ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیون هاوکینگ: تکنولوژی اقشار متوسط جهان را نابود می کند

اکثر مدیران حوزه تکنولوژی بر این باور هستند که با فعالیت های خود و پیشرفت روزمره این صنعت، جهان را به محلی بهتر و زیباتر تبدیل می کنند؛ اما در این بین افرادی نیز وجود دارند ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۳۹۵  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اکثر مدیران حوزه تکنولوژی بر این باور هستند که با فعالیت های خود و پیشرفت روزمره این صنعت، جهان را به محلی بهتر و زیباتر تبدیل می کنند؛ اما در این بین افرادی نیز وجود دارند که عقیده ای کاملاً مخالف دارند.

«استیون هاوکینگ» یکی از نخبگان دانش دنیا که معمولاً به اظهار نظر در مورد نگرانی های اجتماعی و فناوری اطلاعات می پردازد، در گفت و گوی اخیر خود با وب سایت Guardian اذعان داشته دیدگاه چندان مساعدی در مورد تکنولوژی ندارد.

او تصور می کند وقایعی مانند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، رویکرد ضد-نخبگان فعلی اقشار مختلف جامعه را نشان می دهد. وی تاکید می کند: «یقیناً چنین مسائلی من و سایر افراد را هدف قرار داده است.»

هاوکینگ معتقد است خطر اصلی جایی است که با کنار گذاشتن نخبگان و پیشرفت های تکنولوژی، شکاف عظیمی در جوامع ایجاد خواهد شد و حتی به موجب افزایش آگاهی افراد مستضعف تر نسبت به وقایع روز و سبک زندگی ثروتمندان، اسباب افسردگی اجتماعی را نیز فراهم می نماید.

«اتوماسیون کارخانجات در حال حاضر بخش زیادی از مشاغل تولید و توسعه را از بین برده است، و رشد هوش مصنوعی به این مسئله کمک شایانی خواهد نمود؛ چنین اتفاقی فقط فرصت های شغلی جامعه متوسط را از بین می برد و نیروهای سوپروایزر و مدیران در مسند خود باقی می مانند.»

استیون هاوکینگ تاکید می کند رویکردی که مردم امروزی به جهان دارند و غرق شدن در دنیای تکنولوژیک، یکی از مسائلی است که خودخواهی و خودشیفتگی بشر را می رساند.

در حال حاضر اغلب مردم از انزوا استقبال می کنند؛ مردم انگلستان خود را به تافته جدا بافته ی اروپا تبدیل کردند، آمریکایی ها نیز با انتخاب ترامپ تفکر ممنوعیت مهاجرت و ملی گرایی آمریکایی را هدف قرار دادند.

در چنین شرایطی، انسان ها به یاری یکدیگر نخواهند پرداخت و به مرور زمان مشکلات متعددی دنباله روی آن خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • last past

    واقعا بهتر از این نمیشد در مورد تاثیر روند تکنولوژی رو زندگی بشر گفت،
    در اصل اشکال از خود تکنولوژی نیس، اشکال از نوع بکارگیریشه به واسطه ی گستردگی ای که داره
    اقشار سطح بالای جامعه هم قدرتشو هم انگیزشو برای بکارگیری بی حدو مرز تکنولوژی دارن که این نتیجه اش کنار رفتن نیروی انسانیه که طبیعتا از سطح متوسط و پایین جامعه هستن
    کاملا باهاش موافقم

    • thepjt

      اتفاقا اشکال از خود تکنولوژی هست ... ببین عزیز ، بدن و ذهن انسانها طی هزاران سال تبدیل به اینی شده که هست ... این که بیایم شرایط رو با سرعت روز افزون عوض کنیم و طی قثط چند دهه یک سبک زندگی بسازیم که کوچکتیرن تطتبقی با غریزه مون نداشته باشه ... نتیجه اش چیزی جز این نیست ... این سرعت تغییرات رو به جای اینکه کم کنند تا انسان بتونه حذفش کنه ... هر روز زیاد تر میکنند ...

  • behnam

    خداروشکر ما تو ایرانیم و هیچ وقت شغل نداشته مون رو از دست نمیدیم

  • Youness_Bozorgi

    حرفاش قانع کنندست. بلاخره روح کاپیتالیسم در درجه اول به نفع خودش کار میکنه تکنولوزژی هم که تو دست شرکت های برتر و نواوراست نتیجه اینکه ادمای عادی کم کم از چرخه حذف میشن

  • pop_0098 .

    فقط بزرگ ترین فیزک دان نیست بالاترین ای کیو را تو دنیا داره میشه گفت باهوش تریت فرد دنیا داره واقعیت جامعه جهانی را به زبان ساده میگه نواوری باعث حذف بعضی کسب کارها داره میشه که این قسمت جامعه کاری هم نمیتونند بکنند جز همین انتخاب های مثل انگلستان و انتخاب امریکا نه به سیستم حال حاضرشون

  • H053iN

    هاوکینگم بعضی وقتا خون به مغزش نمیرسه... آمریکا رای گیریش تابلو هرکی از خودشونه رای میاره ایندفه کلینتون بودو ترامپ جفتشونم یکی هستن هیچ فرقی نمیکرد کی انتخاب بشه بقیه مسائلی رو که گفته نظری ندارم به هر حال بزرگترین فیزیک دان حال حاضر تاریخه...

    • نه تنها خون به مغزش نمیرسه بلکه اونایی هم که حرفاشو بدون هیچ تفکری قبول میکنند مغز ندارند

      • 7.62mm

        بنظرم دیگه ماله نکش فایده نداره :)

    • Behrooz Ad

      یکی مثل هاوکینگ با اون مغزش این وضعیت جسمانیشه...یکی هم این اقا با این مغز !! راست راست داره راه میره و نظرات خفن از خودش ول میده!!

      • جواد

        واقعا?????

مطالب پیشنهادی