هشدار معاون سازمان تنظیم مقررات نسبت به کم فروشی اپراتور های اینترنت
حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ضمن هشدار نسبت به تخلف اپراتور های ارتباطی در تخصیص پهنای باند تعیین شده به هر مشترک، اذعان داشته است در صورت تخلف با سرویس دهنده ی متخلف برخورد ...
حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ضمن هشدار نسبت به تخلف اپراتور های ارتباطی در تخصیص پهنای باند تعیین شده به هر مشترک، اذعان داشته است در صورت تخلف با سرویس دهنده ی متخلف برخورد و دستور توقف سرویس دهی داده می شود.
جوشقانی در اظهارات خود به گزینه ی ضریب اشتراک یک به هشت در مصرف پهنای باند اینترنت اشاره کرده و گفته است: «تا پیش از این در تخصیص پهنای باند شک و شبهه ی ضریب اشتراک وجود داشت و میزان سرعت اینترنت کاربران، با تحلیل هایی در مورد اشتراک میزان پهنای باند همراه بود».
وی با اعلام حذف این گزینه خاطرنشان کرده است: «این به این معنی است که اگر تا پیش از این، سرویس دهنده ی اینترنت، پهنای باند را بین ۱ تا ۸ کاربر به اشتراک می گذاشت هم اکنون باید به همان سرعت درخواستی مشترک، به وی سرویس دهد».
الزام اپراتور های اینترنت به افزایش پهنای باند
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به الزام اپراتور های اینترنتی به افزایش پهنای باند گفته است: «چنانچه با مواردی برخورد کنیم که میزان پهنای باندی که به عنوان سرانه در پروانه ی اپراتور ها دیده شده است کمتر باشد، دستور توقف فروش صادر خواهیم کرد».
وی با اشاره به بهانه ی اپراتور ها مبنی بر اشتراک پهنای باند بین چند مشترک تأکید کرده است: «در مصوبه ی جدید، اپراتور های ارتباطی باید شبکه ی خود را به گونه ای طراحی کنند که مشترک سرویس مناسب طبق درخواست خود و بر مبنای هزینه ای که پرداخت کرده دریافت کند. اما اینکه چه میزان پهنای باند به کاربر اختصاص یابد، طبق طراحی شبکه ی اپراتور ها خواهد بود».
الزام اپراتور ها به رعایت حداقل سرانه ی پهنای باند اینترنت
جوشقانی در ادامه افزوده است: «اپراتور باید به ازای هر مشترک، سرانه ی پهنای باند مشخصی داشته باشند. ما در پروانه ی اپراتور های اینترنت ثابت (FCP) مشخص کرده ایم که میزان سرانه ی پهنای باند به ازای هر مشترک، حداقل چه رقمی باید باشد. با لحاظ کردن این گزینه در پروانه ی فعالیت اپراتور ها، مشخص خواهد شد که اپراتور در مورد تخصیص پهنای باند و میزان کیفیتی که در اختیار مشترک می گذارد، کم فروشی می کند یا خیر».
وی با اشاره به الزام اپراتور های اینترنت به رعایت حداقل ها در تخصیص پهنای باند اینترنت به کاربران، خاطرنشان کرد: «در صورتی که این اپراتور ها مطابق با پروانه عمل نکنند و کمتر از حد انتظار، پهنای باند اینترنت به کاربر اختصاص دهند، به آنها اخطار داده و حتی دستور توقف فروش می دهیم و اجازه نخواهیم داد اپراتور متخلف، نسبت به فروش سرویس اقدام کند».
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فکر کنم تمام اپراتورها و ISPها به این خبر دسته جمعی بخندن!
واقعا که.
پس چرا نظر منو پاک کردیم ؟ مگه دروغ گفتم که ایرانسل حجم ترافیک رو کمتر اون چیزی که نوشته به مردم میده
بزرگترین دزد ترافیک در ایران ایرانسل .من با بسته 60 مگ یک روزه ایرانسل فقط 37 مگ تونستم دانلود کنم اونم درشرایط که کل ترافیک اپلود و دانلود رو با یک برنامه کنترل کردم
ممنون معاون جان که هشدار دادی من به شخصه خیالم تخت تخت شد مرسی?
والا کم فروشی تو کشور ما که چیز تازه ای نیست از اپراتتور های اینترنت پرسرعت بگیر تا بسته های نخودو لوبیا و ماست ها و... حالا اینم روش
آخر باید از ی جایی شروع بشه به درست شدن یا نه تا آخر عمر بکنن تو پاچه ملت خوبه؟
برادر من اینو به کی میشه گفت؟؟؟
۱۹۵، سامانه ی پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده ی دریافت و بررسی گزارش های کاربران از تخلفات احتمالی سرویس دهندگان اینترنت است. لطفاً پیش از گزارش موضوع به این سامانه، از صحت ادعای خود مطمئن شوید و شواهد و قراین ادعای خود را نیز به همراه این گزارش به نهاد یاد شده ارائه کنید. ?
وای بر کم فروشان
حجم دزدی چی؟مثلا بسته دو گیگی ایرانسلو گرفتم با دانلود کردن حدود هزار و نهصد مگ تموم شد،با نرم افزار رصد کل حجم دانلودی و اپلودی این قضیه رو چک کردم ولی ،حجم دزدی داره این اپزاتور
حالا من اینو کامل نخوندم نفهمیدم چیه ولی شک ندارم بسته های اینترنتی همراه اول کلاه برداریه محضه تا چن وقت پیش ماهیانه دو و نیم گیگ میداد حد اقل اندازه بیست روز میکرد الان کرده چهار گیگ بسته ویژه ده روز نشده پیامش میاد بسته به اتمام رسید راحت ماهی دو سه بار بسته 12 تومنی دارم میگیرم علاوه بر اینکه مصرفمم کم شده یه وبگردی و وات و تلگرام دیگه هیچی....
دوست عزیز، به روز که نمیشه محاسبه کنی...بگی قبلا یک ماه میموند، حالا ۱۰ روزه تموم میشه، شاید الان سرعت نت بالاتر رفته و شما مثلا وقتی اینستا رو باز میکنی، کلی عکس و فیلم اضافه هم سریع لود میشه(که قبلا بخاطر سرعت کمتر نت این اتفاق نمی افتاد) یا شاید ویدیوها و عکس هایی که تو تلگرام و واتس اپ الان برات میان حجمشون بیشتر شده و مصرف شمارو بالا برده...بهتره یه برنامه مدیریت ترافیک نصب کنی و ببینی واقعا بیشتر از مصرفت داره برات حساب میشه یا نه...در ضمن، اون طرح ۱۲ هزار تومانی ویژه همراه اول، ۲ گیگ روزانه اینترنت به شما میده، (۲ گیگ دیگه اش شبانه اس از ساعت ۲ تا ۸ صبح، که فکر نمیکنم استفاده ای برای شما داشته باشه) شما بهتره علاوه بر کنترل ترافیک اینترنتت، از طرح ۱۷ هزار تومانی استفاده کنی، که ۴ گیگ اینترنت روزانه بهت میده (و البته ۴ گیگ هم شبانه) اینجوری برای ۴ گیگ ۱۷ هزار تومان میدی (در صورتی که با طرح قبلی که وسط ماه تمدید میشد، برای ۴ گیگ باید ۲۴ هزار تومان پرداخت کنی (۲ تا ۱۲ هزار تومان ) .
این حرفتون منطقی نیست باید با نرم افزارهای مانیتورینگ (خود اندروید هم داخل تنظیماتش یه چیزایی داره) بررسی کنی ببینی چقدر استفاده میکنی . شاید یه اپی داره مصرف میکنه خبر نداری
سلام.مجبور نیستی روی این اپراتور بمونی .رایتل درسته بسته هاش گرونه ولی کیفیت داره .ایرانسل هم خوبه