ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگر کره ای: در دوره ترامپ، بیشترین لطمه به سامسونگ و ال جی وارد خواهد شد

اگر پیگیر وعده ها و رویکردهای دانلد ترامپ در کمپین های قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا بوده باشید، حتماً خبر دارید اهالی سیلیکون ولی و تقریباً اغلب فعالان حوزه تکنولوژی او را به ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۲۴ آبان ۱۳۹۵  |  ۱۷:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر پیگیر وعده ها و رویکردهای دانلد ترامپ در کمپین های قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا بوده باشید، حتماً خبر دارید اهالی سیلیکون ولی و تقریباً اغلب فعالان حوزه تکنولوژی او را به عنوان فاجعه ای برای نوآوری می شناسند.

به اعتقاد اکثر توسعه دهندگان، رویکردهای تنگ نظرانه ترامپ در مورد صرف سرمایه های کشور آمریکا، بستر را برای پیشبرد تکنولوژی کمپانی های حاضر در این کشور دشوار خواهد ساخت.

اما یقیناً اوضاع برای کارخانجات فعال در کشورهای خارجی و به خصوص آسیایی ها به مراتب سخت تر خواهد بود؛ دیدگاه نژادپرستانه و ملی گرایی رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، حتی صدای واحد تولید چین آیفون (به عنوان یک برند آمریکایی) را در آورده است.

به علاوه کارشناسان و تحلیلگران کره ای معتقدند اگر ترامپ به وعده های پیش از انتخاباتش عمل کند، کمپانی های بزرگی مثل سامسونگ و ال جی به شدت لطمه خواهند دید.

1461402594763989425-w600

همانطور که احتمالاً می دانید، سامسونگ در حدود 26 درصد و ال جی 13 درصد از سهم فروش تلفن های هوشمند بازار آمریکا را در اختیار دارد و حالا رئیس جمهور جدید قصد دارد تعرفه ورود کالای غیر آمریکایی را بالا ببرد.

در چنین شرایطی، کمپانی های مورد بحث می بایست یا قیمت محصولاتشان را در خاک این کشور بالا ببرند، یا با کاهش حاشیه سود، تعادل را حفظ نمایند؛ مسئله ای که دو سر ضرر بوده و هم به سازندگان و هم به مشتریان لطمه می زند.

هرچند ناگفته نماند، چنین اتفاقی به نفع شرکت های ملی آمریکایی مثل اپل، گوگل و مایکروسافت خواهد بود. یقیناً بعد از در اختیار گرفتن سکان هدایت توسط دانلد ترامپ، وضعیت اقتصاد و اشتراک سهم بازار در حوزه های مختلف تکنولوژی دچار تحول خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mehdy_bdb

    بنظر من هم برای خود آمریکایی ها خوبه
    مثلا همین کشور چین سیاستش تقریبا اینجوری هستش

  • آریا

    اتفاقن کار درستی میکنه. کمپانی ها مجبور میشن محصولاتشون رو تو امریکا تولید کنن.و این برای اقتصاد امریکا مفیده

  • FARBOD

    بیاین کلا اسمارت‌فون ‌‌‌‌‌هامون رو بزاریم کنار به زندگیمون برسیم :| فوقش یه 1100

  • younes nejati

    از این به بعد باید دلمون به حال مردم مظلوم آمریکا و این شرکت های خارجی هم بسوزه

  • سروش

    ترامپ هم کم کم داره میشه مثل قضیه نوت ۷
    دیجی جون بیخیال دیگه

  • adrin rostami

    شیت

مطالب پیشنهادی