شوخی جدی مدیر آپارات با مدیر تلگرام؛ «جانا سخن از زبان ما می گویی»
محمدجواد شکوری مقدم، مدیر سرویس اشتراک گذاری ویدیوی «آپارات» هفته ی گذشته روی وبلاگ شخصی اش مطلبی خواندنی خطاب به پاول دورف، مدیرعامل تلگرام نوشت که خودش آن را «چند کلمه شوخی و جدی با ...
محمدجواد شکوری مقدم، مدیر سرویس اشتراک گذاری ویدیوی «آپارات» هفته ی گذشته روی وبلاگ شخصی اش مطلبی خواندنی خطاب به پاول دورف، مدیرعامل تلگرام نوشت که خودش آن را «چند کلمه شوخی و جدی با مدیر تلگرام» نامیده است؛ شکوائیه ای که در واقع کنایه ای است به برخورد های دوگانه ی داخلی در قبال سرویس های اینترنتی خارجی و داخلی.
شکوری مقدم در گلایه نامه ی طنز خود، برخورد سلبی با شرکت های اینترنتی فعال در داخل ایران را با برخورد مسامحه جویانه ای مقایسه کرده است که به عقیده ی او ظاهراً دست سرویس های اینترنتی خارجی را برای دسترسی و سرویس دهی به بازار مصرف کنندگان اینترنت در داخل ایران بسیار باز تر از ارائه دهندگان داخلی این خدمات گذاشته است. او در پایان آرزو کرده سرویس های داخلی نیز به همان اندازه ای که سرویس های خارجی در ایران آزادی عمل دارند آزاد باشند.
شکوائیه ی طنز شکوری مقدم چند روز است در محافل آنلاین دست به دست می شود و حتی پاسخ های فرضی دورف به آن نیز دستمایه ی شوخی کاربران فضای مجازی شده است. در ادامه می توانید «چند کلمه شوخی و جدی با مدیر تلگرام» را به صورت کامل از نظر بگذرانید.
گفتنی است سرویس های تحت مدیریت محمد جواد شکوری مقدم و تیمش یعنی کلوب دات کام، میهن بلاگ، آپارات، لنزور و فیلیمو، همگی در غیاب سرویس های برجسته ی خارجی نظیر فیسبوک، بلاگ اسپات، یوتیوب، نتفلیکس و غیره در ایران فعالیت خود را آغاز کرده یا ادامه می دهند.

چند کلمه شوخی و جدی با مدیر تلگرام
«پاول سلام، تلگرامت چطوره؟
خواستم یکم باهات درد دل کنم.
خوش به حالت پاول که اینجا نیستی تا روی محتوی انقدر بهت سخت بگیرن و اعتبار سرویست رو زیر سوال ببرن.
خوش به حالت پاول ، تلگرامت هر جور که مردم دوست دارن کار می کنه و صدای کسی بهت نمیرسه !!
پاول، جدی جدی خوش بحالت، هیچ وقت نگران این نیستی که برخی سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ازت شکایت کنن و ماهی چند بار اینور و اون ور بری و پاسخ کارهای کرده و نکرده ات رو بدی.
پاول باورت نمیشه صدا و سیمای کشور من صبح تا شب داره توی برنامه هاش تبلیغت رو می کنه ولی به سرویس های فارسی که می رسه صد جور قیقاج می رن که اسممون رو نبرن، وقتی اپلیکیشن برای دانلود دارن می گن " گوگل پلی و نمونه های داخلی" ، وقتی کانال رو آپارات دارن و از دهن مجری می پره، براش توبیخ کتبی می فرستن، اصلا می دونی توبیخ چیه؟! به هنرمندان اخطار می کنن که اگر با اینها کار کنید ممنوع التصویر میشید، از کار بیکار میشید !! مگه ما چیکار داریم میکنیم ؟!
پاول، نوش جونت، فقط به توسعه سرویست فکر می کنی، ایده پردازی می کنی، کلاسترهات رو تیون می کنی، ولی ما باید صد جور مراقبت های دیگه هم داشته باشیم تا سرویس مون رشد کنه و طیف وسیع تری از کاربران رو پوشش بده .
پاول اینجا جای عجیبیه، اگر نباشی و دست کسی بهت نرسه هر کاری بخوای می کنی ولی اگر دم دست بعضی ها باشی به همه چیت گیر می دن.
پاول باورت نمیشه اینجا بعضی ها افتخارات رو دفن می کنن، فقط برای اینکه خودشون مفتخر نیستن، از کار میندازنت چون خودشون کار نکردن.
پاول اون وقتی که داری به فیچرهای جدیدت فکر می کنی که چجوری بترکونی، من دارم به فیچرهای یواشکیم فکر می کنم که هیچ کس متوجه نشه!! آخه اینجا خیلی چیزها از نظر خیلی ها همینجوری دلبخواهی ممنوعه، کلی فکرهای باحال داریم که جیگر لانچش رو نداریم. اصلا می دونی جیگر چیه؟ تا حالا به جیگر احتیاجت شده؟
پاول قانون جرایم رایانه ای می دونی چیه؟ رسانه کاربر محور چی؟؟ تا حالا تو سایت ساماندهی فراموشی رمز زدی ؟ اصلا لازم شده از چندجا که هیچی، از یکجا مجوز بگیری؟ تا حالا مجوزهای جور واجور سرعتت رو کم کرده؟
پاول خوشا به جات، نه فقط تو، بقیه سرویس هایی هم که بیرون از این کشور هستند، خیلی جاشون راحته ، حالشون خوبه!! چون محتوای مورد سلیقه مردم توشون می چرخه، هم مردم خوش حال ترن و هم اگر دیگه خیلی بیرون خط قرمز باشه همون یک محتوا مسدود میشه، به جای دیگه ای آسیب نمی رسه ، کاش قوانین برای همه یکسان بود، فعلا شما آزاد و ما اسیر، خداوکیلی دوست ندارم تو مثل ما اسیر بشی ولی آرزو می کنیم ما هم مثل تو آزاد بشیم .
پاول بعضی ها می گن ما هم مثل تو باید بزنیم بیرون، تا وقتی این تبعیض بین ما و شما وجود داره، حس و حال پیشرفت و ساختن هر روز کمرنگ تر میشه، ولی چیکار کنیم پاول، ما اینجا رو دوست داریم بهش عادت داریم دلمون براش تنگ میشه...و مثل همیشه با امید زنده ایم و می دونم یک روزی درست میشه، امیدوارم فقط خیلی دیر نشه.
تا امروز با چنگ و دندون و توانایی های تیمیمون قامتمون رو راست نگه داشتیم، کار دیگه ای هم البته بلد نیستیم و مثل اینکه همینجوری هم باید ادامه بدیم، فقط خواستم یکم گپ بزنم باهات دلم وا شه یه موقع به دل نگیریا.
بای
محمد جواد از آپارات»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
دوستان سلام : چطریه همه عزیزان نوشته اند یوتیوب فیلتره ولی من بدون استفاده از قند شکن ازون همه روزه استفاده میکنم ومشگلی ندارم. ایا منطقه ای یا استانی فرق میکند؟
نامش خیلی غم انگیز بود
آقای طنز پرداز! همون آپاراتت یک هزارم قابلیتای یوتیوب رو نداره و به لطف فیلترینگ این همه مخاطب جذب کردی بعد داری از سیستم ایران مینالی؟؟؟
والا .. ? ? ?
کسی نیست به این آقای شکوری بگه، شما داری از همین اوضاه مملکت نون میخوری...اگر این چیزا نبود، اگر یوتیوب فیلتر نبود، که اصلا کسی نمیدونست آپارات چی هست؟ شمایی که کل زندگیت و درامدت از همین سیستم و همین فیلترینگه، بهتره بجای گلایه و ناله، بری پولات و بشماری کم نشده باشن...
این بخاطر اینه آدم خوبیه...شیر مادرش حلالش باشه...یه نفرم که به فکر پولی که دراورده نیست و با ملت همدردی میکنه رو اینجوری کامنت براش میزارین...تقصیر خودمونه نمیخوایم تغییر کنیم
تاسف اجباری...
به امید روزی که سازمان ها سنگ جلو پا مردم نندازن...ایشالله
دیجیاتو قاطی کرده تو نوار آدرس نوشته مهلت-ثبت-نام-اولین-رویداد-هم-آفرینی-همر بعد مطلب هیچ ربطی نداره
قبول دارم که واقعا هر کی به هرکیه و صد تا سازمان وجود داره که کارشون بستن هستش و حداکثر دو سه تا سازمان حمایتی . ولی ایشون دیگه خیلی شلوغش کرده. همین آپارات میهن بلاگ و اینا به لطف بسته شدن یوتیوب و بلاگ اسپات و ورد پرس هستش که داره میچرخه. کار همین دولتی ها هم بوده که اینقدر ازشون بد میگه
توو حوضی که ماهی نیس قورباغه پادشاهه ، یوتیوب باز باشه عمرا اگه کسی اپارات استفاده کنه
سرویس آپارات خیلی سرعتش خوبه و قطعی هاش خیلی کمه. الانم شبکه های اشتراک ویدیو که فیلتر نیستند داریم. ولی آپارات داره کیفیت خوبی ارائه میده
راستش در زمینه اینترنت باید بگم که حسادت خیلی زیاده.مثلا ایشون مدیریت اپارات میهن بلاگ کلوب و... رو دارن و طبیعتا شخص تازه به دوران رسیده ای مثل من نمیاد خدمات اینچنینی اراعه بده.ما تو جامعه ای هستیم که وقتی یه اسم تو دهن 100 نفر ادم میچرخه خیلی سریع 10 مدل نام دامنه ازش ثبت میشه و هیچ فعالیتی روش صورت نمیگیره و کسی هم بخواد اون دامنه رو بخره باید کلی پول بده.در کل باید بگم زمونه بدی شده کسی بخواد پیشرفت کنه باید واقعا شانس داشته باشه.پول داشته باشه.امکانات داشته باشه.آزادی عمل.
واقعا راست میگه. خیلی اذیت میکنن. مقامات دولتی میگن مشکل اقتصاد هست, قاچاق, صادرات, بیکاری و... به خدا ماها از شما چیزی نمیخوایم, کمک نمیخوایم, همین که اینقدر چوب لای چرخ نزارید, سنگ اندازی نکنید با این هم ایده های ناب, متخصصان خوب و... ماها خودمون همه چیز رو حل میکنیم.