ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ترفند جدید سودجویان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی؛ سوء استفاده در روز روشن

دریافت پیامک های تبلیغاتی به تنهایی مایه ی نارضایتی بسیاری از مشترکین موبایل است؛ چه برسد به آنکه هزینه ی آن نیز با ترفندی حیله گرانه از خود مشترک دریافت شود. مدتی است یکی از ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۱۴ شهریور ۱۳۹۵  |  ۱۲:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دریافت پیامک های تبلیغاتی به تنهایی مایه ی نارضایتی بسیاری از مشترکین موبایل است؛ چه برسد به آنکه هزینه ی آن نیز با ترفندی حیله گرانه از خود مشترک دریافت شود. مدتی است یکی از امکانات اپراتور دوم موبایل کشورمان دستمایه ی سودجویی هرچه بیشتر برخی شرکت های تبلیغاتی شده و موجبات آزردگی مشترکان را فراهم آورده است.

موضوع از این قرار است که ایرانسل با ارائه ی سرویسی تحت عنوان «میزبانی پیامک» به مشترکان اعتباری خود اجازه می دهد در صورت کافی نبودن اعتبارشان برای ارسال پیامک، از دریافت کننده ی مورد نظرشان بخواهند هزینه ی آن را تقبل کند. امکان مورد اشاره برای مواقع ضروری راهگشاست و از طرف دیگر به سودآوری بیشتر سرویس پیامک برای ایرانسل نیز منجر خواهد شد.

این پیامک‌ ها با این مضمون برای دریافت کننده ارسال می‌ شوند: «شما از 09XXXXXXXXX پیامک دارید (اعداد به لاتین وارد شود) 5:دریافت و پرداخت هزینه 7:عدم دریافت 8:افزودن به فهرست غیر مجاز».

اما متأسفانه عده ای سودجو این امکان مفید را دستمایه ی سودجویی هرچه بیشتر خود قرار داده اند و از آن برای ارسال وسیع پیامک های تبلیغاتی به هزینه ی دریافت کننده استفاده می کنند. شیوه ی کار آنها به این صورت است که مشترک از شماره ای ناشناس، پیامکی با این مضمون دریافت می کند:

13950613000906_PhotoL

همان گونه که در تصویر مشخص است با ارسال عدد ۵، هزینه ی پیامک مربوطه، به جای ارسال کننده از حساب دریافت کننده ی آن پرداخت و برای او پیامکی تبلیغاتی ارسال می شود. همین سؤ استفاده موجبات نارضایتی بسیاری از کاربران را فراهم می کند، چرا که مشترک تنها پس از پرداخت متوجه ماهیت تبلیغاتی این نوع پیامک می شود.

با وجود آنکه شناسایی ارسال کننده های پیامک در سطح وسیع با استفاده از این سرویس قاعدتاً از سوی اپراتور نباید کار سختی باشد، مشخص نیست بالاخره کی شاهد توقف این سؤ استفاده ها خواهیم بود.

به نظر می رسد تا زمانی که با اعمال تغییراتی از سمت اپراتور جلوی این سؤ استفاده ها گرفته نشده، بهترین راهکار عدم پاسخگویی به پیامک های سرویس میزبانی پیامک از سوی شماره های ناشناس باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Hossein

    همین پیامه برا منم اومد

  • مهدیار

    من به همسر یا دوستم شک ندارم به شیری که این ها از مادرشون خوردند شک دارم با این کلاه برداری ها

  • kasra_sh

    خیلی دنبال راه گشتم که شکایت کنم، متاسفانه جز سایت هایی مثل سایت شما دست آویز دیگه ای نیست، لطفا کاری کنید به گوش یکی که اهمیت میده برسه، این کار ظلم در حق مردم حساب میشه، خیلی چیزای دیگه هم هست که هیچ جور نمیشه باهاشون مقابله کرد از جمله نمایندگی های خودرو، شرکت های بیمه و......

  • lohrasbi

    مگه مشترک گوسفنده؟ خوب کسی و که نمیشناسی هزینه پیامکش و قبول نکن...حالا باز پیامکایی و می گفتید که نوشته شما برنده ی بنز شدید برای دریافت 2 را پیامک کنید...بعد که پیامک می کنید میگه به مسابقه ی ..... خوش آمدید جایزه مسابقه با قرعه کشی و پس از پاسخ به سوالات و کسب امتیاز یک دستگاه پیکان. ..

    • پیام ادیب

      فارغ از اینکه مشترک کی و چی هست، استفاده ی تبلیغاتی از ابزاری که برای تبلیغات ساخته نشده در ذات خودش نادرسته؛ حالا به هر شکلی که باشه

      • آقای ادیب سبیلتو عشقه

      • lohrasbi

        بله اینکه در ذات قضیه مشکل و کلاهبرداری هست شکی نیست اما متاسفانه در تمامی بخش ها و اطراف ما این کلاه برداریا هست و مشترکین باید بیشتر مرافب باشن و با اطلاع رسانی شما هم این امر بهتر محقق میشه...اما اون دسته از پیامکا که در نظر قبلی گفتم بنظرم کلاهبرداری محض هست و با دروغ مشترک و مجبور به ارسال پیامک میکنن شما حساب کنید در این 80 میلیون جمعیت روزانه فقط 20 میلیون نفر پیامکی براشون ارسال شه مبنی بر اینکه شما برنده خودرو شدید برای دریافت شماره2 را ارسال کنید هزینه پیامک 120 تومان...بعد از ارسال تازه متوجه میشید الکی بوده حالا با حساب سر انگشتی متوجه میشید که فقط با یه پیامک 20 میلیون نفر پاسخ دادن و شرکت مقابل 2میلیارد و 400 میلیون پول به جیب زده....به همین راحتی

        • پیام ادیب

          بله، متوجه منظورتون هستم. متأسفانه نظارتی روی این مسائل نیست.

  • Mohamad Mo

    چرا نظرات من ثبت نمیشن؟؟???

  • سعید

    باز ابن طور شماره ها رو مبشه بلاک کرد

    یکی منو از شر پیام های همراه اول و رایتل نجات بده که قابل بلاک شدن هم نیستن

    • Majid

      رایتل پیامک نداره چی بشه هفته ای یه پیامک بفرسته ?

      • سعید

        عزیزم توی المپیک که بیچارمون کرد شب نصف شب اینم نمونش


        رایتل، حامی ورزشکاران ایران در مسابقات المپیک ریو 2016
        تماشای لحظه‌های هیجان انگیز مسابقات المپیک ریو، با استفاده از سرویس دیتای سیم کارت رایتل

        • Majid

          بله المپیک اون پیامکو می فرستاد.اونم بعد از ظهر و فقط بک بار در روز ? .من چهار سال رایتل دارم.خدا وکیلی یک میلیونم ایرانسل هم پیامک تبلیغاتی نفرستاد.
          رایتل اپراتور پیشگام ?

        • shayan rashidian

          اینم چون حامیش بود و گرنه نمیفرسته

  • Majid

    بیش از ده بار از همین خط 0903 برای من پیامک اومد که هک تلگرام کوفت و درد.هیچ اهمیتی بهش ندادم.بهتره پیامک شماره های ناشناسو نپذیرید.اون دوستی که ۱۰تومن پول پیامک زدن نداره به درد لای جرز می خوره ?

  • سعید

    قانونی جز قانون جنگل انگار حاکم نیست

  • امیرحسام.‌‌شیخی

    آقای ادیب معلومه دل پری از این دزدی دارینا

    • پیام ادیب

      ?

  • A Sky full of Stars

    عکس اسکرین شات رابط کاربری چه گوشی ایه؟!

    • Hossein Khorsandi

      شيائومي

    • Ali kjh

      به نظر میاد رام miui باشه

    • Mohamad Mo

      آیفون

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی