ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرانسل گسترده‌ترین و سریع‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرده است

طبق برنامه ریزی تعیین شده، دیروز فاز نخست شبکه ملی اطلاعات به صورت رسمی آغاز به کار کرد؛ شبکه ای که قصد دارد با برپایی بستری امن برای ارائه محتوا و خدمات و بدون نیاز ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۸ شهریور ۱۳۹۵  |  ۱۳:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طبق برنامه ریزی تعیین شده، دیروز فاز نخست شبکه ملی اطلاعات به صورت رسمی آغاز به کار کرد؛ شبکه ای که قصد دارد با برپایی بستری امن برای ارائه محتوا و خدمات و بدون نیاز به طی مسیرهای خارجی، ارتباطات محافظت شده و پایداری را بین مراکز حیاتی کشور ایجاد نماید.

در همین راستا، ایرانسل نیز به تشریح دستاوردها و خدماتش در مراحل مختلف راه اندازی و اجرای این پروژه ملی اقدام ورزیده. متن رسمی بیانیه ایرانسل را در ادامه مطالعه می کنید:

ایرانسل گسترده‌ترین و سریع‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرده است

اقدامات ایرانسل در پروژه شبکه ملی اطلاعات در چهار سطح ایجاد شبکه دسترسی، انتقال، زیرساخت و حوزه محتوا دسته بندی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، همزمان با بهره‌برداری از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، ایرانسل نیز با گسترش زیرساخت‌هایی نظیر مراکز تبادل ترافیک (IXP)، نسخه ششم پروتکل اینترنت (IPv6) بر بستر موبایل، سیستم مدیریت دسترسی (IAM) و شبکه توزیع محتوا (CDN) در بخش زیرساخت، همچنین شبکه انتقال نوری (OTN) و استحکام آی‌پی (IP/BB) در بخش شبکه‌های انتقال، ایجاد و گسترش شبکه نسل سوم (3G) و نسل چهارم اینترنت همراه (4G/LTE) و اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) سعی بر آن داشته تا در این پروژه نقش پررنگی ایفا کند.

علاوه بر این، ایرانسل به عنوان اپراتور پیشتاز و نخستین شرکت در حوزه تأمین محتوای موبایل، با توسعه گسترده‌ترین زیرساخت و ایجاد تحول در چرخه تولید محتوا، اقدامات مؤثری را در زمینه توسعه مدل‌های کسب‌وکار محتوا، زنجیره تأمین محتوا و زیرساخت ارائه محتوا انجام داده است.

همچنین ایرانسل موفق شده تا گسترده‌ترین و سریع‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با اهدافی چون فسادستیزی، دانش محوری، اصلاح الگوی مصرف، کاهش وابستگی‌ به نفت، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، مردم محوری، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، ایجاد توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا و بهبود شاخص‌های کلان فراهم کند.

بر اساس این گزارش، ایرانسل در کمتر از دو سال از دریافت پروانه ارتقای شبکه به نسل‌های سوم، چهارم و بالاتر و همزمان با راه‌اندازی فاز نخست شبکه ملی اطلاعات توانسته است بیش از 1149 شهر و دهستان را تحت پوشش شبکه نسل سوم اینترنت همراه (3G) و بیش از 270 شهر و دهستان را تحت پوشش شبکه نسل چهارم (4G/LTE) قرار دهد.

ایرانسل همچنین در حوزه اینترنت ثابت، کمتر از یک سال پس از دریافت پروانه بهره‌برداری از شبکه اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE)، موفق شده 39 شهر ایران را تحت پوشش اینترنت نسل چهارم بی‌سیم خانگی و اداری خود قرار دهد.

بر این اساس، ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران، با توجه به تعداد مشترکان، گستره پوشش، تنوع فناوری‌های دسترسی به اینترنت و کیفیت تجربه کاربری، گسترده‌ترین و سریع‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرده است و بیشترین تبادل ترافیک اینترنت کشور در حال حاضر در شبکه این اپراتور انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • yasinyasemi

    این 5ساله که همش میگید شهرستان دهلران بزرگ ترین شهرستان استان ایلام رو ۳g و ۴g میکنید هنوز هیچ . جای تاسف داره واسه این اپراتور رو به نزول

  • حامد لند

    80 درصد این دوستانی که راجع به اینترنت ملی نظر میدن، باور کنید نمیدونید اصلا چی هست!!!!!
    من نه آدم اونام، نه دلیل خاصی برای حمایت الکی دارم فقط یه آدم نرم افزاریم.
    اینترنت ملی چیزی نیس که با کره شمالی مقایسه میکنید.
    قرار نیست اینترنت جهانی رومون بسته شه، به زبون ساده قراره سایتهای داخل کشور و سایتهای خارج کشور، هزینه استفاده ازشون توی پهنای باند فرق کنه.یعنی سرورهای داخل ایران هزینه خیلی پایین تری برای پهنای باند و ... داشته باشن و سرورهای خارج هزینه بالاتر.
    اون چیزی نیست که شماها دارید میگید و میترسید ازش.
    مخلصیم

  • Matin

    یه طرحیو نگاه میکردم در رابطه با اینترانت :
    1 ماهه سرعت 256 حجم نامحدود حداقل تبادل 160 گیگ :| حدوده 80 تومن

    برادره من از صبح تا شبم دانلود کنم تو یه ماه به 160 گیگ نمیرسه با این سرعت!

    یجوری طرح گذاشتن دقیقا اونی که خودشون میخوانو باید بخریم :/

  • سعید

    عزیزم معنی اینترنت چیه
    معنی نمیده ملی کردنش
    عین این که بگیم پاسپورت ملی مگه اخه پاسپورت ملی میشه عزیزم ما نیاز به تعامل با جهان دارم

    چرا هی میخواید از جهانی شدن فرار کنید
    هزار جور داستان الکی درست میکنن انگار قرار اطلاعات ما رو بیان در بزن بگن سلام اقای صاحب سرور اطلاعات بریز تو گونی ببریم
    جا این کارا متخصصین امنیت و شرکت های امنیتی فضای مجازی به وجود بیارید
    اگه سرور تو ایران باشه هک نمیشه
    سرورهای وزارت هایی که هک شدن مگه ایران نبودن
    شماره تلفن همراه که تو اینترنت پخش شدن تو سرور های خارجی بودن
    مارو مسخره کردید یا انقدر خر فرض کردید میخواید در ها رو به روی ملت ببندید که نگن ندونن همین ملی کردن چیه اخه

    • habib TN

      فکر کنم اصلا نمیدونی اینترنت ملی چیه !!

  • سینا

    کیفیتش بد نیست مشکل قیمتاست

  • Yking

    این حرفای دهن پر کن الکی رو تحویل ما ندین.اگه راست میگین قیمت اینترنت و بسته هاتونو بیارید پایین و سرعتتون رو ببرید بالا .مردم دیگه به به و چه چه نمی زنن واسه این حرفاتون

  • shayan parviizy

    کره شمالی رو مسخره میکردیم ،از اونا هم بدتر میشیم حالا ببینید

  • reza.h

    دهنت سرویس

  • Ictnews Ir

    ? پیام های طنز طنزنویسان کشورمان در رابطه با اینترنت ملی:

    ➖ 9 صبح تا 4 بعد از ظهر بانوان
    5 تا 11 شب آقایان
    جمعه هم برای نظافت و بررسی جرائم تعطیل

    ➖ خودرو که ملی شده بود
    صدا و سیما هم ملی بود
    اینترنت هم ملی شد خیالمون راحت شد دیگه.

    ➖ می‌گن اینترنت ملی وقتی می‌خواد کانکت بشه، یک کم خرخر می‌کنه بعد یهو سالار عقیلی می‌گه وطنم!...

    ➖ امروز رفتم اینترنت ملی‌مو تحویل گرفتم. تا برسم خونه موتور جستجوش تسمه پاره کرد، فایرفاکسش آتیش گرفت، دراپ‌باکسش فایل خالی کرد... رفتم یه جا نشون دادم، گفت: حداقل یه تومن برات خرج برمی‌داره.

  • Magic

    بخندیم یا گریه کنیم . شبکه ملی به چه دردی می خوره

    • محمد امین

      اینترنت ارزون تر میشه پیگیری کلاهبرداری های اینترنتی راحت تر میشه و...

    • abbasalim

      دوست عزیز اگه درست اجرا بشه هم امنیت رو بالا می بره و هم قیمت رو کاهش میده و هم ارز از کشور خارج نمیشه واسه مصارف داخلی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی