ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت متعهد نیست؛ لنوو دیگر موبایل ویندوزی نمی سازد

اگرچه سیستم عامل ویندوز 10 برای کامپیوتر های شخصی در وضعیت مطلوبی به سر می برد و تقریباً مورد استقبال عام قرار گرفته، اما اوضاع برای ویندوز 10 موبایل کمی آشفته به نظر می رسد. ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۱۴ مهر ۱۳۹۵  |  ۱۳:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگرچه سیستم عامل ویندوز 10 برای کامپیوتر های شخصی در وضعیت مطلوبی به سر می برد و تقریباً مورد استقبال عام قرار گرفته، اما اوضاع برای ویندوز 10 موبایل کمی آشفته به نظر می رسد. سال 2016 روی خوشی نسبت به رویکردهای مایکروسافت در زمینه تلفن های هوشمند نشان نداده و ردموندی ها یکی دیگر از همکاران خود را از دست دادند.

«جیانفرانکو لنسی»، قائم مقام شرکت الکترونیکی لنوو در گفت و گوی اخیر خود در جریان نمایشگاه Canalys بارسلون اذعان کرد «دست از همکاری با مایکروسافت کشیده ایم. دیگر شاهد اجرای سیستم عامل ویندوز موبایل روی محصولات لنوو نخواهید بود».

لنسی دلیل این تصمیم مهم را آشفتگی برنامه های اهالی درموند برای پیشرفت و توسعه سیستم عامل تلفن های هوشمندشان دانسته و معتقد است ویندوز 10 موبایل همواره (از هر جهت) توسط قابلیت های اندروید و iOS تحقیر شده. «این سیستم عامل به رشد مخاطب، بهره وری از امکانات و پشتیبانی از قدرت تلفن های هوشمند لنوو کمکی نمی کند.»

windows-phone-touch-store-mobile-android-673618-w600

مایکروسافت سال گذشته در کنار رونمایی از چند مدل تلفن هوشمند لومیا، سیستم عامل یکپارچه ویندوز 10 موبایل را برای استفاده در تلفن های هوشمند معرفی کرد. اما با محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری این پلتفرم، هرگز مورد استقبال گسترده توسعه دهندگان موبایل و همینطور مردم قرار نگرفت.

ردموندی ها در ماه های گذشته، نیروهای بخش توسعه تلفن های هوشمند خود را در دو نوبت تعدیل کردند؛ با این وجود شایعاتی مبنی بر عرضه سری جدیدی از موبایل های مایکروسافت با عنوان Surface به گوش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Meysam-Tn2

    مراسم نوحه خانی در محل منزل دیوان گریدی برگزار می شود ... یادش بخیر دیوان گریدی ... مایکروسافت رو میپرستید

    • firebird

      دیروز که خبر توقف تولید بند رو خوندم یادش افتادم. چه داستانهایی باهاش داشتیم.

  • AMIR.K.MJD

    تکلیف ما ها که لومیا داریم پس چیه این وسط!!!یکی نیست بگه تو که نمیتونستی درست و حسابی توسعه بدیش غلط کردی اصن نوکیا خریدی و شروع کردی به تولید کردن موبایل با برند مایکروسافت !

  • امیرحسین زنگنه

    میخاستم وین فون بگیرم خوب شد نگرفتم. مایکروسافت انقدر به چیزای دیگش مطمئنه اصن وین فون رو تحویل نمیگیره و این اشتباهه. میتونست با برنامه ریزی درست و حسابی موفق کسب کنه.

  • M o h s e n

    فقط میشه گفت :
    "از اوناست که بر اوناست"

    وقتی خود مایکروسافت احترام خودش رو نگه نمی داره متقابلا نباید توقع وفاداری از کاربران و شرکاش رو داشته باشه !؛ آخه بابا کمپانی ها تیم فوتبال که نیستن توی شرایط بحرانی تنها شون نذاریم و پشتشون باشیم تا سرانجام نتیجه بگیرن! (بماند که خیلی از فن های بخت برگشته ویفنفون تو سالها و ماه های اخیر همین کار رو هم کردن) ؛
    به رغم اینکه وینفون رو واقعا میشه یک اکوسیستم خوش تیپ و اطوکشیده دونست ولی مایکروسافت واقعا صلاحیت بزرگ کردنش رو نداشت و انداختتش یه گوشه تا خاک بخوره و فقط و فقط نوید بهبودی اوضاع رو داد و حالا هم شانس خاصی رو برای سرفیس فون هاش به شخصه قائل نیستم چون برند رو بی آبرو کرد رفت و احتما لا ترجیح داد که ریسک تمرکز همزمان روی پلتفرم های دسکتاپ و موبایل رو با هم به جون نخره و کماکان روی میز پادشاه باشه تا توی جیب !

  • امیر رحیمی

    واقعا حیف ویندوز فون

مطالب پیشنهادی