ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای حذف رد پای HTC از موبایل های پیکسل تلاش زیادی کرده است

همان طور که می دانید گوگل تأکید می ورزد موبایل های پیکسل را خودش ساخته و از عبارت made by Google در کمپین های تبلیغاتی اش استفاده می کند. اگرچه کمپانی HTC در نقش تولیدکننده ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۲ آبان ۱۳۹۵  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همان طور که می دانید گوگل تأکید می ورزد موبایل های پیکسل را خودش ساخته و از عبارت made by Google در کمپین های تبلیغاتی اش استفاده می کند. اگرچه کمپانی HTC در نقش تولیدکننده اولیه طرح یا ODM ظاهر شده، اما دیروز هم دیدیم که در بین قطعات داخلی اسمارت فون های مذکور نیز اثری از تایوانی ها به چشم نمی خورد و فقط باتری دستگاه توسط آنها ساخته شده.

اما علی رغم این موضوع، شواهد اخیر نشان می دهند گوگل و HTC همکاری نزدیکی در توسعه این تلفن همراه داشتند، و جالب تر اینکه نقش تولیدکننده تایوانی بسیار پررنگ تر از آن چیزی بوده که اهالی مانتن ویو اعلام می کنند.

یکی از مهندسین HTC در همین رابطه تصویری را منتشر کرده و فاش ساخت که قطعه کدی با نام «htc_cerberus» از تمامی کدهای موجود در فرمور موبایل های پیکسل حذف شده. همچنین «جان سایر» محقق امنیتی اندروید نیز در بررسی فرایند بوت به کدهای متعددی از HTC برخورده است.

htc-cerberus-code

اما دلیل این همه محکم کاری چه بوده؟ ظاهراً تمامی اقدامات فوق و حذف ردپای کمپانی تایوانی از دیوایس های گوگل از جنبه تبلیغاتی و بازاریابی صورت گرفته. به عقیده مدیران ارشد این شرکت، ساخت یک تلفن همراه واقعی توسط خودشان می تواند به آنها در رقابت با اپل و مایکروسافت کمک نماید.

حال باید دید آیا استراتژی فوق مثمر ثمر خواهد بود و آیا این غول جستجو (البته با کمک شایان HTC) می تواند خودش را به عنوان تولیدکننده مطرح در حوزه سخت افزار به جهانیان بقبولاند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • سپهر هدایت

    دقت داشته باشید که اچ‌تی‌سی آن اوایل که گوشی میشاخت تنها طراح و تولیدکنندهٔ اصلی محصولات محسوب می‌شد و محصولات خود را تحت‌نام اپراتورهایی مثل تی-موبایل عرضه می‌کرد. کمپانی تمام تمرکز خود را در عرضه محصولات قراردادی با اپراتورهای تلفن‌همراه قرار داده بود. و بعدها روی محصولاتش اسم خودش را هک کرد.
    پس الان هم مشکلی با این سیاست ندارد، چون یکی از سیاست قدیم این شرکت بوده، پس الان نه گوگل استعمارگر(ظالم) هست، نه اچ تی سی توسری خور(مظلوم).
    و اتفاقا این برای همه خوب هست که وقتی در سراشیبی سقوط قرار میگیرند، شروع به استفاده از پایه های اولیه بکنند.تا دوباره رشد آغاز بشه و به روزهای اوج برگردند.
    امیدوارم htc با ادامه این سیاست و ساخت گوشیهایی موفق همچون HD2 و one 7 و one 10 دوباره بشود htc سال ۲۰۰۹تا ۲۰۱۲. چون واقعا کمپانی خوب و خلاق و با داشتن محصولات واقعا با کیفیت که جز شماره یک هاست.امیدوارم این یکی مثل نوکیا نشود.

  • Android_ios

    باز هم آقای مقدسی و مقاله های متعصبانه...
    انگار ایشون وقتی خبر کم میاره میشینه فک میکنه چطور به رقبای اپل گیر بدم?

  • Rooz5eh

    شركتاى امريكايى اكثراً همين مدلى ان چون اصلا به صرفه نيست واسشون كه خودشون بسازن

  • امیرحسین زنگنه

    الان یعنی اچ تی سی ساخته گوگل میگه من ساختم؟

  • sepehri

    الان شرکتها مونتاژ کننده شدن اینم htc ساخته و به اسم گوگل در اومده .

  • محمدحسین

    گوگل دقیقا همون کاری که اپل کرده رو داره انجام میده،حالا میخواد خوشمون بیاد یا نیاد داره مسیر درستی رو میره و هر چی این گوشی فروش داشته باشه به نفع شرکت هایی هست که توی تولیدش نقش داشتن

  • SISTANI

    معلومه چون گوگل به تنهایی نميتونه همچین گوشی رو تولید کنه

  • فرامرزارام

    just htc

  • سعید

    دوستان چنان از استعمار میگن انگار هنوز توی قرن 19 زندگی میکنن
    عزیزم اچ تی سی هم کلی اشتباه کرد نوکیا مگه نبود
    مظلومیت و شیوه مظلوم پروری مسخرست

    • مهدی

      نوکیا رو هم مایکروسافت عزیز استعمار کرد.
      توضیح این موضوع و چگونگی انجامش از حوصله این مطلب خارجه.

    • مهدی

      نوکیا رو هم مایکروسافت عزیز استعمار کرد.
      توضیحش از حوصله این مطلب خارجه.

    • مهدی

      نوکیا رو هم مایکروسافت عزیز استعمار کرد.
      لازم باشه به اندازه یه کتاب واست تعریف میکنم که از حوصله این مکان خارجه.

  • BisMark

    سری نکسوس هم وقتی اومد خیلی ترکوند. وضع همینطور نمیمونه و پیکسل به عاقبت نکسوس شاید کمی بهتر، دچار میشه.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی