ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سه دقیقه تاریخ ساز؛ تریلر نینتندو سوییچ چه اطلاعاتی به همراه داشت؟

امروز با انقلاب جدید نینتندو در صنعت گیم همراه بودیم و کنسول جدید سوییچ معرفی شد؛ دستاوردی که امکان تجربه بازی های ویدیویی را هم در خانه و هم در حال حرکت به ارمغان می ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۲۹ مهر ۱۳۹۵  |  ۲۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

امروز با انقلاب جدید نینتندو در صنعت گیم همراه بودیم و کنسول جدید سوییچ معرفی شد؛ دستاوردی که امکان تجربه بازی های ویدیویی را هم در خانه و هم در حال حرکت به ارمغان می آورد.

نینتندو با تریلری سه دقیقه و سی و هفت ثانیه ای، مقدار زیادی اطلاعات و جزئیات در اختیارمان قرار داده و شور و هیجان خاصی در میان علاقه مندان به شرکت ژاپنی ساکن کیوتو بر پا کرده است.

اگر به خاطر داشته باشید طرح رونمایی شده ی کنترلر و کنسول Wii U در سال 2011، با نسخه نهایی تفاوت های جزئی داشت و هیچ بعید نیست سوییچی که در مارس 2017 روانه بازار می شود، با چیزی که در تریلر امروز دیدیم تفاوت کند.

حتی خود نینتندو نیز به این مسئله صحه گذاشته و در توضیحات اخیر اذعان داشته: «ویدیوی امروز نگاهی اجمالی به چگونگی ارائه گیم پلی و ذات گیمینگ با کنسول نینتندو سوییچ را به نمایش گذاشته و اطلاعات کامل بازی های مورد نظر، تاریخ دقیق عرضه، مشخصات ریز سخت افزاری کنسول و سایر اخبار تا تاریخ عرضه، ماه مارس به طور رسمی اعلام خواهند شد.»

با این حال قصد داریم نگاهی جامع به تمام آنچه در تریلر نینتندو سوییچ مشاهده کردیم انداخته و فریم به فریم با ویژگی های جدید و جذاب این کنسول هیبریدی آشنا شویم:

1-w600
نینتندو سوییچ | همانطور که این اسم به سرتیتر تمام خبرگزاری ها تبدیل شده، سوییچ نام ساده و آشنایی است که برای این کنسول انقلابی انتخاب گردیده. دلیل آن هم با توجه به تکنولوژی قابل تغییر و هیبرید ارائه شده کاملاً قابل درک بوده و می تواند خاطره تلخ Wii U را به دست فراموشی بسپرد. به علاوه سوییچ از لوگوی ساده و در عین حال جذابی برخوردار بوده که اشاره ای به نحوه قرار گیری کنترلر آن دارد.
2-w600
سوییچ؛ کنسولی خانگی با قابلیت استفاده در حال حرکت | با دقت به تریلر منتشر شده از طرف کمپانی باتجربه ژاپنی به سادگی در خواهیم یافت که سوییچ به عنوان کنسولی خانگی روانه بازار خواهد شد که در عین حال امکان حمل و استفاده در حین حرکت را در اختیار کاربر قرار می دهد.
3-w600
کیفیت خوب و جالب توجه نمایشگر تبلت مانند سوییچ | از آنجایی که پردازشگر گرافیکی این کنسول از نسل Tegra انویدیا بوده و توسط خود نینتندو شخصی سازی شده، انتظار می رود نمایشگر تبلت مانند کار گذاری شده در سوییچ که از آن می توان به عنوان کنسول قابل حمل استفاده کرد، از کیفیت تصاویر 720p برخوردار باشد. اگرچه تلفن های هوشمند امروزی ابعادی به مراتب بالاتر ارائه می نمایند، ویدیوی به نمایش دهنده حکایت از کیفیت بسیار خوب و قابل قبول سوییچ دارد.
4-w600
کارتریج به جای دیسک های حجیم | اگر کنسول های قدیمی و به خصوص نینتندو 64 را به خاطر داشته باشید با کارتریج های بازی آشنا بوده و می دانید که سرعتی به مراتب بالاتر از سی دی دارند. در حالی که در دوره جولان دهی بلوری های ظرفیت بالا هستیم، نینتندو بار دیگر به سراغ کارتریج رفته و برای اجرای بازی ها می بایست نوارهای سنتی را وارد دستگاه کنید.
5-w600
امکان ایستادن نمایشگر سوییچ | یکی از قابلیت های جالب توجهی که در تریلر نمایش داده شده از نینتندو سوییچ مشاهده شد، امکان ایستادن کنسول مورد بحث در حالت غیر خانگی است. ژاپنی ها با اضافه کردن یک پین ساده به پشت نمایشگر تبلت مانند این دستگاه به فکر بهره وری از آن روی میز بوده اند.
6-w600
جک هدفون 3.5 میلی متری | نینتندو به واهمه حذف جک هدفون 3.5 میلی متری که اپل آغاز کرده دامن نزده و در تریلر منتشر شده به وضوح روی حضور این پورت تاکید می شود.
7-w600
خروج از دنیای خسته کننده اطرافیان | اگر در حال سفر بوده و اطرافیان بی حوصله و خواب آلود موجب آزردگی خاطرتان می شوند، به سادگی مشغول بازی کردن با سوییچ شده و از دنیای خسته کننده ی آنها دور شوید.
8-w600
اسکایریم در حال حرکت | اگرچه هنوز به طور رسمی اعلام نشده، به نظر می رسد نسخه ریمستر بازی پرطرفدار و بی نظیر اسکایریم برای این کنسول عرضه خواهد شد. چه چیزی بهتر از اینکه بتوان این بازی تمام نشدنی را در حین حرکت تجربه کرد.
9-w600
کنترلر حرفه ای سوییچ | کنترلری که برای حالت خانگی این کنسول به نمایش درآمده، با شباهت های زیادی که نسبت به کنترلر اکس باکس وان داشته نوید تجربه ای حرفه ای و کامل را می دهد.
10-w600
پشتیبانی از تلویزیون های غول آسا | با وجود اینکه باید تا تایید رسمی منتظر بمانیم، اما شنیده می شود کنسول جذاب نینتندو سوییچ در حالت خانگی و در صورت اتصال به تلویزیون، توانایی رندر تصاویر در ابعاد 4K داشته و بازی ها را (حداقل) در رزولوشن 1080p اجرا می نماید.
11-w600
تریگرهای کنترلر سوییچ؛ بودن یا نبودن؟ | معلوم نیست این اتفاق سهواً رخ داده یا هنوز برنامه های ویژه ای برای رونمایی از کنترلر حرفه ای سوییچ وجود دارد، اما در هر صورت در هیچ لحظه ای از تریلر پخش شده، شاهد دکمه های پشتی یا (احتمالاً) تریگرهای آن نیستیم.
12-w600
ماریو کارت در حال حرکت | یکی از نقاط قوت سوییچ امکان تجربه بازی های کنسولی نینتندو در حال حرکت است؛ ماریو کارت یکی از عناوین شناخته شده و پرطرفدار ژاپنی است که حتی در این کنسول قابل حمل امکان تجربه گیم دونفره به صورت اسپلیت-اسکرین را ارائه می نماید.
13-w600
کنترلر های کوچک جوی-کان | اسمی که برای کنترلر های کوچک حال قابل حمل کنسول نینتندو سوییچ در نظر گرفته شده، Joy-Con بوده و در صورت الزام می توان از یکی یا هردوی آنها برای تجربه بازی ها استفاده کرد.
14-w600
ماریو کارت جدید برای سوییچ | مسیر مسابقه ای که در بازی نمایش داده شده در تریلر سوییچ دیده می شود، از ماریو کارت 8 برداشت شده، اما جای دو اسلحه و شخصیت King Boo جدید هستند. احتمالاً بازی جدیدی برای این کنسول ساخته شده یا شاید با نسخه ریمستر آن طرف هستیم.
15-w600
تجربه بسکتبال روی سوییچ | باز هم هیچ نام و تایید رسمی وجود ندارد، ولی احتمالاً پای استودیو 2K و بازی NBA بی نظیرش در میان است. این مسئله را به امکان تجربه چند نفره ی آن در حال حرکت اضافه کنید.
16-w600
سوپر ماریوی سه بعدی جدید | نام نینتندو با ماریو اخت شده و کنسول سوییچ نیز از آن مستثنا نیست؛ در تریلر محصول جدید ژاپنی ها به دفعات تصاویری از نسخه جدید و سه بعدی از عنوان سوپر ماریو دیده می شود.
17-w600
پشتیبانی از امیبو | ممکن است از فیگورهای Amiibo صرفاً به جهت پر کردن پس زمینه استفاده شده باشد، اما بعید به نظر رسیده و احتمالاً سوییچ از امیبوی موفق و پر طرفدار پشتیبانی خواهد کرد.
19-w600
بازی Splatoon روی سوییچ | یکی از بازی های مهیج و پرطرفداری که بدون شک برای کنسول جدید نینتندو منتشر خواهد شد، (احتمالاً نسخه ریمستر) پلتفرمر آنلاین Splatoon خواهد بود. آنچه می بینیم از اسلحه ها و مدل موهای جدید حکایت دارد.
20-w600
مسابقات eSports با نینتندو سوییچ | بازی Splatoon در کشور ژاپن هواداران بی شماری داشته و همواره مسابقات eSports متعددی از آن روی کنسول Wii U برگزار می شود. نینتندو تاکید داشته این روند با سوییچ نیز دنبال خواهد شد.
21-w600
تاریخ عرضه | همانطور که چند ماه پیش گفته شده بود، تاریخ در نظر گرفته شده برای عرضه نینتندو سوییچ، مارس 2017 (اسفند 95 - فروردین 96) بوده و امیدواریم این زمان به تعویق نیافتد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • محسن

    گرافیکش تگراست مشخصه ک کنسول دستی هستش و نباید با ایکس وان و پی اس ۴ مقایسه شه...کلا نینتندو تو این زمینه ها فوق العاده خلاق بوده .مخصوصا اینکه میشه کنسول رو به یک نمایشگر بزرگ وصل کرد

  • مهدی

    نینتندو همیشه نوآور بوده.

  • بهزاد م

    چیز خوبیه ولی بدرد ایران نمیخوره طرف سیصد دلار داده میخواد بازی های گرافیکی بازی کنه

    ولی خیلی باحاله بیشتر بدرد اینایی میخوره که همیشه دارن میرن سفر

  • بوف

    به عنوان یه پی سی گیمر نه پلی 4 جذبم کرد نه ایکس باکس وان
    اما این...
    انقالبی بود و عالی
    باید دید انحصاری ها در حد پلی و باکس هست یا نه
    که خب ماریو و زلدا لذت خاصی دارن

    • محمد امین

      واقعا طراحی این کنسول واقعا جذبم کرد واقها چه خلاقیتی البته برای قضاوت زوده امید وارم سخت افزار قویی داشته باشه

  • army4030

    چی چی هرچی تاریخ ساز بیکارید شماهم

  • X1025

    سوییچ یه کنسول دستیه که به‌ تلویزیون هم‌ وصل میشه، پس نباید انتظار داشته باشیم که بازیهای فوق العاده گرافیکی روی اون اجرا بشه، هر چی هست از معماری arm بهره میبره.

    بهتر بود بجای اینکه کنسول دستیش میکردن، یه کنسول قوی می ساختن که قابلیت استریم با کیفیت رو اسمارت فون و تبلت داشته باشه.

    سوییچ یه رقیب برای پلی استیشن ویتا هست تا یه رقیب واسه پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان.

    • nima Turboo

      ببین وقتی راجب چیزی نمیدونی حرف نزنی بهتره
      گرافیک نیتندو سویچ نویدیا تگرا هس که واس خودش غولیه
      بازی های مثل اسکاریم nba17 روش اجرا میشه
      کلی کمپانی های دیه ازش میخان حمایت کنن
      بعد تو میای میگی سویچ رقیب پی اس ویتا هس؟
      فلسفه ویتا خیلی وقته تموم شده رفته

      • X1025

        گرافیک تگرا واسه معماری arm هست، که فعلا اینگونه gpuها با این معماری ضعیف میباشند و مقابل پلی ۴ و اکس وان خیلی ضعیف ان، nba برای این کنسول هم حتما یه نسخه گرافیک پایین می باشد در مقابل ps4 وxone

        • nima Turboo

          گیریم nba ضعیف شده باشه
          اسکایریم رو چی میگی؟

  • meysam Yousofzade

    یکی از قشنگ ترین چیزا در مورد لوگو نینتندو سوییچ تضاد رنگیشه که اشاره داره به نماد یین و یانگ ( دایره مشکی سفید) اسیا ی شرقی ، که منظورش یکپارچی در عین تضاده ، ینی تا سفید تموم میشه سیاه شروع میشه! تا بیرون کار داری میکنی کنسولو میبری بیرون! همچنین شکل دسته فسقلیا، خیلی باحاله این لوگو دشمون گرم

  • امیرحسین زنگنه

    اقا بکشین بیرون ازش. از عصر شصت تا سرتیتر زدین در مورد سوئیچ.

    • A.gh

      شما مشکلی داری نخون

مطالب پیشنهادی