ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برنامه فولکس واگن برای ساخت خودروهای گاز سوز در ایران

آلودگی هوای شهر های بزرگ و منابع عظیم گازی ایران بر کسی پوشیده نیست، اما متاسفانه تاکنون خودروسازان داخلی نتوانسته اند به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نمایند و خودروهای گاز سوز مناسبی را ...

سپهر زنگنه
سپهر زنگنه منتشر شده در ۲۹ آذر ۱۳۹۵  |  ۱۲:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آلودگی هوای شهر های بزرگ و منابع عظیم گازی ایران بر کسی پوشیده نیست، اما متاسفانه تاکنون خودروسازان داخلی نتوانسته اند به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نمایند و خودروهای گاز سوز مناسبی را به مشتریان ارائه دهند.

ضعف کیفی و مشکلات استفاده (نظیر صف های تحویل پمپ گاز) در سال های اخیر تا حدی جدی شد که این روزها عملا تولید مدل های گاز سوز جز برای استفاده در خطوط تاکسی رانی به شماره افتاده است و حتی چندی پیش پلیس نیز از شماره گذاری خودروهای دوگانه سوز به دلیل آلایندگی بیش از حد آن ها (عدم رعایت استاندارد یورو 4) خودداری کرد.

vw-vng-1
فولکس واگن در برخی از بازارهای مدل های شهری خود را با موتورهای گازسوز CNG عرضه می کند و در زمینه تکنولوژی خودروهای گازسوز ید طولایی دارد.

در چنین شرایطی فولکس واگن که ماه هاست برای قدرت نمایی در بازار ایران مشغول برنامه ریزی است، درخواستی را مبنی بر بررسی بازار خودروهای گازسوز در ایران ارائه کرده است.

بر این اساس فولکس واگن قصد دارد تا با نمونه سنجی از گاز CNG توزیعی در جایگاه های سوخت در نقاط مختلف کشور، خودرویی را منطبق بر کیفیت گاز ارائه شده در ایران آماده کند.

vw-vng-2

خوشبختانه مجوز این مطالعات نیز به فولکس واگن داده شده و به گفته علی محرابی مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران: این نشان می‌دهد شرکت‌های خارجی سازنده خودرو نسبت به بازار بالقوه خودروهای گازسوز ایران توجه دارند.

vw-vng-3

به هرحال اینکه صنعت خودروسازی ایران علیرغم تمام ادعاهایش تاکنون موفق به ساخت حتی یک خودرو دوگانه سوز قابل اطمینان نشده مایه شرم ساری است اما امیدواریم آلمانی ها بار دیگر دانش بالای مهندسی خود را در این پروژه نیز نشان دهند، بلکه از این راه امیدی برای کاهش آلودگی کلان شهر های کشورمان پدید آید.

tehran-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • شهنوازی

    اگزوز از کنار مخزن گاز بگذره خطری نداره عایا ؟

  • سعید

    حتما قرار خودروی 100 میلیونی دوگانه طراحی کنن خب عزیزم قشر پایین که نیاز به دوگانه داره
    وگرنه اونی که داره 80 نود میلیون پول ماشین بده برای بنزینش هم حتما داره
    تا زمانی که خودرو سازی هامون خصوصی نشدن همین اشغال ها رو باید تحمل کنیم
    آگه نمیتونم رو پاشو بمون خل ورشکست بشن مثلا نصف کشور های دنیا خودرو سازی ندارن چی شده

  • CATer

    دیجی البته که حرفم بی فایدس، ولی یه سر به سایت و پیج اینستای digistyle بزن
    صدالبته که مطلبی درمورد گندِ امروزِ دیجیکالا نخواهی گذاشت...
    اون از بامیلوی دزد؛ دلمون خوش بود دیجیکالا رو داریم! اینم که امروز اعتبار چندین سالشو به فنا داد...

    • Ali Mbi

      مگه چیشده؟

      • CATer

        علی جان یه سر به پیج اینستای دیجیکالا و دیجی استایل بزن...

  • Rza.H

    جالببببلللهههعععععع شدییییییبیییببد

  • sogholmeh

    ? اين منش جوانمردانه مون منو كشته
    هر كمپاني داره ورشكست ميشه زير بغلهاشو ميگيريم. افسوس كه قدرمونو نميدونن

  • pars

    موتور EF7 که همین آلمان با ایران برای گاز طراحی شده و روی سمند دوگانه ی EF7 میذارند واقعا موتور خوبیه

  • New Wolf

    به هرحال اینکه صنعت خودروسازی ایران علیرغم تمام ادعاهایش تاکنون موفق به ساخت حتی یک خودرو دوگانه سوز قابل اطمینان نشده مایه شرم ساری است
    جای تاسف داره خودرو سازای داخلی به جای اینکه کیفیت وارد محصولاتشون بکنن فقط به فکر کم کردن کیفیت پر کردن جیب خودشونن این آلمان یه زمانی هیتلر داشت که همه ازش متنفرن حالا به کجا رسیده اون ژاپن بمب اتم خورد کشورشون داغون شد ولی حالا کجان ماهم یه زمانی ......اینقدر زیاده نمیشه تو یه جمله گفت ولی حالا کجاییم هنوز داریم تو هشت سال جنگ زندگی میکنیم نمیگم کسایی که رفتن شهید شدن کار غلطی کردن دمشونم گرم ولی اینکه بخوایم هی تو گذشته باشیم به هیچ جا نمیرسیم

    • sP

      ما به امثال شما میگیم «آمریکاپرست»
      مثال هاتون هم خیلی جالب بود آلمان و ژاپن رفتن با آمریکا دست دوستی دادن( در واقع تسلیم شدن )..
      پس منظورتون اینه که ما هم شهدا رو فراموش کنیم بریم با آمریکا بپریم تا وضعمون خوب شه؟!

      • milad

        ماهم به شما میگیم عرب پرست

  • ایوب

    اگه بعضی ها بزارن که خیلی خوبه; ولی مثل بقیه کارهایی که برای مردم سودمند هست و برای عده ای ضرر داره این رو هم به بهانه های واهی کنسل میکنن

    • mohsen halimi

      دقیقا

مطالب پیشنهادی