ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 یک بار دیگر از اکس باکس وان اس شکست خورد

داستان کلیشه ای رقابت بین اکس باکس وان و پلی استیشن 4 ماه گذشته با تغییرات گوناگونی مواجه شد. پس از انتظارات فراوان، سرانجام ردموندی ها توانستند جایگاه ژاپنی ها را به دست آورده و ...

محمد کریمی
محمد کریمی منتشر شده در ۱۹ شهریور ۱۳۹۵  |  ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

داستان کلیشه ای رقابت بین اکس باکس وان و پلی استیشن 4 ماه گذشته با تغییرات گوناگونی مواجه شد. پس از انتظارات فراوان، سرانجام ردموندی ها توانستند جایگاه ژاپنی ها را به دست آورده و لقب «پر فروش ترین کنسول خانگی» را به نام خود بزنند.

با توجه به این که ماه آگوست شاهد عرضه اکس باکس وان اسلیم و گزارشاتی پیرامون استقبال استثنایی بازیکن ها بودیم، پیشبینی می شد مایکروسافت همین روند موفقیت را ادامه دهد که این اتفاق هم افتاد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گروه NPD، ردموندی ها به واسطه اکس باکس وان اسلیم توانستند برای دومین بار پلی استیشن 4 را کنار بزنند.

xbox-one-and-ps4-w600
جالب اینجاست با وجود عملکرد خوب اکس باکس وان اسلیم، مایکروسافت همچنان از اعلام جزییات فروش این کنسول سر باز می زند.

اتفاق بزرگی است، با وجود این که 33 ماه از عرضه پلتفرم های نسل هشتم می گذرد، تعداد دفعاتی که اکس باکس وان بر دیوایس ژاپنی ها غلبه کرده به انگشت های دو دست هم نمی رسد. ولی اکنون می بینیم آن ها دو ماه پیاپی پلی استیشن 4 را شکست دادند.

ردموندی ها افزودند که ساعات انجام بازی روی اکس باکس وان هم نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشدی 42 درصدی داشته و قابلیت Xbox Design Lab که امکان ساخت کنترلر مورد علاقه را به خود بازیکن واگذار می کند هم از سوی کاربرهای با استقبال فوق العاده ای مواجه شده است.

متاسفانه گزارشات بیشتری توسط NPD به دست نرسیده و باید منتظر بمانیم. با این وجود کاربرهای فروم نئوگف ارقام جالبی پیرامون فروش کنسول ها منتشر کرده اند. بیایید ابتدا به مقایسه عملکرد ورژن اسلیم اکس باکس وان و اکس باکس 360 بپردازیم.

xbox-one-slim-0-w600
باید ببینیم با توجه به عرضه پلی استیشن 4 اسلیم طی هفته آینده، رقابت چه تغییراتی خواهد کرد.

بر اساس گفته آن ها، اکس باکس وان اسلیم طی نخستین ماه عرضه اش توانست چیزی بین 220 تا 300 هزار دستگاه به فروش برساند؛ رقمی که برای اکس باکس 360 اسلیم به 450 هزار رسیده بود. از سوی دیگر 3DS که سومین کنسول پر فروش آگوست به شمار می رود، کمتر از 157 هزار دستگاه فروخت.

بنابراین با یک عملیات ساده ریاضی می توانیم نتیجه گیری کنیم که فروش پلی استیشن 4 هم بین 220 تا 150 بوده است. بد نیست بدانید با رونمایی از پلی استیشن پرو و گزارشاتی مبنی بر عدم پشتیبانی این کنسول از بلوری های 4K، ردموندی ها فرصت را غنیمت شمردند و گفتند اکس باکس وان اسلیم تنها پلتفرمی است که این قابلیت را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • 123456

    زنده باد ایکس باکس.

  • محمد امین زائری

    من که عاشق وان اسلیم شدم

  • Hadi.TJ

    جدیدا دیجیاتو و یک سری نویسنده های آماتورش، تیترهای عجیب و غریب و بعضا معکوس میزنن....واقعا نمیدونم هدفشون چیه، واقعا بعید میدونم از کسی پول گرفته باشن که یه برند و بالا ببرن یا یه برند و خراب کنن، ولی عجیبه که اینجوری تیتر میزن...خوب اقا شکی نیست وقتی همه میدونن قراره ماه دیگه یا دو ماه دیگه، سونی PS4 جدید معرفی کنه، همه دست از خرید PS4 میکشن و منتظر نسخه جدیدش میمونن...خوب این میشه کاهش فروش Ps4 که کاملا طبیعیه...از طرفی هم Xbox نسخه جدیدش رو تازه ارائه کرده و همه میدونن حالا حالا ها نسخه دیگه ای ازش نمیاد، پس Xboxی ها میرن سراغ خریدش و فروشش میره بالا...ولی این دلیل بر شکست نیست...آخه کجای دنیا میزان فروش تو یک ماه مهمه؟ مثلا همیشه یکی دو ماه قبل از معرفی آیفون فروشش به شدت کم میشه، همه این و میدونن...یا قبل از معرفی گالاکسی اس هم همین اتفاق می افته...کسی نمیاد این بازه رو در نظر بگیره و سریع بگه، این ماه فلان شرکت شکست خورد...مهم از امروز به بعده...که هر دو شرکت محصول جدید رو معرفی کردن، حالا ماه آینده هرکی بیشتر فروخت برنده است...

  • سامان

    چرا دیجیاتو برای خودش از طرف من لایک میزنه برای کامنتا ?

  • Ehsan Nasiri

    خوبه میگید برای به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسه اما سونی صدها بار تو آمار فروش اکس باکسو شکست داده نمیدونم چرا دیجیاتو تیتر خبرهاش اینقدر میخواد جو ایجاد کنه

  • nimasakaky

    فقط ps4proمنتظرم بیاد تا بخرمش xboxمفت نمیارزه

  • میلاد محمدلو

    به نظر شما طراحی Xbox one کپی برداری از ps4 نیست؟؟اخه سونی از ps2طراحی تخت داشت اما Xbox 360 خیلی زشت بود

    • Ali kjh

      خب این نظر شخصی شماست
      بنظر من که 360 جزو قشنگترین کنسول ها بود و هست مخصوصا مدل اسلیم

  • هادی واعظ

    فقط ps4

  • pooria2080

    مشکل ایرانی جماعت اینه که هرچی می خرن بهترین جنسه و اصلا عیباشو نمی بینن فعلا که مایکروسافت انحصاری های بیشتر با تنوع بیشتری داره و تو بخش نرم افزاری کنسول حرف اول رو میزنه. تو ایران ps4 جاافتاده تر از xbox one برای همین همه طرفدار ps4 در ضمن xbox one s هم بسیار بهتر از ps4 slim

    • Ghost

      در تنوع بازیای انحصاری xbox شکی نیست ولی شما میتونی Killzone , Heavy Rain , Last of us , Uncharted , God of war و ... رو با Gears of war , Fable , Halo , Fallout و غیره مقایسه کنی ؟

      • م

        اصلا god of war یه طرف بقیه یه سمت دیگه

    • کل دنیا اخبار دنبال کنید متوجه میشید ک محبوبیت کنسول سونی خیلی بیشتر از مایکروسافته از رو احساسات نظر ندید

  • WOLF

    در اینکه سونی حرف اول رو میزنه شکی نیست منم خودم pes4 دارم و راضی هستم x box شکست سنگینی رو داشت ولی خداروشکر خوب خودش رو با one s جمع کرد البته ی خوبی one s ساپورت بازی های کنسول 360 هست ...

    • Ehsan Nasiri

      منظورتون PS4 هستش انشالله دیگه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی