نینتندو عبرت گرفته است؛ سوییچ به Wii U دیگری تبدیل نخواهد شد
به دنیای نوین نینتندو خوش آمدید. بدون تردید با تماشای تریلر رسمی معرفی کنسول نینتندو سوییچ که ماه گذشته منتشر شد، نمی توان به وجوه و جنبه های کامل نسل بعدی دستگاه گیمینگ ژاپنی ها پرداخت. ...
به دنیای نوین نینتندو خوش آمدید.
بدون تردید با تماشای تریلر رسمی معرفی کنسول نینتندو سوییچ که ماه گذشته منتشر شد، نمی توان به وجوه و جنبه های کامل نسل بعدی دستگاه گیمینگ ژاپنی ها پرداخت.
یقیناً اینکه آیا سوییچ توانایی در نوردیدن صنعت گیم را در سال های آینده خواهد داشت یا خیر، مسئله ای است که تا مارس 2017 که این کنسول عرضه می شود نامشخص باقی خواهد ماند.
با این تفاسیر، اگر بخواهیم فقط به وضعیت فعلی بازی ساز ژاپنی نگاه کنیم، می دانیم که نینتندو در حال سپری کردن یکی از بدترین دوران تجاری خود در تاریخ صنعت گیم بوده و اخیراً شکست بزرگی در کارنامه خود رقم زده است.
رونمایی از کنسول بازی نینتندو سوییچ در حالتی اتفاق افتاد که حدود دو سال در میان سیل عظیمی از شایعات و اخبار پیرامون یک کنسول موفق و شگفت انگیز از تولیدکننده کیوتویی بودیم که قرار است به عنوان جایگزین خلف کنسول های Wii U و 3DS پای به عرصه رقابتی دستگاه های گیمینگ بگذارد.
جوانی که قصد دارد برای ساعاتی در خیابان های اطراف منزلش پیاده روی کند، به سادگی کنترلرهای کنسول خانگیش را برداشته و با اتصال آن به نمایشگر تبلت مانند کوچکش به تجربه گیمینگ خودش ادامه می دهد.
کودک هیجان زده و خوشحالی که با رویای ماریو بزرگ شده، حالا در حال تجربه ماریو کارت در حال حرکت است و تیم های اسپلتون با به همراه داشتن کنسول قابل حمل، خودشان را برای شرکت در رقابت های eSports آماده می کنند. و دوستانی که دور هم جمع شده اند، نسخه جدیدی از سوپر ماریوی سه بعدی را بازی می کنند
این سبک و سیاق بازاریابی و نمایش تبلیغات در دنیا، همان الگوی آسیایی است که از دوران قدیم با نینتندو همراه بوده اما این بار با زبان بی زبانی به معرفی کامل اطلاعات و مشخصات پرداخته است.
باز ساز ژاپنی گیم کیوب و گیم بوی را با عباراتی مانند «ما چه کسانی هستیم» تبلیغ می کردند.
کنسول Wii نیز به عنوان تنها پلتفرم خانوادگی که برای همه سنین و تمام افراد قابل بازی است شناخته می شد؛ محصول سال 2006 نینتندو بازی های ورزشی و جذابی برای اعضای خانواده فراهم می کرد و در سوی مقابل عناوین اکشن هیجان انگیزی در اختیار گیمرهای حرفه ای قرار می داد.
بعد از سپری کردن دوره ای از شرایط دشوار، کمتر کسی توانایی بازگشت کامل را دارد. بدون شک نینتندوی ژاپنی در دسته شرکت هایی قرار گرفته که بعد از ماجراها و شکست نسبی Wii U دستش را به زانو زده و می خواهد با قوای دوچندان مجدداً قیام کند.
یقیناً سوییچ یکی از امیدوار کننده ترین پلتفرم های نینتندو و شاید صنعت گیم است که به جای تبلیغات فانتزی و برگزاری کنفرانس های تعریف از خود، تمام آنچه می توان از این کنسول خانگی هیبرید انتظار داشت را با چند تصاویر ساده و کمک گرفتن از بازی های شناخته شده اما جدید و حتی بدون ذکر یک کلمه به نمایش گذاشته است.
اگر تصور می کنید ارزیابی بالا چندان صحیح نیست و معتقدید یک تریلر رونمایی می بایست پر زرق و برق و همراه با توضیحات کافی باشد، بهتر است بدانید اغلب تریلرهایی که این گونه هستند تاثیر مناسبی روی مخاطبین نمی گذارند.
نگاهی به تریلر رونمایی Wii در نمایشگاه E3 2006 بیاندازید؛ این ویدیو که تقریباً یک سال بعد از معرفی کنترلر Wii به نمایش در آمد، عملاً هیچ مشخصات خاص یا کاربردی از کنسول مربوطه را نشان نمی داد. بلکه فقط شاهد چند نفر خوشحال بودیم که بالا و پایین پریده و با کنترلر خاص در دستانشان به حرکات هیجان انگیزی می پرداختند.
رونمایی کنسول Wii U نیز شرایط مشابه و حتی بدتری داشت؛ نینتندو در نمایشگاه E3 2011 فقط تبلت کنترلر مانند دستگاه جدیدش همراه با نام آن معرفی کرد، اما عملاً هیچ تصاویری از خود کنسول نشان داده نشد.
نتیجه این تبلیغات ناخوشایند و ضعیف این بود که بعد از معرفی Wii U تا مدت زیادی، برخی از مردم نمی دانستند با کنسولی جدید طرف هستند یا صرفاً گجتی جدید برای نسخه اصلی Wii. با این تفاسیر هیچ تبلیغ و تریلر پر زرق و برق جدیدی نتوانست در سال 2012، اوضاع را برای نینتندو تغییر داده و کمکی به موفقیت Wii U بکند.
اما شرایط در مورد کنسول بازی سوییچ متفاوت است؛ در طی نمایش تریلر رسمی معرفی این دستگاه جدید، شاهد اغلب قابلیت ها و همینطور سهولت استفاده از آن هستیم.
در ویدیوی اخیراً منتشر شده چگونگی و سادگی اتصال کنترلرهای کوچک سوییچ را می بینیم و در می یابیم که چطور همان زلدایی که روی تلویزیون تماشا می کردیم، روی نمایشگر تبلت مانندمان دنبال می شود.
به وضوح می بینیم که سوییچ از کارتریج برای اجرای بازی ها بهره می برد و با یک پایه کوچک می توانید به سادگی در هر محلی که دوست دارید، آن را بر پا سازید. دو پورت یو اس بی نیز در کناره های دستگاه قرار گرفته که احتمالاً برای شارژ کنترلرهای حرفه ای و زیبای آن در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این، طیف متنوعی از بازی های ویدویی شناخته شده که اغلب ساخت خود نینتندو هستند دیده می شود؛ از گرافیک چشم نواز و گیم پلی جذاب بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild گرفته تا نسخه سه بعدی جدیدی از عنوان محبوب سوپر ماریو، ماریو کارت آشنا، اسپلتون جدید و حتی نمایش هایی از الدر اسکرولز 5: اسکایریم و بازی بسکتبالی NBA 2K.
مهم ترین نکته در میان بازی های ذکر شده، دو مورد آخر هستند که نشان می دهد با وجود رویکردهای انحصار طلبانه نینتندو، ژاپنی ها برای توسعه سوییچ روی خوش به همکاری با بازی سازان سوم شخص مثل بتسدا و 2K Games نشان داده اند و ورود سایر استودیو ها نیز بسیار محتمل است.
اطلاعاتی که ما به لطف تریلر رونمایی کنسول سوییچ به دست آوردیم، یقیناً فراتر از سنت معرفی محصولات گذشته نینتندو در سال نخست رونمایی است. همین حالا می دانیم این دستگاه چگونه کار می کند، چه سبک بازی هایی را اجرا خواهد کرد، چه پتانسیل بالایی در زمینه رقابت های آنلاین و تجربه چند نفره دارد، و چه شمایل و عملکردی دارد.
کنسول بازی نینتندو سوییچ با تلفیقی از تجربیات Wii و 3DS، مرز بین کنسول های خانگی و قابل حمل را از بین خواهد برد؛ اگر اوضاع طبق منوال دنبال شود، شک نکنید در کوتاه ترین زمان ممکن تجربه تلخ Wii U از خاطر همه و به خصوص نینتندو بیرون خواهد رفت و اسطوره بازی سازی تاریخ در جایگاهی که لیاقتش را دارد قرار می گیرد.
بی صبرانه منتظر عرضه نینتندو سوییچ در تاریخ مارس 2017 (اسفند 95 - فروردین 96) خواهیم ماند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.






منم با تمام ارادتی که به نیتندو و بازی های فوق العادش دارم باید بگم چندان خوشبین نیستم....
آدم میتونه برای خونش از کنسول خونگی استفاده کنه ...
برای بیرون از موبایل, که حداقل ٧ ٨ ساعت باطریش همراهی می کنه ...
این دستگاه خیلی خودشو بکشه ٣ ساعت باطریش دووم بیاره..
شاید بگیم بازی های موبایل خیلی ضعیف و ساده هستن..
ولی برای بیرون از خونه همین بازی ها معمولا همه رو راضی می کنه.. . (همونطور که آمار نشون میده)
فقط بحث قیمت دستگاه , لوازم جانبیش و بازی ها می مونه که میتونه تا حدودی تعیین کننده باشه...
با تشکر
بله به نظر منم موفق نمیشه ... نه شتر گاو پلنگ هست نه زرافه ... نه موبایل هست نه کنسول درست حسابی ..
تنها چیزی که میتونست موفقش کنه ، این بود که بتونه همه بازی های غیر انحصاری بقیه کنسول ها اجرا کنه ..
که نمیتونه و نمیکنه ...
اونوقت بود که یک خریدار میتونست با انتخاب نینتندو هم از بازی های انحصاری برخوردار بشه و هم از هیبریدی بودن ... اما وقتی سخت افزار کنسول از اساس با دو تا رقیب دیگه اش فرق داره و جفتشون اکس86 هستند با ای ام دی ... این آ ر م هست با ان ویدیا .... پس پورت بازی ها کار آسانی نیست برا سازنده ...
به علاوه ، دیگه خریداری هم نداره ... هر کس که کنسول میخواسته تا الان اکس باکس وان یا پی اس 4 ش رو خریده و کسی هم که نخریده پس اصلا کنسول نمیخواسته ...
خلاصه که متاسفانه طبق قانونی نانوشته بازنده ها بازنده میمونند و برنده ها هم برنده ...
آقا چرا من هر نظری میدم شما ثبت نمی کنید بالا غیرتن ناظر محترم اینو ثبت کن
من می خوام یک بار بر همیشه ی مسائل در مورد نینتندو بگم دوستانی که آنقدر نکاهشون منفی و سیاه معلومه که اصلا اطلاعاتی در مورد نینتندو ندارن و آنقدر نا پخته نظر میدن که آدم دهنش باز میمونه شما فقط کافی سایت vgchartz ,برین آنوقت میفهمید از ۵ کنسول پر فروش تاریخ گیم در جهان سه تاش مال نینتندو در زمینه کنسول های دستی همیشه برنده تجاری بوده اگه صنعت اسمارت فون هاره البته حساب نکنیم.کنسول Wii با اینکه یک سال دیر تر از Xbox 360 عرضه شد ولی حدود ۲۰ میلیون دستگاه بیشتر فروخت (قابل توجه سینه چاکای مایکروسافت)درسته که در Wii u شکست بدی خورد ولی فراموش نکنید الان 3ds 60 میلیون واحد فروخته و جالب اینکه از ۲۰ بازی در فروش تاریخ گیم روی همه ی پلتفرم ها ۱۸ تاش مال نینتندو !!!!!!!!!!ولی بعضی ها فقط ملاک موفقیت کنسول گرافیک میدونن و نه گیم پلی میان نینتندو زیر سوال میبرن که واقعا باعث تاسف...در مورد سوئیچ هم باید گفت تمرکز اصلی این کنسول در اصل روی کنسول خانگی و فقط ویژگی هیبردی داراست و آن داک که به تلویزیون متصل میشه یک تقویت کننده گرافیکی پس خواهشن به عنوان یک کنسول همراه تفسیرش نکنید وتا معرفی کامل عجله نکنید
بی صبرانه منتظرم تا بخرمش
فکر نمیکنم کسی که PS4 یا Xbox داره بخواد مهاجرت کنه به این کنسول، سوییچ برای طرافدارایه خاص خودش جذاب هست اما به نظرم نمیتونه بازار رو از دست سونی و مایکروسافت خارج کنه و باید بجنگه تا دست کم شکست نسل قبل رو جبران کنه و طرفداراش رو برگردونه.
نینتیندو همیشه همینو میگه، این مثل قبلی نیست!
امروز کسی که گیمر باشه میره سمت اکسباکس، پیاس یا پیسی،
کاربر های عادی هم که با گیم موبایل سرگرم هستند،
حالا سوییچ نه به اندازه کنسول های نسل هشتم قدرتمند هست که گیمر ها را به سمت خودش بکشه، کاربر عادی هم خرج کردن هزینه جدا برای کنسول را بیهوده میدونه و ترجیه میده به جای یک گجت که باید به فکر حمل و باتری و... باشه این هزینه حدود ۳۰۰ دلاری (هنوز قیمت مشخص نیست) را خرج خرید گوشی قدرتمند تر یا کنسول قدرتمند تری بکنه!
تنها جای تاسف در مورد سویچ این هست که نینتیندو انحصاری های دوست داشتنی و جذابی داره که متاسفانه توی کنسول های نه چندان محبوب این شرکت دارن طلف میشن!
بهترین کار برای نینتندو دست کشیدن از بازار سخت افزاره !!! یه اشتباه محض هست این switch ! دقیقا مقل wiiu شکست میخوره شایدم بدتر .
ممنون از نظر فوق کارشناسیتون. امیدوارم به گوش نینتندو برسه این دیدگاهتون??