ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت مناسب و کیفیت بالا؛ نوکیا فارغ از مگاپیکسل و گیگاهرتز موبایل می سازد

هفته گذشته بود که موبایل های نوکیا، یکبار دیگر در وب سایت این کمپانی قرار گرفتند؛ یعنی تقریباً سه سال بعد از زمانی که نوکیا تجارت سخت افزار خود را به مایکروسافت فروخت. این کمپانی ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۱۷ آذر ۱۳۹۵  |  ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هفته گذشته بود که موبایل های نوکیا، یکبار دیگر در وب سایت این کمپانی قرار گرفتند؛ یعنی تقریباً سه سال بعد از زمانی که نوکیا تجارت سخت افزار خود را به مایکروسافت فروخت. این کمپانی فنلاندی همچنین اعلام کرد مشغول توسعه موبایل های هوشمند اندرویدی جدیدی است که طی سال آتی میلادی به دست مشتریان می رسند.

موبایل های جدید نوکیا در واقع توسط کمپانی دیگری به نام HMD Global توسعه یافته و فروخته می شوند که قرار است از برند نوکیا بهره گیرد؛ با این همه بسیاری از اعضای کلیدی HMD را کارمندان سابق کمپانی فنلاندی تشکیل داده اند. اخیراً یکی از همین کارمندان به نام «آرتو نوملا» که حالا یکی از مدیران ارشد HMD به شمار می رود، به صحبت درباره برنامه های کمپانی در قبال موبایل های اندرویدی نوکیا پرداخته است.

شاید یکی از عجیب ترین اطلاعات ارائه شده از سوی نوملا آن باشد که اولین دستگاهی که نوکیا به دست مشتریان می رساند، موبایلی هوشمند نیست. نوملا توضیح داده HMD هنگام برنامه ریزی برای تجارت موبایل خود، از هیچ تلاش اضافه ای دریغ نکرده و به تولید محصولاتی دیگر نیز پرداخته است. وی افزوده HMD کار خود را با موبایل های ساده و غیرهوشمند آغاز می کند و سپس نسل بعدی موبایل های هوشمند را طی نیمه نخست 2017 به بازار می آورد.

1481017712_nokia-feature-phone_story-w600

نوملا در بخشی از سخنان خود تاکید ورزیده که موبایل های جدید نوکیا، از همان روز نخست در سراسر جهان عرضه می شوند؛ با این حال «بازارهای کلیدی» مانند بازار کشور هند، از اهمیت زیادی برای کمپانی برخوردار هستند.

در ادامه، نوملا اگرچه اطلاعات دقیقی درباره اسمارت فون های HMD و نوکیا ارائه نکرده اما تصویری کلی از برنامه ها و اهداف دو کمپانی رسم نموده که سبب می شود ذهنیت بهتری نسبت به موبایل های جدید داشته باشیم. نوملا می گوید که تمام محصولات با هر قیمتی، کیفیتی اعلا خواهند داشت و در همین حال، قیمت گذاری دستگاه های میان رده و اقتصادی به گونه ای خواهد بود که مردم از آنها رضایت داشته باشند.

نوملا مدعی شده طراحی موبایل های هوشمند جدید به گونه ای خواهد بود که مردم با دیدن آنها، به راحتی برند نوکیا را شناسایی می کنند. وی در نهایت خاطر نشان کرده که HMD قصد دارد از لحاظ مشخصات سخت افزاری و قیمت گذاری، بسیار رقابتی عمل کند اما روی مسائلی همچون میزان مگاپیکسل و گیگاهرتز مانور نخواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mohammad

    ایولا نوکیا

  • jafariiii bagher

    درود بر نوکیا
    حالا درسته که خودش نمیسازه ولی نباید تحت لیسانس بودنش رو زیر سوال ببریم
    نوکیا شرکتی هست که با اعداد و ارقام بازی نمیکنه میاد اسنپ 400 میزاره که پا به پای اسنپ 820 که پرچمدار هستش میره در مورد دوربین هم که دیگه جای بحث نیست هنوز دوربینی نتوسته از پس 808 بر بیاد وارد بازار بشه جارو میکنه گوشیای نوکیا از کیفیت فوق العاده ای برخوردارن من خودم یه n73 دارم هنوز داره مثله روز اولش کار میکنه

  • saeed_ebrahimi

    صحبت آخریش همون شعار همیشگی نوکیا رو میرسونه، نه صرفا بازی با اعداد و ارقام بعضی از کمپانی ها!!!

  • CATer

    اول میخواد با گوشی غیر هوشمند شروع کنه؟؟؟؟؟؟ مگه دارییییییم؟؟؟ بازم که داره اشتباهاته قبلی رو تکرار میکنه? یه چند سالی توی گود نبودن نمیدونن چه خبره! چین اسمارت فون میزنه 30 دلار!!! اینا چطور میخوان با گوشی ساده شروع کنن؟؟؟

  • TeChNoLoGy

    فکرنکنم که بتونه کیفیتی در حد نوکیا قدیم داشته باشه اما امیدوارم که به اندازه ای بهینه و روان کار کنه رابط کاربریش که با ios رقابت کنه به هر حال نسبت به این موضوع خیلی ناراحت شدم?

  • Rivekan

    این که شرکت نوکیای مادر نیست (نوکیا در بخش مخابراتی در حال رقابت با اریکسون و هواوی هست)
    این شرکت HMD هست که چند ماهه توسط عده ای از کارمندهای سابق نوکیا و مایکروسافت تاسیس شده و فقط حق برند نوکیا را بدست آورده پس نباید انتظار ها رو بالا برد چون با شرکت اصلی نوکیا طرف نیستیم، از طرفی HMD برای فرآیند ساخت با یکی از شرکت های زیرمجموعه فاکسکان همکاری می‌کنه! این یعنی ساخت و ساز توسط فاکسکان انجام می‌شه، برند و پتنت توسط نوکیا تأمین می‌شه و فروش و تبلیغات و توسعه توسط HMD، با این وضعیت چیزی مشخص نیست و باید گوشی ها معرفی بشن تا به نتیجه برسیم.

مطالب پیشنهادی