ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر شورای عالی فضای مجازی: فیلترینگ شبکه های اجتماعی دیگر جواب نمی دهد

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص سیسات های اتخاذ شده در قبال شبکه های مجازی گفته است: «سیاست بستن و مسدود سازی شبکه‌ های اجتماعی دیگر جواب نمی‌ دهد؛ این کار نه ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲۳ شهریور ۱۳۹۵  |  ۱۰:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص سیسات های اتخاذ شده در قبال شبکه های مجازی گفته است: «سیاست بستن و مسدود سازی شبکه‌ های اجتماعی دیگر جواب نمی‌ دهد؛ این کار نه تنها مشکلی را حل نمی‌ کند بلکه برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد».

فیروزآبادی درباره ی حمایت از شبکه‌ های اجتماعی بومی توسط شورای عالی فضای مجازی و تدوین سندی ملی در این راستا اظهار کرده: «در حال حاضر سندی برای این بحث تهیه و تدوین شده اما هنوز نهایی نشده است؛ لذا تنها پیشنهاد آن را داده‌ ایم. در آن سند مطرح شده که متناسب با بزرگی شبکه‌ ها، حمایت‌ هایی را از آنها داشته باشیم تا روال جذب مخاطبان آنها تسهیل شود».

وی درباره ی نوع این حمایت ها گفته است: «حمایت‌ ها می‌تواند در قالب‌ های مختلفی نظیر خدمات تبلیغاتی کم هزینه، ارائه ی خدمات دولت الکترونیک، اتصال شبکه ی اجتماعی به شبکه ی مخابراتی کشور و ... باشد».

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در خصوص مسدود سازی و فیلترینگ احتمالی شبکه‌ های اجتماعی خارجی در راستای همین حمایت ها گفته است: «شاید هر روز ده‌ ها شبکه ی اجتماعی در دنیا ایجاد می‌ شود و لذا در برخورد با آنها باید یاد داشته باشیم که تلگرام شبکه ی گمنامی بود و یکباره ایرانیان به سمت استفاده از آن رفتند و اعضای آن یکباره به ۵۰، ۶۰ میلیون رشد یافت».

فیروزآبادی با ناکارآمد دانستن سیاست مسدود سازی افزوده است: «طبق بررسی‌ هایی که انجام دادیم، تعداد شبکه‌ های فعال در کشور ما با بیش از ۱۰ هزار عضو متجاوز از ۲۰۰ شبکه است. این در حالی است که هزاران شبکه ی دیگر در دنیا وجود دارد».

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه از توسعه ی یک پلتفرم متن باز جهت تسهیل فرایند راه اندازی شبکه‌ های اجتماعی داخلی خبر داده و گفته است: «در حال حاضر هر فردی می‌ تواند با استفاده از این قابلیت، یک شبکه ی اجتماعی طراحی و راه‌ اندازی کند».

فیروزآبادی در پایان خاطر نشان کرده است: «به نظر من باید از سیاست‌ های ترکیبی جهت تشویق شبکه‌ های اجتماعی داخلی استفاده کرد تا به این طریق موجب رونق آنها شد و میل و رغبت مردم را به سمت استفاده از این بستر ها سوق داد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • shayan_sa

    شبکه اجتماعی در صورتی رشد میکنه که محتواش خوب باشه. خیلیا دوست دارن بازیکن، بازیگر، باشگاه، کارگردان و ... مورد علاقشون رو دنبال کنن، اما آیا مثلا کریستیانو رونالدو میاد یه اکانت رو اینستا برا کل دنیا بزنه، یکیم تو ایران برا ایرانیا مخصوص؟؟!! یا مثلا شبکه های آپلود ویدیو رو که فیلتر می کنن، مثلا دانشگاه ام آی تی میاد رو شبکه های اشتراک گذاری ایران ویدیو آپلود کنه!؟ یا مثلا شرکت های نرم افزاری و بازیسازی میان برا ایرانیا پیج بسازن مخصوصا، در حالی که بازار ایران اصلا حساب نمیشه براشون؟؟ در نهایت شبکه اجتماعی بومی هم بیش از فیلترینگ موفق نخواهد بود، و واقعا هیچ امیدی بهشون نیست. حتی اگه بتونن با بقیه شبکه ها رقابت فنی داشته باشن، بازم به خاطر اینکه باید برای هر ایده کلی مجوز بگیرن، همیشه عقب میمونن

    • molavy

      پیشنهاد میکنم سایت های مکتبخونه و تخته سفید رو ببنید تا ببینید چطور میشه از محتوا های مفید یوتیوب استفاده کرد بدون اینکه گرفتار محتوای نامناسبش شد. فیلم های آموزش MIT هم هست اونجا

  • tohid_heshmati

    روزی که سرد بود
    حرام شطرنج و تخت‌نرد بود
    تنها حلال باری این رنگ و روی زرد
    تنها حلال افیون و گرد بود
    روزی که پایان بود، پادگان بود
    تهران نبود، خیابان دشت آزادگان بود
    طراحی کتکولریتس، قدسی قاضی نور
    خشم شدید برف‌روب فقیر، روح جهان کارگری، پله‌ی عبور
    انگشت یخ‌زده‌ی پسر روزنامه‌فروش
    یخ شکسته با اشاره‌ی انگشت
    عقده به تیراژ پنج‌هزار تا
    از آسمان میکروفن می‌بارید جبراً
    گوساله هم یکی را بلعید سهواً

    «دختر به‌نام نل»
    در های و هوی شهر
    در جستجوی عدن ابد، پارادایس بود
    در پشت موی ریخته بر چشم، برادرش
    یا موهای منفصل از گردن پدربزرگ
    در لای چرخ کالسکه
    در لای عین چرخ کالسکه
    در لای چرخش عین عاج چرخ کالسکه
    در لای چرخ چرخش این همه بازی روزگار
    بسی رنج بردیم در این سال سی
    که رنج برده باشیم فقط، مرسی!

    • Mohammad7643

      WTF?!?

  • GEEEEK

    من هم الان حدود 2 هفتس به یوتیوب و 1 هفتس به فیس بوک بدون فیلتر شکن دسترسی دارم. نمیدونم اشکال فنیه یا واقعا رفع فیلتر شده. من کاربر های وبم

    • ح.کامکار

      خونه خودمون و پدر و مادرم هم یوتیوب و فیسبوک فیلتر نیستند.

  • farzad37j

    خب مخابرات فيلتر يوتيوب برداشته دا.دو هفتس تقريبا

  • mahdi kh

    چ خوب ک به این نتیجه رسیدن.
    بلکه فیلتر هارو بردارن،یکم بتونیم راحت و با سرعت واقعی سرور ازشون استفاده کنیم

  • Ali Mbi

    چه عجب اینو فهمیدن ?

  • molavy

    نه به اون شوری شور. نه به این بی نمکی.
    باید روی شبکه های اجتماعی کنترل داشت. نه اینکه هر کی هرکاری دلش خواست بتونه انجام بده.
    وقتی یکی عکس های ناموس مردم رو میزاره تو یک شبکه و شرکت سازنده اون شبکه هم هیچ همکاری نمیکنه نباید اون شبکه رو فیلتر کرد آیا؟
    بهترین کار رو تو این زمینه چین کرد.
    کلی هم برای جوون های خودش کار درست کرد.
    امنیت کاربراش رو هم حفظ کرد.

    • ح.کامکار

      برو چین و ازش لذت ببر.
      چرا‌ ما رو محدود میکنی؟

      • molavy

        خیلی ممنون بابت این تحمل نظرات مخالف. شما مخالف ها رو تبعید می کنید. خدا رو چه دیدی. با این هموطن های مهربون شاید یک روز رفتم

        • molavy

          شما در مورد چی حرف می زنید. کنسرت یا مشهد یا اینترنت. معلوم هست چی میگید.من به شما گفتم برو آمریکا؟ فقط نظرم رو گفتم که باید اینترنت با حساب کتاب باشه. هر محتوایی توش نباشه. بی قانون نباشه. چی کار دارم به کنسرت. گفتم چین خیلی پیشرفت کرده چون روی جوون های خودش سرمایه گذاری کرده. چه همه چی رو قاطی می کنید

        • ح.کامکار

          من تبعید نمیکنم. شماها هستید که تبعید میکنید.
          مثلا میگید برو آمریکا یا اروپا! انگار رفتن راحته.
          یا میگید اگر کنسرت میخوای از مشهد برو.
          اول محدودیت ایجاد میکنید بعد میگید از شهر و دیارت برو!
          من میگم اگر از چیزی خوشت نمیاد مجبور نیستی استفاده کنی. چرا دسترسی بقیه رو میگیری؟
          فرق حرف من با شما اینه که شما میگید کشور رو اینجوری میخوام، اگر نمیخوای برو.
          من میگم شما اگر دوست داری استفاده کن، دوست نداری استفاده نکن، یا برو چین که با سیاست هاش موافقی. حق انتخاب میدم.

          • molavy

            من گفتم از اینترنت استفاده نمی کنم. شما از جای دیگه ناراحتی. نمی تونی روی یک موضوع تمرکز کنی. ضد و نقیض حرف میزنی. الان از حرفاتون اینو فهمیدم که اگر من به شما بگم برو آمریکا ( که من اینو نگفتم) چون اونجا با تفکر شما همخونی بیشتری داره شما رو تبعید کردم. اگر شما به من بگی برو چین چون اونجا با تفکر من همخونی بیشتری داره بهم پیشنهاد دادی و این دوتا با هم تفاوت داره :)

    • shaBGardsg

      تا وقتی امثال تو حیف نون تو کشور هست امیدی نیس بع آینده

      • molavy

        ولنگاری تو حرف زدتون مشخصه .بله اینترنت بدون فیلتر برای شما بهتره

  • بازم داره میشه سیاست ویدئو در دهه شصت. این همه بگیر و ببند، بعد آخرش میگن نمیشه جلوشو گرفت! چرا درس نمیگیرن خب؟

مطالب پیشنهادی