نوکیا موبایل های اپل و سامسونگ را به رقابت دعوت می کند
در ماه های اخیر، خبرهای متعددی پیرامون احتمال بازگشت برند «نوکیا» به بازار تلفن های همراه به گوش رسید و همانطور که می دانید، اواخر ماه گذشته این مسئله رسماً تایید شد. بعد از اصرار ...
در ماه های اخیر، خبرهای متعددی پیرامون احتمال بازگشت برند «نوکیا» به بازار تلفن های همراه به گوش رسید و همانطور که می دانید، اواخر ماه گذشته این مسئله رسماً تایید شد.
بعد از اصرار و شکست های پیاپی سری لومیای مایکروسافت که تحت سیستم عامل ویندوز موبایل عرضه می شدند، نوکیا تصمیم گرفت حقوق تجاری برند خود را برای مدت ده سال به شرکت HMD Global واگذار نموده و با اتکا به اندروید در سال 2017 بازگشتی شکوهمندانه داشته باشد.
حال پرسشی که در ذهن مخاطب ایجاد می شود، چگونگی پیاده سازی سیستم عامل گوگل در موبایل های نوکیا است؛ آیا کمپانی فنلاندی همانند سامسونگ به شخصی سازی گسترده این پلتفرم خواهد پرداخت یا مشابه با موتورولا، تجربه ای نزدیک به اندروید خام در اختیار مصرف کننده قرار می دهد؟
«آرتو نوملا» یکی از مدیران پیشکسوت HMD و نوکیا که از سال 1994 با این کمپانی همراه بوده، در مصاحبه اخیر خود با رویترز اذعان داشته طی قرارداد نزدیک با گوگل، سیستم عامل موبایل های جدید نوکیا مستقیماً توسط کمپانی ساکن مانتن ویو توسعه داده می شود.
اگرچه این گفته اشاره مستقیمی به چگونگی رابط کاربری آنها ندارد، ولی احتمال بهره مندی از سیستم عامل نزدیک به اندروید خام را محتمل می سازد.
اما در بخش دیگری از این گفت و گو، نوملا مبحث جالبی را به میان می آورد؛ «در حال حاضر مصرف کنندگان تلفن های هوشمند مختلفی به همراه دارند، اما آیا آنها واقعا دستگاه خود را دوست دارند و نسبت به برند خود وفادار هستند؟»
«ما همچون گذشته به الگوهای برند نوکیا پایبند خواهیم بود. نوکیا به خاطر سادگی، استفاده ی آسان، قابلیت اتکا و کیفیت بی نظیرش شناخته شده است. این ها المان هایی هستند که همراه با طراحی نوین و شگفت انگیز بازخواهند گشت.»
نوملا که زمانی مسئول واحد فروش و توسعه محصولات نوکیا نیز بوده است، به هیچ وجه از ایجاد فضای رقابتی و اشاره به تعصبات مصرف کنندگان واهمه ندارد.
او تاکید می کند: «می خواهیم به یکی از اعضای قدرتمند صنعت تلفن های هوشمند تبدیل شویم و کمپانی های بزرگ فعلی را به چالش دعوت نماییم.»
نوکیا یکی از برندهای افسانه ای سابق تلفن های همراه است و HMD نیز بر این مسئله اشراف دارد. اگر کمپانی فنلاندی توانایی بازگرداندن مشخصات خاص و محبوب مردم را داشته باشد، یقیناً فعالان قدرتمندی مانند سامسونگ و اپل با چالش های بیشتری مواجه خواهند شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


اتفاقا امروز ی گوشی دست رفیقلم دیدیم c7 نوکیا ۳g ساپورت میکرد، فیلم ۱۰۸۰ روش اجرا کرد واقعا تعجب کردم این گوشی هنوز بدون لگ بود موندم تازه nfc هم داشت با گوشی خودم که سونی امتحان کردم موزیک فرستادم براش کار کرد ولی nfc ش ضعیف بود که طبیعیه بعد این همه سال
یکی از خاطراتم از نوکیا اینکه هر گوشی که داشتم از هر برندی،هر قدر هم سالم نگه می داشتم بعد مدتی باطریش خراب میشد ولی گوشی های نوکیا که داشتم حتی بعد از سه سال که تو خانواده سه چهار دست میچرخید ??باز هم بخوبی کار میکرد
من که قطططعا ازش حمایت میکنم.
از این حرفا همه میتونن بزنن تا ببینیم در عمل چی میکنه. امیدوارم حداقل همون کیفیت بی سابقه رو تکرار کنه. فعلا که بیشتر گوشیای معروف هر کدوم یه مشکل جدی دارن. ولی باید بدونن تو بازار اندروید اکثر شرکتا سود که ندارن هیچ ضرر هم میدن. در دراز مدت شاید بتونه اپل و سامسونگ رو به چالش بکشه ولی در کوتاه مدت بعیده.
من فلسفه این رابط کاربری رو نمیفهمم. خب مگه رابط گوگل چه ایرادی داره؟ از همه رابط کاربری ها هم ساده تره هم قشنگر و هم سبکتر.
همون رابط گوگل رو استفاده کنین که این همه مشکل آپدیت نداشته باشیم. اندروید جدید که میاد راحت برای هر پردازنده و بعدش هم برای هر گوشی پورت بشه. مردیم از دست باگهای کاستوم رامها. همشم زیر سر این رابط کاربری مسخره اس.
چند سالی هست که گوشیم رو عوض نکردم
اما اگه نوکیا مثل سابق گوشی بزنه
حتما یکی میخرم
مردم جو گیر. تموم شد آقا نوکیا. خواب دیدی خیر باشه.
نوکیا + اندروید خام تلفیقی از دو سیستم عالی
ای جانم نوکیا من یه نومیا۷۰۰ داشتم فوقالعاده بود
انشالله بتونه موفق بشه تو بازار
یه جنگ جهانی جدید! اینبار در قلب تکنولوژی!!! آهسته، آهسته، آهسته.....