ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مشخصات فنی و قیمت احتمالی MVM X22؛ رقیبی برای لیفان X60 و ساندرو STEPWAY

چند ماهی است که تب شاسی بلند سواری از خودروهای کراس اوور به سمت مدل های هاچ بک گسترش یافته و به همین دلیل نیز شاهد عرضه هاچ بک های نسبتا مرتفعی نظیر لیفان X50، ...

تیم خودرو
تیم خودرو منتشر شده در ۲۸ آذر ۱۳۹۵  |  ۱۶:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چند ماهی است که تب شاسی بلند سواری از خودروهای کراس اوور به سمت مدل های هاچ بک گسترش یافته و به همین دلیل نیز شاهد عرضه هاچ بک های نسبتا مرتفعی نظیر لیفان X50، ساندرو استپ وی و پیش تولید برلیانس H330 کراس هستیم.

LIF019

حالا پس از دیده شدن عکس های غیر رسمی از حضور جدید ترین محصول چری در ایران یعنی X22 ، شرکت مدیران خودرو ، این کراس اوور جدید را در معرض نمایش مردم قرار داده است تا عکس العمل و نظر آن ها را پیش از معرفی و رونمایی رسمی بسنجد.

x22-1

پس از رونمایی جهانی در نمایشگاه چین ، X22 بلافاصله برای انجام تست های فنی به ایران آمد تا مجوز های لازم را برای تولید رسمی در ایران کسب کند.

x22-2
ام وی ام X22 چند ماهیست که در چین با نام چری تیگو 3X معرفی شده است و از این رو خودرو کاملا جدیدی به حساب می آید.

در نگاه اول به نوعی رگه هایی از وجود MVM 315 را خواهید دید  که البته به نظر افرادی که در این مراسم حضور داشتند این یک نسخه کراس از این هاچ بک پر فروش است و موتور در نظر گرفته شده برای آن نیز مشابه 315 ، چهار سیلندر با حجم یک و نیم لیتر است که می تواند 105 اسب بخار قدرت تولید و به وسیله دو نوع جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی به چرخ های جلو ارسال کند.

dsc_0079

dsc_0117
گیربکس خودکار به کار گرفته شده برای X22 برخلاف چری آریزو و لیفان X50 به صورت CVT نیست و یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته عادی است.

به نسبت رقبای نزدیک و هم قیمت ، X22 از ارتفاع بیشتری سود می برد که این می تواند کار را برای رانندگی در جاده های خاکی یا پر از دست انداز راحت تر کند.

dsc_0033

در نمای جلوی MVM X22 خطوط شکسته زیادی به کار رفته که اگر آن را در کنار چراغ های اخم آلود جمع کنیم ، به نمای تهاجمی و زیبایی خواهیم رسید که این مجموعه را نمی توانستیم در محصولات قبلی این برند ببینیم و به راستی پیشرفت را می توان در طراحی های جدید MVM دید.

dsc_0146

dsc_0147

dsc_0064

طراحی کابین MVM X22 شباهت زیادی با نسل جدید X33 دارد که در این بین مجموعه پشت آمپر کاملا جدید و عجیب و غریب آن را از X33 متمایز خواهد کرد.

dsc_0111

dsc_0115

dsc_0059

از تجهیزات ام وی ام X22 می توان به یک سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش هشت اینچ، دوربین عقب ، سانروف، صندلی های چرمی دو رنگ، دکمه Eco ،  کامپیوتر سفری و... اشاره کرد که البته برای خودرویی در این رنج بسیار مناسب است.

dsc_0115

dsc_0055

dsc_0062

dsc_0061

dsc_0057

اما در شرایطی که قیمت رنو ساندرو استپ وی به عنوان یکی از گران ترین هاچ بک کراس های موجود در بازار به حدود 52 الی 55 میلیون تومان می رسد و چانگان CS 35 در کنار لیفان X60 به عنوان ارزان ترین کراس اوور های تک دیفرانسیل حدود 62 میلیون تومان قیمت دارند، قیمت گذاری MVM X22 می تواند در موفقیت یا عدم موفقیت این مدل بسیار تاثیر گذار باشد.

dsc_0123

dsc_0124

تاکنون قیمت قطعی فروش برای X22 مشخص نشده و باید تا زمان رونمایی رسمی آن صبر کرد اما با توجه به شرایط بازار و سابقه مدیران خودرو در نحوه قیمت گذاری محصولات خود، چندان عجیب نیست که شاهد قیمتی در محدوده 56 الی 66 میلیون تومان هستیم، رقمی که می تواند MVM X22 به نوعی شکاف قیمتی بین هاچ بک های کراس و کراس اوور های کوچک را پُر کند.

dsc_0035

dsc_0154

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • M.Amirabady امیرآبادی

    ماشین قشنگیه
    این کوبیدن و بد جلوه دادن ماشین های چینی توسط خودروسازهای داخلی به راه افتاده که فروش خودشون بره بالا
    از یه سمت خودروهای چینی رو به بی کیفیتی متهم میکنن از سمت دیگه خودشون ماشین چینی منتاژ میکنن!
    عجیبه!

  • Mi Amir

    اینقدر بدبخت شدیم که خبر شده لیفان ایکس ۲۲ ک رقیبی قدر برای ایکس ۵۰ هست??

  • pars

    هر چند صد برابر از ساندروی بازار ایران قشنگتره ولی بعید میدونم با قیمت حتی 50 میلیونی هم بتونه رقیب موفقی باشه چون همه تو رنج 50-60 تومن منتظر پژو 301 هستند

  • Meysam-Tn2

    اگ بین 48 تا 55 باشه فروشش خوب میشه ...

  • ناصر

    این چینیها اصلا طراح ندارن از دیگر برندها کپی برداری میکنن اشغالا

    • عموجانی

      ما همون کپی رو هم نمیتونیم درست انجام بدیم.

  • ناصر

    وقتی ارم خودروهای چینی رو میبینم حالم بهم میخوره

    • عموجانی

      ارم ماشینای ایرانی رو میبینی چه حسی بهت دس میده؟

  • مهدی

    طراحیش عالیه به جز پشتش که افتضاحه

    • ناصر

      طراحی نداره از دیگر برندها کپی برداری میکنه

مطالب پیشنهادی