ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف بدافزار جدیدی در OS X که اطلاعات شخصی دارندگان مک را به خطر می اندازد

به تازگی کارکنان کمپانی Kaspersky متوجه بدافزار جدیدی در OS X شده اند که امکانات متعددی در اختیار هکرها می گذارد و اساساً کاربران کامپیوترهای مک را هدف قرار داده است. این بدافزار جدید که ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۲۰ شهریور ۱۳۹۵  |  ۱۸:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به تازگی کارکنان کمپانی Kaspersky متوجه بدافزار جدیدی در OS X شده اند که امکانات متعددی در اختیار هکرها می گذارد و اساساً کاربران کامپیوترهای مک را هدف قرار داده است.

این بدافزار جدید که Mokes نامیده می شود، اوایل سال جاری میلادی روی پلتفرم های ویندوز و لینوکس مشاهده شد و حالا راه خود را به کامپیوترهای کمپانی اپل نیز باز کرده و موجی از نگرانی را میان دارندگان این دستگاه ها به راه انداخته است.

هنگامی که دستگاه های مک به بدافزار Mokes آلوده شوند، نرم افزار مورد اشاره به کمک رمزگذاری AES-256 با کنترل سرور خود ارتباط برقرار کرده و دری پشتی در دستگاه به وجود می آورد که دست هکر را برای ربودن اطلاعات کاربر باز خواهد گذاشت.

همانطور که کمپانی Kaspersky هم خاطر نشان کرده، بدافزار Mokes می تواند به اطلاعاتی نظیر متون تایپ شده از طریق کیبورد (مانند پسووردهای کاربر)، فایل های آفیس (شامل ورد و اکسل) دسترسی داشته و ضمن استفاده از وبکم و میکروفون برای ضبط تصویر و صدا، از صفحه مک اسکرین شات تهیه کند. ضمناً هکر می تواند فرمان های دلخواه خود را در کامپیوتر به خطر افتاده نیز به اجرا در بیاورد.

در نهایت باید افزود که هنوز مشخص نیست چند درصد از دستگاه های مک به این بدافزار آلوده شده و به خطر افتاده اند. اما در هر صورت انتظار می رود که کمپانی اپل در اسرع وقت به روزرسانی امنیتی جدید در دسترس کاربران قرار داده و مشکل مورد بحث را از بین ببرد؛ هرچند که ساکنین کوپرتینو فعلاً سخنی درباره Mokes به میان نیاورده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Nima

    مک کاملا امنه این شایعات همش کار اسرائیله ? ?

  • م

    امنیت امنیت?
    خیلی جالبه اپلیا فقط زیر انفجار نوت میان خیلی سخته براشون واقعیتو ببینن

  • حسن

    آمارش از ویندوز داره میره بالاتر

  • bahram Shademanpour

    اپلیا دیگه به سیستم های دیگه انگ نا امن بودن نزنید و به امن بودن سیستم عاملتون افتخار نکنید
    امنیت بالای سیستم عامل متن بسته افتخار نیست امن بودن و متن باز بودن افتخاره? ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی