ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا نصب اپ فیسبوک باعث افزایش مصرف انرژی موبایل های اندرویدی می شود؟

توسعه اپلیکیشن فیسبوک برای اندروید با مشکلات ادامه داری روبرو بوده و این مسائل به قدری بغرنج بوده اند که کریس کاکس مدیر ارشد واحد توسعه محصول این کمپانی کارکنانش را تشویق نمود تا برای آشنایی ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱ آذر ۱۳۹۵  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

توسعه اپلیکیشن فیسبوک برای اندروید با مشکلات ادامه داری روبرو بوده و این مسائل به قدری بغرنج بوده اند که کریس کاکس مدیر ارشد واحد توسعه محصول این کمپانی کارکنانش را تشویق نمود تا برای آشنایی بیشتر با این مسائل و یافتن راهکار از نسخه اندرویدی اپلیکیشن مذکور استفاده نمایند.

تستی هم که اخیرا توسط ویسایت Tech World Zone انجام گرفته به خوبی مشکلات یاد شده را به تصویر می کشد و اینطور به نظر می رسد که در کل زندگی برای کاربران اندرویدی بدون در اختیار داشتن این اپلیکیشن روی تلفن های همراهشان بهتر است.

براساس گزارش منتشر شده در این رابطه، عملکرد تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید و همچنین عمر باتری آنها در مواردی که این اپلیکیشن رویشان نصب نشده بهتر است. با انتشار نتایج مربوط به این تست، گروهی از کاربران سایت Reddit نیز تصمیم گرفتند که راسا وارد عمل شده و عملکرد موبایل هایشان را بعد از پاک کردن اپ فیسبوک بسنجند که گزارشات منتشره از سوی آنها نیز بهبود کلی عملکرد تلفن های همراه در غیاب فیسبوک را به دنبال داشت.

نویسنده وبسایت Tech World Zone در ادامه تصمیم می گیرد که اپ متال برای اندروید (جایگزینی برای اپلیکیشن های فیسبوک و توییتر) را تست کند. او که از یک دستگاه نکسوس 6P هوآوی استفاده می کرد متوجه شد که بعد از نصب این اپ عمر باتری موبایلش در زمان استفاده روزانه 20 درصد عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد و با گذشت یک هفته نتیجه همچنان به قوت خود باقی بود.

اما با نگاهی به آمار و ارقام سیستم های پایش مصرف باتری در اکوسیستم اندروید مشخص گردید که فیسبوک میزان مصرف باتری غیرعادی ندارد و در مقابل فرایندهای مدیریتی اندروید در پس زمینه هستند که از عمر باتری موبایل های مبتنی بر آن می کاهند.

واقعیت این است که وقتی فیسبوک به صورت مستمر روی دستگاه های اندرویدی در حال اجرا باشد، عملکرد آن با شمار زیادی از فرایندهای مدیریتی اندروید گره می خورند و همین مساله به بالا رفتن مصرف انرژی دستگاه می انجامد.

نماینده این شبکه اجتماعی نیز در پاسخ به سوال مطروحه در همین رابطه گفته است: تا به الان گزارشات متعددی در رابطه با بروز مشکل برای کاربران اندرویدی اپ فیسبوک به دستمان رسیده. هم اکنون مشغول بررسی اوضاع هستیم و بلافاصله نیز شما را در جریان خواهیم گذاشت. تمام تلاشمان را در جهت رفع مشکل خواهیم کرد.

گفتنی است که این فرد حرفی از مسائل مطرح شده در خصوص بالا رفتن مصرف انرژی دستگاه های اندرویدی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • بیژن

    من حدود یه ساله پاکش کردم...مسنجرش هم همینطوره

  • Mehdia_St

    من امروز پاکش کردم ولی از قبل هم میدونستم مصرف باطری زیاد الکی نوتیفیکشن فیک بهم میداد خیلی مسیج نخونده دارم میرفتم تو اپ خبری نبود ولی ایکون فیسبوک رو از طریق کروم آوردم به صفحه Home اسکرین گوشی کافیه با گوگل کروم وارد سایت فیسبوک بشین و گزینه سه نقطه سمت راست مرورگر کروم رو بزنید بعدش گزینه Add to Home Screen بزنید ایکون فیسبوک مانند نسخه اپ هش میاد رو صفحه گوشی هم سرعت بیشتری داره نسخه وب هم مصرف باتری حل شدست و هم دسترسی سریع مثل اپ دارین بهش.

  • dark season

    من گوشی زیاد تعویض میکنم و در تمام مدلها که استفاده کردم این آپ بعد نصب باعث مصرف باطری بیشتر گوشی گردیده که از حدود شش ماه پیش از خیر استفاده از آن گذشتم. همینطور از معایب این اپ،حجیم بودن آن و همچنین مرتب آپدیت دادن است که آپدیت ها هم بسیار حجیم هستند

  • Meysam-Tn2

    توی گوشیای ال جی نیست خوشبختانه ... ولی خب وقتی بخوام برم با یو سی میرم

  • army4030

    ماه پیش حذفیدم واقعا چرا این حجمش 10 برابر بقیه مسنجرا

  • alliabbas

    من چن ساله خودم اینو فهمیدم و هر وقت گوشي گرفتم دیسبل کردم فیسو

  • abbas rezayee

    hajmesh ke kheily ziade roo gooshi mn roo gooshim 300 meg bood pakesh kardam

  • Rooz5eh

    هنوزم كسى فيسبوك استفاده ميكنه مگه؟?

    • FARBOD

      داداچ تو ایران به خاطر اینستا اینجوری شده وگرنه همه جای دنیا استفاده می کنن

    • tehrancafe

      منم استفاده میکنم دلیل نمیشه ملت هر سال یه چیزو مد میکنن ادم بیخیال قبلیا بشه تازه الان بیشتر مردم دنیا فقط از مسنجر فیسبوک و واتس اپ استفاده میکنن ماییم که خوشمون میاد هر سال بریم سراغ یه مسنجر جدید

      • Rooz5eh

        بحث مد كردن نيس بحث طرز استفادس من به شخصه شلوغى فيسبوك رو دوست ندارم از يه شبكه ساده تر مثل اينستا استفاده ميكنم .. بين تلگرام و واتس اپم چون تلگرام روان تره انتخاب اولم شده .. بحث مد يه چيزه بحث كاربردو استفاده يه چيزه

    • m samsung

      بله من استفاده میکنم بشتر از تلگرامم هم استفاده میکنم چون صفحه های زیادی رو لایک کردم پست های زیادی برام میاد

      • Rooz5eh

        خيلى از صفحه ها هم تبليغاتشون رو روو شبكه هاى ديگه متمركز كردن و اين يه واقعيته كه فيس بوك بين خيلى رده سنيا كمتر شده محبوبيتش

  • mostoul_bm

    من خیلی وقت پیش این موضوع رو جای دیگه خونده بودم اونموقع رو نکسوس ۵ اپش نصب بود بعد که این موضوع رو خوندم پاکش کردم واقعا تاثیر گذار بود
    الان هم که استفاده ای ندارم از فیسبوک ولی بیشتر از سایتش استفاده میکنم فرق خاصی نداره

  • Mohammed reza

    من از اپ فیسبوک استفاده میکنم ، مصرف باتریش بالاست و دلیلش هم تا الان نمیدونستم..!

مطالب پیشنهادی