ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قاچاق موبایل سالیانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضربه می زند

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اظهار نظر تازه ای گفته است: «قاچاق موبایل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال به اقتصاد کشور خسارت می زند». قاسم خورشیدی موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۳۱ شهریور ۱۳۹۵  |  ۱۰:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اظهار نظر تازه ای گفته است: «قاچاق موبایل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال به اقتصاد کشور خسارت می زند».

قاسم خورشیدی موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مسئله ای ملی خوانده است و با اشاره به جدی بودن ستاد متبوعش در این زمینه افزوده است: «باید سطح عرضه را کنترل کنیم. مسئولان کشور هم به این جمع بندی رسیدند که قاچاق کالا یکی از موانع جدی تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید به شکل اساسی رفع و حل شود».

وی ادامه داده است: «بارها از طریق رسانه های جمعی و دیگر روش ها از اتاق اصناف و واحد های صنفی خواهش کردیم که خودشان کالا های قاچاق را جمع آوری کنند تا نیازی به ورود بازرسان و دستگاه های متولی نباشد».

خورشیدی در خصوص فروشنده ها و واحد های صنفی که قبلاً کالا های قاچاق را خریداری کرده اند نیز گفته است: «آن ها باید کالا را از هرکس که خریده اند به او بازگردانند. آنها نباید کالای قاچاق را خریداری می کردند و نباید مسئولیت توزیع آن را بر عهده می گرفتند».

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به ضربه ی سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی قاچاق موبایل به کشور، در خصوص برنامه ی این ستاد برای مبارزه با قاچاق کالای دیجیتال به کشور گفته است: «ساماندهی واحد های صنفی تلفن همراه از جمله ثبت و شناسه دار کردن آن ها را هم در دستور کار داریم. با این کار زمینه برای استفاده از تلفن های قاچاق به حداقل و حتی به صفر خواهد رسید».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Javad.p

    دوستان همه حرف ها رو زدن دیگه فقط دو چیز:
    اولا اگه کل پولهایی که میدزدید و به عنوان حقوق چیزی که حقتون نیست رو بر میدارید بعد هم میگید از سفره انقلاب بهمون رسیده و پولهایی رو که میریزید تو فاضلاب سوریه و فلسطین و عراق جمع کنید میشه کل ایران رو خراب کرد از اول ساخت.
    دوم پولی رو که شما از همون جناب قاچاقچی میگیرید اونم از ما میگیره یعنی کسانی که همین سفره انقلاب رو برای شما پهن کردیم که بخورید و بیاشامید و اصراف کنید!
    ادمین لطفا تایید کن.

  • Mohammad Amin

    توی بیشتر کشورهای دنیا به غیر از قاچاق مواد مخدر و انسان ، قاچاق چیزهای دیگه ای نداریم . اما تو کشور عزیزمان از سجاده و سنگ پای قزوین چینی گرفته تا موبایل و مواد غذایی و ماشین آلات راهسازی و سوخت و مواد اولیه کارخانه ها و پوشاک و قوطی رب گوجه فرنگی و چوب بستنی و صندلی پراید و .... هر آنچه که تصور اش رو نمیشه کرد به صورت قاچاق وارد میشه . چـــــــرا ؟

    • Mohammad Amin

      چــــــون
      دولت عزیزمان برای حمایت از تولیدات داخلی و شکوفایی اقتصادی و پیشرفت جامعه تعرفه های گمرکی شگفت انگیزی رو گذاشته . برای پیشرفت صنعت خودرو سازی از خودروهای وارداتی تعرفه گمرکی بالا میگیره تا با اون پول بتونن مهندسین شرکت های خودروسازی داخلی مان تحقیق و پژوهش بکنند که خودرویی مطابق با علم روز و درخور یک ایرانی بسازند. بیش از 3 دهه از تحقیق و پژوهش داره میگذره اما نمیدونم چرا این تحقیقات به ثمر نمیشینه .
      البته در باقی صنایع هم اوضاع مشابه ای حکمفرماست .
      آقای وزیر قاچاق رو میشه ریشه کن کرد . با کم کردن تعرفه ی گمرگی .
      وقتی کالایی به صورت قانونی و راحت وارد کشور بشه و به دست مصرف کننده برسه ، کدوم قاچاقچی براش صرف میکنه که این کالا رو به صورت قاچاقی بیاره .
      در مورد کالای خارجی ، اگه قراره تولیدات داخلی مون پیشرفت کنن . بجای جلو گیری کردن از ورود اجناس خارجی با حمایت تولیدات داخلی و در اختیار گذاشتن امکانات و بودجه کالایی رو تولید کنیم که قابل رقابت باشه و ارزون تر دربیاد .

      شهروند ایرانی مرض نداره کالای خارجی رو بخره که وقتی مشابه وطنی اون با قیمت کمتر و قیمت مناسب تر در اختیار ش قرار میگیره .
      شهروند ایرانی از کالای ایرانی حمایت میکنه اما نه هر کالایی .

  • حسن

    حداقل ۱۰۰۰ میلیارد کمتر اختلاس میشه

  • سینا اکبری

    بهتر از این ضربه های دولتیه.

  • م

    بهتر خیلی هم عالی فردا هم پول یه گارانتی میگیره بعد هیچ کاری هم نمیکنه خراب شد مالیاتم میگیره دیگه چه مشکلی داره

  • ireza89

    هر كس حق حساب دولت رو بده ميشه آدم خوبه هر كس هم نده نده ميشه قاچاقچى. كاش حق حساب ٢٪‏ ٣٪‏ بود فقط خداومن گمرك ميگيرن ماليات بر ارزش افزوده ميگيرن دلالم سهم خودش رو ميگره. فقط كافى تو بازار نگاه كنيد لوازم خانگى دوتا تلويزيون ال جى يكى گلديران يكى كره اصل بين ١ تا ٣ ميليون تفاوت قيمت دارن.يكى ديگه توليد ميكنه اينا واسش گمرك و مايات ميبندن از خود شركت بيشتر سود ميكنن. مثالش ماشين. يه ماشين ٣٠ هزاردلارى پاى شركتش ٢٥ هزار دلار افتاده با ٥٠٠٠ دلار سود ميفروشه ولى ما بخوايم بخريم فقط ٣٠ هزاردلار باس گمرك و هزينه پلاك و ... بديم به دولت. هلو برو تو گلو نه تلاشى برا تحقيق و توسعه نه كاركرى براى كاركردن راحت قيمت كل ماشين رو ازت ميگيرن

    • molavy

      حالا اینکه سازمان مالیات واقعا فشل ترین سازمان دولتی هستش درست. اینکه وقتی میری میبینی که مثل سریال های دهه ۶۰ و ۷۰ روی میز ها پر پرونده و ... درست ولی در تمام کشور های پیشرفته مالیات یک قانون هستش که همه بهش احترام میزران. این حرفها چیه. حق حساب یعنی چی؟

      • Shadmehr

        همه کشورها سمند ماشین ملیشون نیس...

  • riofarina

    به اقتصاد کشور!!!!!!
    یا به جیب آقا زاده ها
    من که راضی هستم به جیب قاچاقچی ها بره مخصوصا که اکثرا از قشر محروم جامعه هستن.
    حالا قاچاق خودرو چیکار میکنه؟اصلا وسیله به این گنده گی چطوری قاچاق میشه؟
    چطوری سند و پلاک میشه؟!؟!؟!؟

  • hamid

    بهتر ینی دارید میگید که ما تولید کنندگان موبایل وطنی داریم که دارن تو صحنه بین المللی شانه به شانه اپل حرکت میکنند و فروش اپل را تحت تاثیر خودشان قرار داده اند بابا جمش کن این حرفارو / یه مدت بود که هیچکس تو سایتتون کامنت نمیداد الحمدالله بهتر شده

  • ناصر

    اینکه بهتره 1000میلیارد پول کمتر میره جیب دولت

  • ولی اختلاس ضربه نمیزنه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی