ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیون هاوکینگ: انسان ها تا هزار سال دیگر منقرض می شوند

شاید یکی از سوالات بزرگ بشر این باشد که انسان ها تا چه زمانی می توانند به بقا روی کره زمین ادامه دهند. استیون هاوکینگ اخیراً تصمیم گرفته در دانشگاه آکسفورد به صحبت در این ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۲۷ آبان ۱۳۹۵  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شاید یکی از سوالات بزرگ بشر این باشد که انسان ها تا چه زمانی می توانند به بقا روی کره زمین ادامه دهند. استیون هاوکینگ اخیراً تصمیم گرفته در دانشگاه آکسفورد به صحبت در این زمینه بپردازد و به برخی سوالات پاسخ دهد.

هاوکینگ سخنان خود را با تحسین دستاوردهای انسان ها شروع کرد و گفت: «این واقعیت که ما انسان ها، که جزئی بسیار کوچک و غیراساسی از طبیعت هم به شمار می رویم، توانسته ایم تا این حد به درک قوانین حاکم بر هستی واقف شویم، قطعاً یک پیروزی بزرگ است. ما بسیار خوب عمل کرده ایم، نکرده ایم؟ اما جنبه ناراحت کننده این است که فکر می کنیم کارهای بیشتری نسبت به آنچه به دست آورده ایم، انجام داده ایم.»

با این همه، هاوکینگ عقیده دارد که سیاره ما نمی تواند از آنچه که هم اکنون بر سرش می آوریم نجات پیدا کند. در واقع چه باور کنیم و چه نکنیم، اتفاقاتی همچون گرم شدن کره زمین به وقوع پیوسته اند و مشخصاً ما در حال نابودی سیاره ارزشمند خود هستیم. در همین راستا به زعم هاوکینگ، بعید است که بدون فرار از «سیاره شکننده مان» قادر به بقا برای 1000 سال دیگر باشیم.

بدون شک یک هزاره، مدت زمان زیادی به شمار می رود و قطعاً انسان ها فرصت خواهند داشتند که بسیاری از اشتباهات خود را جبران کنند یا حتی برعکس، با سرعت بیشتری مرتکب آنها شوند. در ماه ژانویه نیز هاوکینگ گفته بود که 100 سال پیش رو، ترسناک ترین برهه زمانی است و تا پیش از آن، خبری از امکان زندگی در سیاره مریخ نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • asghar

    بیشعورها یه کم انسانیت داشته باشین این چه طرز کامنت گذاشتنه یدونه قران گرفتین دستتون به عالم ادم توهین میکنین این چه دینه شما دارین .واقعا متاسفم برا شما

  • محسن

    جنگ و الودگی هوا و سونامی سرطان و ایدز و بیماری های دیگه . تا گرم شدن زمین اب شدن یخا و مشکلات هجوم مردم مهاجر....با اینهمه مشکل چطوری میخاد نسل بشر بیشتر از سیصد سال عمر کنه؟

  • margbal

    این همش پیش بینی میکنه بعد اشتباه میشه... مثلا 20 سال پیش گفته بود تا سال 2010 نظریه همه چیز بدست میاد... الان میگه 20 سال دیگه... این بخاطر اینکه انگلیسی و معلوله معروف شده... وگرنه جزء 10 تا فیزیک دان با سواد هم نیست... البته تو 100 تا هست

    • javad ahmadi

      دوست عزیز استیون هاوکینگ تو جهان نفر اول فیزیک و کیهان شناس و نظریه پداز هستن..و حتی به او لقب انشتین رو هم دادن..لطفا اول سطح مطالعه تونو بالا ببرید بعد حرف بزنید..با تشکر

  • saeed-ø

    توفکرمنقرض شدن خودت باش.این چیزادست خداست نه تو

    • SkyWalker

      اگه میشد بهت میلیون ها منفی میدادم

  • X102۴

    از یه آدم بی دین و خدا نشناس چه انتظاری باید داشت!

    • NBBOY

      اینو قبول دارم داداچ تو کتاباشم حرف از بی خدایی زده???

  • army4030

    خخخ

  • Meysam-Tn2

    هر بار یه چیزی میگه

  • بیژن

    من میگم 800 سال دیگه همه منقرض میشن تو ثابت کن اشتباه میگم ?

    • SkyWalker

      ماشالا همه تیزباز شدن

  • کیهان

    اگه حضرت نوح (ع)باشیم دهسال بعد از کشتی ساختن میمیریم

  • بلانسبت جمع...غلط کرده مرتیکه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی