ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه شبکه 5G توسط نوکیا
تکنولوژی

دستیابی نوکیا به سرعت ۵ گیگابیت در ثانیه در تست تازه شبکه 5G

کمپانی مخابراتی نوکیا اخیراً با همکاری اپراتور «U.S. Cellular» و با استفاده از پلتفرم «Air Scale» خود توانست در تست زیرساخت شبکه 5G در باند ۲۸ گیگاهرتز به نرخ انتقال ۵ گیگابیت در ثانیه و نرخ ...

محمد مافی‌ها
محمد مافی‌ها منتشر شده در ۲۵ مهر ۱۳۹۵  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی مخابراتی نوکیا اخیراً با همکاری اپراتور «U.S. Cellular» و با استفاده از پلتفرم «Air Scale» خود توانست در تست زیرساخت شبکه 5G در باند ۲۸ گیگاهرتز به نرخ انتقال ۵ گیگابیت در ثانیه و نرخ تاخیر ۲ میلی ثانیه دست پیدا کند.

برای انجام این تست ۶ ویدیوی UHD با فرمت 4K به طور همزمان از طریق این شبکه بی سیم با موفقیت استریم شدند. عملیات مذکور یک بار در محیط داخلی یک ساختمان و بار دیگر در فضای آزاد به انجام رسیده است.

در مراحل مختلف این آزمایش موانع طبیعی و مصنوعی متعدد همچون دیوار ، در پنجره، گیاهان و درختان در مسیر انتقال دیتا قرار گرفت تا تاثیر آنها روی سرعت و پایداری شبکه مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از مدیران شرکت نوکیا در آمریکا درباره نتایج به دست آمده در تست های اخیر می گوید:

«ما به تلاش های خود جهت عملیاتی کردن شبکه 5G در آمریکایی شمالی ادامه خواهیم داد و بسیار خوشنودیم که روابط مان با U.S. Cellular را توسعه دهیم. تست های ما نشان می دهند که نه تنها اپراتوری مثل U.S. Cellular می تواند با بهره گیری از این تکنولوژی نو عطش سیری ناپذیر مشتریان تجاری و معمولی به سرعت و پهنای باند بیشتر را فرو نشاند، بلکه می تواند زمینه ساز ارائه خدمات نوین و تازه ای شود که تا کنون شرایط ارائه آنها فراهم نبوده است.»

سرویس دهنده مخابراتی آمریکایی همچنین قرار است در ماه آینده تست های مشابهی را در باند ۱۵ گیگاهرتز با کمپانی سوئدی اریکسون به انجام برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • iliyatiger

    واقعا ایران چی کم داره بابا مسئولین کجان در چ حالن

  • YAS...

    جااااااان؟؟؟؟ اونوخ ما نتمون ۳ جی که هست میگیم وااااو عجب سرعتی هه

  • far had barahuee

    دنیا داره پیشرفت میکنه و به قلعه میرسه ما هنوز در پایین قلعه دل میزنیم و حتی اجازه نداریم پامون را جای پای بقیه در دامنه قلعه بزاریم،

  • zoroastrian

    واووووو :(

  • saeid aqua

    خداییش ما عقب مانده ایم

  • AMIR.K.MJD

    چرا با روح و روان ما بازی میکنن با این سرعت نتشون???

  • sepehri

    دمش گرم واقعا اینو میگن پیشرفت دمت گرم نوکیا

  • پوریا مقدسی

    5 گیگابیت?!!مگه جنگه?!?!??

  • New Wolf

    5گیگابیت بر ثانیه??????یعنی۶۵۵۳۶۰ مگابایت برثانیه اونوقت اینجا سرعت اینترنت به ۲مگ برسه خوشحال میشیم

    • TeChNoLoGy حاجی زاده

      نه عزیز من میشه چیزی در حدود سرعت دانلود 700 مگابایت بر ثانیه

    • amin___z

      من نتم دو مگ بشه ذوق مرگ میشم

  • IamSeraj

    خیلی شوخی بدی دارن میکنن باما ??

مطالب پیشنهادی