محمود واعظی: کانال های خبری شبکه های اجتماعی باید مجوز بگیرند
دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته امروز و فردا در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می گردد. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز که در مراسم ...
دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته امروز و فردا در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می گردد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز که در مراسم افتتاحیه این همایش حضور یافته بود به ذکر توضیحاتی در مورد مصوبه آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست روحانی پرداخت و اعلام داشت که براساس این مصوبه کانال های خبری و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی ساماندهی می شوند.
به گفته واعظی، براساس این مصوبه، افرادی که در کانال های مختلف خبری و اطلاع رسانی فعالیت می کنند و بیشتر از یک سطح مشخص عضو دارند، باید مجوزهای لازم را دریافت نمایند. بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به تشکیل کمیته ای و تدوین آیین نامه مربوطه ظرف یک ماه شد.
کانال هایی که بیشتر از 5 هزار عضو دارند باید مجوز بگیرند
آیین نامه مذکور نیز طبق گفته واعظی شامل جزئیات مجوز و تعداد اعضای کانال به طور دقیق مشخص میشود که در صحبتهای اولیه حداقل 5 هزار کاربر در کانالهای خبری برای شرط الزام اخذ مجوز مطرح شده است.
وزیر ارتباطات همچنین از تخصیص بودجه ای معادل ۳۵۰ میلیارد تومان برای ارتباط رسانی به روستاهای کشور در سال ۱۳۹۶ خبر داد. وی ارائه خدمات روستایی که به تعبیرش طی ۳.۵ سال گذشته توجه خاصی نسبت به آن صورت گرفته را از برنامه های مهم دولت اعلام کرد.
به گفته واعظی اکنون تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تلفن دسترسی دارند و تلاش بر آن است که در یک سال آینده دسترسی به اینترنت نیز در این روستاها صورت بگیرد. او اظهار داشت که فراهم نمودن ارتباطات اینترنتی برای روستاها موجب رونق کسب و کار در این مناطق می شود.
واعظی اظهار کرد: زمانی با بردن اینترنت به روستاها مخالفت های متعددی می شد و این گونه تصور می گردید که با این اقدام روستاها دچار فساد خواهند شد. در حالی که تلاش ما ارائه خدمات در روستاهاست.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
با این شبکه های اجتماعی دیگه نمیشه به مردم دروغ گفت...هر اتفاقی هر نقطه کشور بیافته در عرض یه ساعت بلکه کمتر کل کشور با خبر میشن.البته بعضی از خبرهای تلگرام هم کذبه که باید از به اشتراک گذاشتن اونا جلوگیری کرد.
برو بمیر... کی میخواین دست از سر ما بردارین ؟؟؟
اینجا ایران است
این جمله بالا خودش هزاران مفهوم داره
واقعا یک عده مسول بیکار نشسته اند و تصمیم گرفته اند فلان کار بشود آخه آدمهای حسابی تا کی می خواهید همه چیز را کنترل کنید؟؟
واقعا متاسفم
خارج و کشور های دیگه ی دنیا برای پیشرفت تکنولوژی چیکاراا دارن میکنن....این مسئولین ایران دارن چیکارا میکنن........!!
در کشوری که کسب پووول اولویت باشه پیشرفت ها فقط ظاهرین و یه عده دائم فقیر و فقیرتر و یه عده پول دار و پولدار تر میشن....
کلی عرض کردم و ربطی نه چندان دور با این مبحث نداشت!!
یعنی بدبخت ترین مردم جهان ایرانیان! از یه سرویس رایگان خارجیم نمیذارن استفاده کنیم!! یعنی این بی همه چیزا نمیخوان مردم زندگی راحت داشته باشن. به هر بهانه ای میخوان پولمونو بگیرن. این زندگی سگیم حقمون نیست
بنظر من کار بدی نیس چون کانالا خیلی مطلب کذب و دروغ میذارن. اما مشکل اینه که با این طرح خیلی مطلبا سانسور میشن. هر چند که بنظرم این طرح اجرایی نمیشه
خب اینجوری سانسور میشن و آزادی بیان دست و پا شکسته ای که توی شبکه های اجتماعی هست گرفته میشه ? چه کاااریه
معلوم نیست چیکار می کنند غیر از بحث سانسور این کار باعث می شه هر خبر نادرستی یا شایعه سریع پخش نشه تجربه هم ثابت کرده مردم سریع شایعه جدی می گیرند
جمهوری اسلامی ماشالله تو پول گرفتن از ملت رقیب نداره!!! ملت هم متاسفانه فقط نگاه میکنن ..
در این خبر حرفی از پول گرفتن نشده بلکه آنچه که مهم و تاسف بار است دخالت دولت در همه چیز است و گرفتن مجوز مثل کشور کره شمالی
آقای واعظی وقتی ایرانسل اطلاعات کاربراش لو رفت هم براش جریمه تعیین کردین؟
شبکه های خبری فقط دارن ارائه خدمت میدن و اطلاع رسانی میکنن. چرا باید مجبورشون کرد که حتما مجوز بگیرن؟ مگه کسب درآمدی چندی دارن؟