آزمایش مدل جدید فیلترینگ هوشمند؛ علت اختلال چند روزه در باز شدن تصاویر اینستاگرام
اگر به تازگی به شبکه ی اجتماعی اینستاگرام سر زده باشید احتمالاً با اختلالاتی که طی چند روز گذشته در باز شدن برخی صفحات و تصاویر به وجود آمد مواجه شده اید. اختلالی که در باز شدن تصاویر ...
اگر به تازگی به شبکه ی اجتماعی اینستاگرام سر زده باشید احتمالاً با اختلالاتی که طی چند روز گذشته در باز شدن برخی صفحات و تصاویر به وجود آمد مواجه شده اید. اختلالی که در باز شدن تصاویر این شبکه ی اجتماعی محبوب به وجود آمد باعث شده بود برخی تصاویر و صفحاتی که تا پیش از این باز می شدند دیگر باز نشوند؛ تصاویری که در واقع مشکلی از بابت محتوای غیر اخلاقی نیز نداشتند.
اختلال مذکور ظاهراً برای همه ی کاربران ایرانی به یک میزان محسوس نبوده و کاربران برخی شرکت های سرویس دهنده ی اینترنتی در مواجهه با محتوای واحد، بیشتر و برخی دیگر کمتر با آن روبرو شده اند. همین موضوع به شائبه ی ارتباط آن با طرح فیلترینگ این شبکه ی اجتماعی دامن زد؛ طرحی که پیش از این نیز در حال اجرا بود و دسترسی کاربران ایرانی به صفحات غیر اخلاقی اینستاگرام را مسدود می کرد.
اما ظاهراً مشکل اخیر به استفاده از برنامه ی تازه ای برای فیلترینگ هوشمند تصاویر در این شبکه ی اجتماعی باز می گردد. به نظر می رسد اخیراً تغییراتی در فیلترینگ هوشمند اینستاگرام ایجاد شده که در نتیجه ی آن تعداد عکس های بدون اشکالی که فیلتر می شوند افزایش یافت، تا جایی که برخی تصاویر مسئولان و شخصیت های کشور نیز در زمره ی تصاویر مسدود شده قرار گرفتند.
یک منبع آگاه در همین رابطه از تست یک اسکریپت جدید برای افزایش دقت فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام خبر داده و به رسانه ها گفته است: «آزمایش این اسکریپت خطا هایی داشته که منجر به این تغییرات شده است». به گفته وی، این آزمایش از روز دوشنبه آغاز شد و تا جمعه صبح ادامه یافت. این برنامه ی جدید هنوز به صورت کامل آزمایش نشده و مشکلات آن در حال بازنگری است.
این منبع آگاه در خصوص اجرای آزمایشی این مدل جدید فیلترینگ گفته است: «اجرای آزمایشی برای بخشی از شبکه یعنی تعدادی از سرویس دهندگان اینترنتی گاهی اجرا می شود اما این الگو همواره به این منوال نیست. در نتیجه گاهی تصاویری برای مشترکان یک شرکت باز می شود، اما برای مشترکان شرکت دیگر غیر اخلاقی تشخیص داده شده و فیلتر می شود».
وی تأکید کرده است: «در هر ثانیه ۱۱۰ هزار عکس اینستاگرام در دروازه ی ورودی اینترنت کشور منتشر می شود که از این تعداد حدود ۶۰ هزار عکس پردازش می شوند و باز هم این تعداد عکس آمار بالایی است. طبیعی است که هر چه سرعت عمل در فیلترینگ هوشمند افزایش یابد، درصد خطا نیز بیشتر می شود. اکنون از زمان انتشار تا فیلتر شدن یک تصویر مستهجن در شبکه ی اینستاگرام ۱۵ دقیقه بیشتر زمان نمی برد».
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شورشو در آوردن، وقتی خود ریسس جمهوری و بیت رهبری هم پیج دارن چرا باید این کارو کرد! من یه شبکه اجتماعی ایرانی نصب کردم به اسم باهم باورتون نمیشه فضاش و مطلب هاش بشدت مبتذل و خیلی بدتر از اینستاگرام بود خودم تعجب کردم، اینا اگر دلیل فیلتر کردن به مطلب مبتذل و بی بندو باری باید نظارت روی شبکه های اجتماعی ایرانی رو بیشتر کنن تا اینا ولی خوب کلا اینا مشکلشون چیز دیگه اس، خیلی ها مثل من و شما استفاده درست و تبلیغاتی از اینستاگرام داريد اینا سر اینکه دارن فیلتر میکنن نه چیز دیگه
تنها چیزی ک واس اینا اهمیت نداره اخلاق
ولی چون بهونه ی خوبیه برا سانسور و فیلتر و سرکوب هرچی میخان فیلتر کنن میگن بخاطر دلایل اخلاقی '-'
عین تلگرام ک اول میگفتن سرور میخایم بریم داخل سرعت و امنیتش بهتر بشه دیدن نمیشه گفتن باشه حداقل بزارین نظارت کنیم ?
چه فایده این هم فیلتر این همه هزینه بعد با یه قند شکن رایگان همچی تموم میشه ، همچی باید فرهنگ سازی کنن
تا زمانی که فرهنگ سازی نشه هیچی درست نمیشه
فکر کنم باید به اون الگوریتم اصول و فروع دین یاد بدن، البته اون موقع باید براش مرجع هم تعیین کنن ، ? )
عکس امام راحل رو فیلتر کردن :/
من دیگه حرفی ندارم
اونهایی که باور نمی کنن که این شرکت ها برای ایرانی ها برنامه خاصی دارن فقط کافیه چند تا کلید واژه بی ربط بزنن تو گوگل تا ببینن چی پیشنهاد میده بهشون
مثلا تو گوگل بزنید
ارسال فوری فروشگاه
بعد از قسمت پیشنهادات ببینید چه پیشنهادات بی شرمانه ای میده بهتون
آمریکا مگه بیکاره آخه
فکر کردی خیلی آدم مهمی هستی
مثلا آمریکا ازتکنولوژی وانت کردن پراید شما میترسه واس همین برنامه چیده جلوی پیشرفتتونو بگیره
تازه پراید کره ایه ?
والا دلش خوشه
جان من. از افکار شما می ترسه. از اینکه بدون سلطه آمریکایی ها هم میشه زندگی کرد. از اینکه داری یک شکل دیگه زندگی میکنی. آمریکا یک فکر نیست یک عقیده است. برای آمریکایی هرجایی که عقیده اش رو قبول کنه خونه اش میشه. برای همین هم از پیشرفت کشوری که عقیده اش رو قبول کنه ناراحت که نمیشه.میگه فوقش ما هم میریم اونجا زندگی می کنیم. چون اصل خودش مهاجر بوده. برای همین به اون کشور کمک هم می کنه. اگر کاباره و سیستم مالی و... در کل سیستم فکری آمریکایی رو قبول کنی تمونه دیگه کاری باهات نداره
تا زمانی که امثال شما رو داریم دیگه جه نیازی به طرح ریزی دشمن داریم؟ :| گوگل پیشنهاد بیشرمانه میده ؟ :| مطمئنی اینا به خاطر سابقه سرچ مردم کشورت نیست؟ :|
و دوست عزیز اینا بر اساس سرچ شده های دیگه توسط مردم غیور و مریض جنسی کشورمون هستن گوگل طی الگوریتم خودش اینارو ساجست میده
دقیقاً میخواستم همینو بهش بگم ?
چرا برای آمریکا نمیاد.
با آی پی آمریکا به انگلیسی همینو بزن چه پیشنهاد های درست حسابی میده.
مشخصه دیگه.
همین که شما مردم شریف کشور خودت رو مریض جنسی میدونی ولی اون کشور کاباره ها و همجنس باز ها رو سالم میدونی کافیه و خوب میدونی معلومه چقدر خود باخته هستی
من اومدم، جواب بدم دوستان زحمتش رو کشیدن حداقل؛ اینو بگم :آخه این چه حرفیه که میزنی من 99 در صد برنامه نویسی رو با سرچ توی گوگل یاد گرفتم، یعنی اگر گوگل نبود برفرض منی که وقت کافی ندارم برم آموزشگاه اونم برنامه نویسی که آموزشگاه هاش خیلی کم اگرم باشه یه برنامه برنامه نویسی برای پول در آوردن بیشتر توی 30 ساعت و پنج جلسه میخواد یاد بده،باید چیکار میکردم! کاری به این حرفها ندارم من خودم خیلی از چیزهایی که یاد گرفتم رو مدیون هم اینترنت و گوگل و مانند اینا بود، خواهشا این حرفها رو نزنید خود شما الان برای خرید هرچیزی به راحتی یه سرچ میزنی و کلی اطلاعات بدست میاری و توی پول و زمانت هم صرفه جویی میکنی، من برای گلدون هام یه خاک به مخصوص میخواستم هرجا رفتم پیدا نکردم زمان و هزینه جابه جایی به کنار از اینکه پیدا نکردم کلافه بودم آخرین شانس خودمو امتحان کردم اونم سایت دیجی کالا بود باورم نمیشد با انتخاب چند گزینه فرداش بسته ها دم درمون بود کرایه این یعنی استفاده درست و به صرفه حالا دیگه دیگران فکرشون خراب چرا امثال من شما باید به آتیش دیگران بسوزیم!
"""99 در صد برنامه نویسی رو با سرچ توی گوگل یاد گرفتم،""" دوست عزیز دقیقا منم همین طور. فکر می کردم شما که برنامه نویس هستی و ذهن منطقی تری داری حرف منو بهتر درک کنی. چرا موضوعات علمی رو با فرهنگی قاطی می کنی. ساده انگارانه است که فکر کنی اونهایی که دارو حاضر نیستن به مریض های ما برسه که یا بمیره یا از اعتقاداش دست بکشه حاضر بشن از ابزار به این خوبی که دستشون هست استفاده نکنن. اگر گوگل نبود با بینگ یاد می گرفتی. اون هم سودش رو کرده و تعداد کاربراش زیاد شده. چرا خودت رو مدیون دیجی کالا و گوگل میدونی.
من گفتم اونا سالمن ؟! اگر هم بخوام بگم میگم که شما فکرت از همه ناسالمتره پارانویای حاد دارین ;)
چرا اینقدر ضد و نقیض حرف می زنید. می گید آمریکایی ها هم سالم نیستن. بر این اساس هم ایرانی ها و هم آمریکایی ها نا سالم هستن و سرچ های نا سالم می کنن. ولی گوگل برای اونها پیشنهاد های مناسب میده ولی برای ایرانی ها نمیده. شاید هم به قول برای من پارانویایی این ها منطقی نیست ولی برای شما چون سالمی منطقی هستش.
کل دنیا جا قحطه بیان واسه ایرانیا برنامه بچینن ؟ :)))
عزیزدلم
انسان ها گوگل رو کنترل نمیکنند.الگوریتم های یادگیری ماشینی هست که نتایج رو کنترل میکنه.اون هم از رفتار ما یاد میگیره. از رفتار کاربران. پیشنهاد های گوگل بر اساس سرچ هایی است که به اونزبون و در اون منطقه انجام شده. نه ما اونقد تو دنیا مهمی م که چنین کاری بکنند. نه گوگل احمقه کهاز چنین راهی بخواد برای چمیدونم نحرف کردن ما استفاده کنه. البته یه چیزایی هم هست به اسم بی طرفی شبکه و اعتبار برند که اگر قادر به درکشون بودی احتمالا زندگی بهتری داشتی. بی خیال
فکر کن شما چهار تا مقاله رو خوندی و دیگه همه چیز رو میدونی و ما تا الان نشنیدیم اسمش رو.
فقط یک چیز هایی هم هست به اسم جهت دهی افکار عمومی و ... شبکه جم و ...
که شما اگر می دونستی با اون یک ذره دانش نمی خواستی همه چیز رو تحلیل کنی
غلط میکنن چیز آزمایشی تست میکنن!
بعدشم مگر ارتباطات اینستاگرام و سایت های مشابه به صورت https نیست؟ چطوری اینا بازش می کنن ؟ با MITM ؟! دزدی و جاسوسی تو روز روشن
آخه يكي به اينا بگه عكساي مستهجن باز ميشه عكسايي كه مال يه تيم فوتبال هست باز نميشه.مسولين و غيره هيچ.اينا فكر كنم فيلتر شكن هوشمند ميسازن تا جمعات رو سوق بدن به جاي ديگه
متاسفم برات که قبول کردی یه سری تصویر باید فیلتر شه تا کسی صوق پیدا نکنه به سمتی !
هیچ تصویری نباید فیلتر شه و همه باید تو کارشون مختار و آزاد باشن. بفهم!
این دیگه چه منطقی هستش. از نظر شما دزد ها هم آزادن. قاتل ها هم آزادن. اگر یک نفر تصویر تکه تکه کردن یک بچه رو گذاشت آزاده که منتشر کنه؟ :|
برای خودت متاسف باش این افکار داغون
من نفهم شما با فهم ولي عزيزم اين كه نشد فيلتر كردن.اگه ميخوان فيلتر كنن نبايد بيان كه كارهاي ديگه رو مختل كنن.ما نخواستيم آزاد باشيم ولي حداقل بزارن دور همي خوشي كه با ٢٧ نفر دوست و فاميلي كه داريم رو به تلخي تبديل نكنن
اینستا که اولین بار ثبت نام می کنی یک عالمه چرت و پرت برای فالو کردن بهت پیشنهاد میده. انگار برای کاربرای ایرانی برنامه ویژه ای داره
آره مخصوصا برای شما یک نفر طرح ریخته :| (اللخصوص)
فکر کنم . چون شما که دیگه از دست رفتی
ماذا فازا ؟
فاز تاسف برای امثال دوستانی که اینقدر ساده انگارانه فکر می کنن
فیلتر فیسبوک و یوتیوب برداشته شده
نشده?????