ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند اهدایی سامسونگ به دست ورزشکاران کره شمالی نرسیده اند

سامسونگ برای زنده نگه داشتن خاطره ی المپیک ۲۰۱۶ ریو در دل ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت ها، نسخه ای اختصاصی از تلفن های هوشمند گلکسی S7 Edge خود برای ورزشکاران بازی های المپیک ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲۳ مرداد ۱۳۹۵  |  ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ برای زنده نگه داشتن خاطره ی المپیک ۲۰۱۶ ریو در دل ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت ها، نسخه ای اختصاصی از تلفن های هوشمند گلکسی S7 Edge خود برای ورزشکاران بازی های المپیک تولید کرد. این نسخه در تعداد محدود ۱۲۵۰۰ عدد و مخصوص ورزشکاران المپیک ساخته شد و پیش از شروع بازی ها در اختیارشان قرار گرفت تا بتوانند طی مراسم افتتاحیه و بین مسابقات و مراسمات مختلف از آن استفاده کنند. اما ظاهراً تعدادی از این تلفن ها، هیچ گاه به دست دریافت کننده هایشان نرسیده اند. تلفن هایی که از آنها صحبت می کنیم قرار بوده به دست ورزشکاران کره ی شمالی برسند؛ اما مدیران آنها تلفن های مذکور را گرفته و از رسیدن آنها به دست ورزشکارانشان جلوگیری کرده اند.

به این ترتیب ۳۱ دستگاه از نسخه ی المپیکی گلکسی S7 Edge شرکت سامسونگ به دست ورزشکاران کره ی شمالی نرسیده است. وقتی از یکی از ورزشکاران کره ی شمالی پرسیده شده تلفن های مذکور به دستشان رسیده یا نه، او بدون آنکه چیزی بگوید سر خود را به نشانه ی پاسخ منفی تکان داده است. به نقل از منبع موثقی در کمپ المپیکی کره ی شمالی، هیچ یک از ورزشکاران این کشور تلفن های اختصاصی سامسونگ را دریافت نکرده اند. به نظر می رسد کمیته ی المپیک کره ی شمالی تصمیم گرفته این تلفن ها را در اختیار ورزشکاران قرار ندهد. علت چنین تصمیمی از سوی مقامات ورزشی کره ی شمالی، ممانعت از دسترسی شرکت های کره ی جنوبی به ورزشکاران کره ی شمالی است.

دو کشور کره ی شمالی و جنوبی با وجود آتش بسی که در دهه ی ۱۹۵۰ میلادی میانشان جاری شده، عملاً در حالت جنگ به سر می برند. این یعنی پذیرش هدیه ی یک شرکت کره ی جنوبی از سوی مقامات کره ی شمالی تقریباً امکانپذیر نیست. علاوه بر این، به نقل از حداقل یک منبع، گفته می شود مقامات کره ی شمالی همیشه هدایایی که به قهرمانان ورزشی این کشور اهدا می شود را مصادره می کنند؛ خواه این هدایا از سوی کره ی جنوبی باشند خواه کشوری دیگر.

این را بگذارید کنار این حقیقت که هدایای مذکور تلفن هوشمند بوده اند و کره ی شمالی ارتباطات شهروندان خود با دنیای بیرون و فعالیت آنها روی اینترنت را نیز به شدت کنترل می کند تا جایی که کار دولت این کشور حتی به ساخت سیستم عامل مخصوصی به نام ستاره ی سرخ نیز رسیده است. به این ترتیب به راحتی می توان درک کرد چرا مقامات کره ی شمالی چنین تصمیمی گرفته اند. گفتنی است تلفن های یاد شده به سامسونگ پس داده نشده اند، سامسونگ نیز هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • reza_zarchi

    ایران هم مثل کره شمالی!! فقط فرقش اینه هدایای ورزشکارهای کره شمالی رسماً مصادره میشه اما ورزشکارهای ایران مجبورن بگن هدیه یا مدال خودشون رو تقدیم کردن!

  • hossein s

    فکر کنم وضعیت کشور خودمون از کره بدتره!توی کشور ما که از یک بازی میترسند و فیلترش میکنند پس به اونها گلایه ای نیست.

  • امین

    خوبه حداقل دست خالی از المپیک بر نمیگردیم

  • احسان داراب زاده

    اصلا تو کره شمالی داشتن تلفن همراه غیر قانونیه

    • حمیدرضا سلیمیان

      لاف که شاخ و دم نداره

  • BVB

    تیترتون جالب نیست. جوری نوشتین توی ذهن میاد که سامسونگ عمدا گوشی نداده بهشون. یکم واضح‌تر مینوستین ک کار دولت بوده

  • Kian

    یعنی از این کشور بدتر هم مگه هست :/

  • benyamin.A

    مگه کره شمالی ورزشکار داره????

  • رضا H

    هاااپووولیییش کردن، رفت خخخخخخ

  • امیرحسام.‌‌شیخی

    پس به ایرانیا هم دادن کلکا رو نمیکنن

مطالب پیشنهادی