ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل دیگر محصولات متعلق به نوکیا را نمی فروشد

نوکیا هفته پیش از اپل برای نقض چند پتنت شکایت کرده بود و حالا رابطه این دو برند جلوه ای عجیب به خود گرفته است. ماجرا از این قرار است که برند لوازم جانبی هوشمند ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۵ دی ۱۳۹۵  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

نوکیا هفته پیش از اپل برای نقض چند پتنت شکایت کرده بود و حالا رابطه این دو برند جلوه ای عجیب به خود گرفته است. ماجرا از این قرار است که برند لوازم جانبی هوشمند و سلامتی «Withings» متعلق به نوکیاست و محصولات مختلفی از این برند در فروشگاه آنلاین و برخی فروشگاه های فیزیکی اپل وجود دارد.

اما پس از شکایات نوکیا از اپل، اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته اند تا فروش محصولات Withings را در فروشگاه های فیزیکی و آنلاین کاملاً متوقف سازند. لازم به اشاره است که لوازم جانبی Withings هوشمند بوده و تمرکز ویژه ای بر سلامتی کاربران دارند؛ امری که خود اپل آن را بسیار مهم می شمارد.

یکی از محصولاتی که پیشتر در فروشگاه آنلاین اپل وجود داشت.
یکی از محصولاتی که پیشتر در فروشگاه آنلاین اپل وجود داشت.

نوکیا در ابتدای سال ۲۰۱۶ برند مورد اشاره را با مبلغی معادل ۱۹۲ میلیون دلار خریداری و سپس آن را با بخش «سلامت دیجیتالی» خود ادغام کرد.

چند روز پیش اپل، نوکیا و چند شرکت دیگر را در دادگاه به انحصار طلبی متهم کرد و عنوان نمود که این شرکت ها به این روش در پی دریافت حق امتیاز بیشتر برای پتنت های خود بوده و می خواهند از این راه کسب درآمد داشته باشند. اپل پیش از این حق امتیاز لازم را به شرکت فنلاندی پرداخت کرده است، اما نوکیا مالکیت برخی از پتنت هایش را به شرکت هایی انتقال داده که می توانند درخواست مبالغ بیشتری داشته باشند.

نوکیا اکنون شکایاتی مبنی بر نقض ۴۰ پتنت را از سوی اپل در ۱۱ کشور ثبت کرده. این پتنت ها مرتبط به تکنولوژی های به کار رفته در نمایشگر، رابط کاربری، نرم افزار، سیستم آنتن دهی، چیپ ها و کدینگ ویدیو می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Majidrahimi

    اوه وری نایس دمت گرم نوکیا انقدر بدم از این برند سیب خر گاز زده

  • moein

    اپل هم دیگه از کسی نمونده که کپی نکنه

  • saeed_ebrahimi

    تا دیروز فکر میکردم فقط ما " این به اون در " رو داریم ?

  • Rivekan

    رفتار اپل دقیقا مثل بچه‌ها شده ?

  • Seraj

    خربزه میخوری پای لرزشم بشین ?
    به سامسونگ میگفت دزد الان خودش شاه دزده ?

  • New Wolf

    نوکیا گفته با مایکروسافت بهم بزنم خیلی هارو زخمی میکنم مرسی اه?????

  • Meysam-Tn2

    اپل دست و پاشو گم کرده جلوی نوکیا

  • Ali Mbi

    داره بدجوری گردو خاک میکنه ?

مطالب پیشنهادی