کار از طریق کارشناسان پیگیری نمی‌ شود».

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه ی تهران در خصوص فردی که پیش از این درخواست اخذ نمایندگی رسمی اپل را کرده بود نیز گفته است: «ظاهراً فرد مدعی، دیگر پیگیر نیست و به سراغ کار سابق خود بازگشته است. اینکه فرد مورد نظر چه صحبتی با اپل کرده و چه چیزی شنیده است را نمی‌دانم، اما گویا دیگر علاقه‌ ای به انجام این کار ندارد».

گفتنی است ظاهراً اخبار منتشر شده در روزهای اخیر درباره ی ممانعت از فعالیت آیفون در شبکه ی مخابراتی همراه کشور، همان گونه که پیش بینی شده بود باعث افزایش قیمت آیفون در بازار شده و به گفته ی برخی فعالان، موجودی عده‌ ای از فروشندگان صفر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • سید محمد حسینی

    کلا مسئله قاچاق اینه که وقتی کالایی وارد کشور میشه باید یه پولی هم تو جیب دولت بره یا اینطور میگن برای حمایت از تولید داخلی اقا وقتی یه نفر پول داره میخواد جنس خوب بخره مثلا نمیره glx بخره که مثلا میره ایفون میخره کاری کل مردم دنیا می کنن اینقدم خودتون رو نکشید تهش اینکه بالاخره یه نمایندگی می زنن ۲۰۰ تومن گرون تر میخریم دولت راضی وارد کننده راضی گور پدر ناراضی که ما هستیم ها مگه غیر از این بوده تو ایران؟؟??

  • morteza

    چرا فقط به آیفون گیر دادن؟ این همه گوشی بدون گارانتی اصلا بجز سامسونگو الجی و هواوی همه ی برندا نمایندگی ندارن همونجور که گفتم به نظرم اینا میخوان آیفونای نسل قبل که رو دستشون باد کرده و خودشون قاچاقی وارد کردن و پره تو انباراشون با یه ترفند به قیمتای نجومی بفروشن وگرنه قاچاق گوشی و لبتاب و پی سی های گیمینگ به اون گندگی بجز اینکه دست خودشون باشه چجوری میتونه انجام بشه ؟ مگه میشه گوشی به اون گندگی رو قایم کرد اینا تا سنجاق قفلی و لاستیک ماشین و ... رو قاچاق میارن چه برسه به آیفون و لبتاب و ... تولید ملی رو خوابوندن با این جنسای وارداتی و بنجول و قاچاق

  • morteza

    یه ترفند برای کله گنده های دولت که تو بدو ورود آیفون هفت میخوان آیفون سیکس اسای داخل انباراشونو که آقازاده هاشون وارد کردن بفروشن اونم به قیمت بالا واقعا ما دیگه دست شمارو نخونیم ایرانی نیستیم ?

  • سینا اکبری

    قاچاق چیزه خیلی بدیه. ولی خداییش اگه نبود تو ایران چه جنسی میخواست باشه, همش چینی پر میشد تو بازار.

  • saeedsami

    قیمت آیفون سر به فلک میزاره!

  • سعید

    فکر کنید فروشنده ای 1000 تا ایفون داره
    فکر نکنم نگران باشه چون کافی هر ایفون فقط یکبار با یه خط همراه روشن بشه البته قبل از اجرای طرح بعد ش دیگه فرقی بین ایفون های توی انبارش و ایفون های دست ملت نیست فقط فرقش اینه که با قیمت بیشتری حالا میتونه بفروشه غیر اینه

  • hector_k2

    دوستان زیاد نگران نباشید !! اندروید رو که سه سوته میشه IMEI شو میشه عوض کرد ، اپلم یه کوچولو داستان داره ولی اونم اوکیه !!

    • امیر رضا مرزبان

      اینجور که من شنیدم هر imei به یک کد ملی واگذار میشه یه چیزی تو مایه های سیم کارت. با عوض کردن imei هم چیزی عوض نمیشه. البته مطمئن نیستم اینجوری شنیدم

  • dilc0

    الان من میخوام مرداد ماه گوشی شیائومی ردمی نوت 3 پرو بخرم ! میتونم یا نه ؟
    خواهشا پاسخ بدید

    • سینا اکبری

      اونا فعلا مشکل نداره چون بیشترش وارادات گمرکی هست که واس اطمینان بیشتر از همراه اول بگیرید.

    • هادی خلیلی

      اخه اپل چه ربطی به شیائومی داره؟؟؟
      خدایا خودت شفا بده

  • سوتابایت

    بهتر بود اول با اپل صحبت می کردن و بعدش می یومدن خبر می دادن و فکر می کردن که زرنگ هستن!
    هنوزم می گم طرحی که روش کارشناسی نشدِ غیر قابل اجراس و این طرح اجرا نمی شه!
    اولین بار که اپل خواست با ایران مذاکره کنه ۲۰۱۴ بود و دومین بار ۲۰۱۵ و همون ۲۰۱۵ هم اپل اطلاعاتش رو تو روزنامه رسمی کشور به روزرسانی کرد!
    باید گذاشت زمان بگذره و به موقعش صدای اعتراض کاربر ها درمیاد!

  • kasra_sh

    این طرح به شدت ناقص و ناکارامد به نظر میاد، الان به جز سامسونگ کدوم برند دیگه پشتیبانی کامل داره؟ ال جی و سونی نمایندگیشون کامل نیست اصلا، اینا فکر پول در آوردن هستن، کسی فکر من و شما نیست، مطمئن باشین

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی