ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح ملی ترابردپذیری هفته آینده از مرحله آزمایشی خارج می شود

طرح ترابردپذیری تلفن همراه مدتی است به صورت آزمایشی و با محدودیت تعداد در حال اجراست. بر اساس این طرح مشترکان هر یک از اپراتور های ارتباطی کشورمان می توانند در صورت نیاز، با حفظ ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲۷ مرداد ۱۳۹۵  |  ۰۹:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طرح ترابردپذیری تلفن همراه مدتی است به صورت آزمایشی و با محدودیت تعداد در حال اجراست. بر اساس این طرح مشترکان هر یک از اپراتور های ارتباطی کشورمان می توانند در صورت نیاز، با حفظ شماره به طور کامل، اپراتور خود را عوض کنند و از شبکه ی اپراتور دیگری خدمات دریافت کنند.

حال به نظر می رسد اجرای آزمایشی این طرح و برطرف شدن ایرادات آن طی این مدت رضایت مسئولان وزارت ارتباطات را جلب کرده است. به نقل از خبرگزاری ها، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم دارد پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از کلید خوردن این طرح به صورت آزمایشی و به مناسبت هفته ی دولت، این طرح را وارد مرحله ی اجرای کامل و بدون محدودیت کند.

این طرح ملی، ابتدا با هدف کشف نقاط ضعف و چالش‌ های ترابرد با محدودیت حداکثر ۵۰۰ شماره در روز شروع و سپس بعد از یک هفته، مجوز ترابرد برای روزانه ۷۰۰ شماره نیز صادر شد. گام بعدی نیز محدودیت ۱۰۰۰ شماره در روز بود با این تبصره که اگر اپراتورها به این میزان ظرفیت در روز برسند و تقاضای ترابرد بیشتر را داشته باشند، با کسب اجازه از رگولاتوری امکان این کار وجود داشت.

با این حال به نظر می رسد در کل روند اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری تا حدی راضی کننده بوده که مسئولان وزارت ارتباطات قصد دارند از ۳۱ مرداد وارد فاز نهایی شوند و بدون محدودیت اجرای این طرح ملی را در پیش بگیرند.

از جمله نکاتی که وزارت ارتباطات در آستانه ی خروج طرح از مرحله ی آزمایشی گشزد کرده می توان به این موارد اشاره نمود که همزمان با انجام ترابرد، یک سیم‌ کارت جدید به مشترک داده می‌ شود. بنابراین پیشنهاد شده قبل از انجام ترابرد و تعویض اپراتور، مشترکان همه ی اعتبار خود را مصرف کنند.

نکته ی بعدی اینکه پیش از انجام ترابرد همه ی قبوض و بدهی‌ های سیم‌کارت فعلی مشترک باید تسویه شود. و در نهایت اینکه با تعویض اپراتور، پیامک‌ های خدمات دولتی و بانکی مشترکان قطع نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • امیر

    چرا من هر کاری میکنم به همراه اول ترابرد کنم سایت میگه اطلاعات در ثبت احوال صحیح نیست? !

    • Mohammad Farzaneh

      مگه داریم کسی بخواد بره همراه اول ؟

    • Rezaeb

      باید مراجعه کنید به دفاتر همراه اول با کارت شناسایی

  • mostafa

    ای بابا ، من که از روز اول طرح آزمایشی هنوز موفق نشدم از همراه اول برم ایرانسل ، همراه اول واقعا کارشکنی میکنه

    • mostafa

      فکر کنم یه اپراتور همراه اول اینجاست داره به همه منفی میده :)))

  • M. Ali

    دوبار درخواست ترابرد از همراه اول به ایرانسل دادم اما تأیید نمیشه...

  • Rezaeb

    سلام
    از همراه اول 10 روز طول کشید تا به ایرانسل ترابرد شدم. تو این مدت هم مرتب مجبور بودم که با 9990 چک کنم که خدای نکرده بدهی پیدا نکنم. بالاخره ترابرد شد. همه چی عالی سرعت اینترنت بالا کیفیت صدا و تماس نسبتا پایین اما از همه چی خنده دار تر اینکه همراه اول ول کن نبود!!!
    هر کی تماس میگرفت همراه اول یک پیام طولانی رو گاهی تا 5 بار تکرار میکرد تازه بعد با تاخیر شروع میکرد به زنگ خوردن. مشترک مورد نظر ترابرد کرده است----------هزینه تماس بصورت برون شبکه محاسبه خواهد شد. اونم به یک لحن عصبانی که طرف اگر تا 5 بار هم راضی بود به صبر حرف هزینه که میشد دیگه حتما قطع میکرد.
    خلاصه دوباره برگشتم به همراه اول که 3 روز زمان برد. تجربه جالبی نبود
    امیدوارم بهتر بشه.

    • Mohammad Farzaneh

      امکان نداره.. شما باید ۳ ماه توی اپراتور باشید.کیفیت صدا بد بود ؟ یعنی چطوری بود ؟

    • mostafa

      مگه میشه دوباره برگشت ؟ حداقل 90 روز زمان میخواد طبق قانون ترابرد!

      • Rezaeb

        به اپراتور پایه میشه برگشت

مطالب پیشنهادی