ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

والدینی آمریکایی از اپل به خاطر کشته شدن دختر 5 ساله خود شکایت کردند

روز 24 دسامبر سال 2014 میلادی بود که زندگی جیمز و بتانی ماودیسِت برای همیشه تغییر کرد؛ روزی که دختر 5 ساله آنها در یک تصادف وحشتناک رانندگی کشته شد. خانواده در اتومبیل خود نشسته ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۱۰ دی ۱۳۹۵  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز 24 دسامبر سال 2014 میلادی بود که زندگی جیمز و بتانی ماودیسِت برای همیشه تغییر کرد؛ روزی که دختر 5 ساله آنها در یک تصادف وحشتناک رانندگی کشته شد. خانواده در اتومبیل خود نشسته بود و سرعت خودرو به خاطر نزدیک شدن به ترافیک کاهش یافت.

اما یک راننده 20 ساله، با سرعت 105 کیلومتر بر ساعت به اتومبیل خانواده ماودیست برخورد کرد؛ چرا که در حال چت ویدیویی از طریق فیس تایم روی آیفون 6 خود بود. هنگامی که پلیس به صحنه حادثه رسید، اپلیکیشن همچنان باز مانده و ویدیو چت به پایان نرسیده بود.

خانواده ماودیست اخیراً در پرونده ای، اپل را به عنوان یکی از متهمان این حادثه رانندگی شناخته و این کمپانی غول تکنولوژی به عدم قرار دادن قابلیتی برای قفل اپلیکیشن به هنگام رانندگی متهم شده است. ناگفته نماند که اپل پیش از این پتنتی برای چنین قابلیتی به ثبت رسانده اما عدم توسعه آن سبب شده تا خانواده ماودیست، کمپانی را به سهل انگاری متهم کند.

3bb52be700000578-4074818-image-a-3_1483057065416-w600

در این پرونده، از اپل خواسته نشده تا قابلیت قفل اپلیکیشن را به مدل های فعلی و آتی آیفون اضافه کند. در عوض، خانواده ماودیست تقاضای غرامت برای صدمات جانی و روانی و نیز هزینه های پزشکی کرده است که احتمال دارد با موافقت دادگاه مواجه شود.

در نهایت، چنین حادثه ای اگرچه واقعاً ناراحت کننده است اما به نظر می رسد وکلای خانواده ماودیست پی برده اند که قادر به دریافت غرامت چندان قابل توجهی از سوی جوانی 20 ساله نیستند و در عوض تصمیم گرفته اند به سراغ جیب های پر از پول اپل بروند. در واقع بر کسی پوشیده نیست که اپل یکی از ثروتمندترین کمپانی های حال حاضر جهان به شمار می رود و هر کسی با تشکیل پرونده های قضایی سعی دارد بخشی از آن ثروت را از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • سعید

    یعنی چی طرف ممکن بوده هنگام رانندگی سیب گاز میده بخاطر پرت شده حواسش به خوردن تصادف میکردم
    خب حالا باید بریم از باغ داری که سیب پرورش داده شکایت کنیم
    یا آون احمقی که نمی فهمه موقعه رانندگی این کارو رو نباید کرد یغشو گرفت

    • toys

      به زیر عکس دختره دقت کنید
      Gofundme
      سایتیه که برا افراد مصیبت دیده حمایت مالی جمع میکنه.یعنی ننه باباهه از هر راهی که تونستن از مرگ عزیزشون سو استفاده کردن
      واقعا متاسفم براشون

  • pioneer

    اینجا هزاران نفر به خاطر نقص فنی خود ماشین به کام مرگ میرن و شرکت خودرو ساز زیر بار نمیره و غرامت نمیده که هیچ به تولید اهن پاره هاش هم ادامه میده بعد اونجا یکی دیگه به اونیکی زده از اول شکایت میشه و حقم بهش میدن. شما بگید کی مسلمونه این وسط و کی فقط از مسلموتیش فقط ریش و پشمشو تازه.

  • محمد امین

    من نفهمیدم چه ربطی به اپل داشت

  • s7 edge

    البته یکطرفه نگاه کردن نویسنده مطلب درست نیست چه داخلی چه خارجی
    خیلی ها هستند بعد مرگ عزیزانشون بشدت پیگیر مشکل میشند که کسی دیگه گرفتار همین مورد نشه
    این مورد شکایات برای وادار کردن شرکت ها و افراد به خدمات امنیتی همیشه خوبه الان چقدر مورد توی ایران بی سرانجامه از موارد پزشکی تا...

    برا اپل هم نترسید پول خون این دختر رو میده و میکشه روی گوشی هاش

  • toys

    واقعا چقدر سنگ دلن.من همچین فاجعه ای سرم بیاد از نفس کشیدن سیر میشم چه برسه به اینکه مثل اینا به فکر پول کندن از این و اون باشم

  • darksider

    موندم اینایی که میان اینقد خوشمزه بازی در میارن فک نمیکنن ایرانو نمیشه با اونجا مقایسه کرد اینحا اگه کسی زد یکی عزیزانتو کشت خودتم باشی هر راهی میگردی تا یکاری کنی اما بازم سیستم خراب اینجا نمیزاره کاری کنی
    اما اونجا راه برای شکایت بازه و مردم میتونن غدامت بگیرن چیزی که به کل تو ایران وجود خارجی نداره
    پس خوشمزه بازیتونو بزارید برا تو خونه چون با این خوشمزه بازیا نه شما بزرگ میشین نه بقیه کوچیک

    • Rooz5eh

      شما اگه صاحب شركت باشى يكى بياد همچين شكايتى كنه ازت حست چيه؟! اين جا جمله ى " طرف يه چيزى فهميده به معنيش نرسيده " واقعاً كاربرديه ! چرا مسئله رو به جاى عاقلانه نگاه كردن با جبهه گيرى كردن از كامنتاى بقيه راجع بهش بحث ميكنى؟!

      • darksider

        فعلا انگار به شما برخورده به عنوان صاحب شرکت اپل

        • Rooz5eh

          ١٠٠٪‏ كسى كه جوابه منطقى نداره همچين حرفيو ميزنه .. مرسى

          • darksider

            جواب منطقیش اینه شما داری همه چیو با سیستم مزخرف اینجا میبینی اما اونجا اینطور نیست حق شکایت برای هر کسی بازه اما شما که جوری هم حرف میزنی انگار کامل به حقوق و وکالت اشنایی هنوز داری همه دنیارو با سیستم ایران میسنجی

          • Rooz5eh

            شكايت وقتى ميكنى كه گوشى اتيش گرفت به يكى صدمه زد! ولى وقتى مورد شكايت اين باشه كه " شركت سازنده ى محصول قابليتى رو نزاشته كه موقع رانندگى نشه از فيس تايم استفاده كرد چون منه كاربر انقدر شعورم نميرسه كه خودم استفاده نكنم" ديگه ربطى به ايران و غير ايرانش نداره !ربطى به حقوق دونستن ام نداره! يه كم فكر كنى راجع به قضيه متوجه ميشى شكايت كاملا بى معنيه ، كارى ام به اپل و سامسونگ يا هر برنديش هم ندارم هر شركتى بود ميومدم همينو مينوشتم واسش!

  • CATer

    من یه پروژه دارم که تموم شده و کارفرما پولمو نمیده، میخوام از اپل شکایت کنم غرامت بگیرم؛ موندم چقدر بگیرم فقط?

  • navidkalkali

    مشکلات جهان اسلام هم تقصیر اپل هستش

  • Hadi.TJ

    چه مسخره... مسخره ترين شكايتي كه ميشد كرد از اپل بود در اين رابطه... حالا مثلا اگه در حال حرف زدن با موبايل بود ميرفتن از اپراتور مخابراتي شكايت ميكردن؟ يا مثلا اگه در حال تماس تصويري با واتس اپ بود ميرفتن از مارك زاكربرگ شكايت ميكردن؟؟؟ خيلي مسخره اس... اصلا چرا از شركت ماشين سازي شكايت نكردن كه ماشين و جوري نساخته كه اتوماتيك ترمز كنه و به كسي نخوره... يا مثلا از شهرداري كه گارد ريل نكشيده كنار همه جاده ها كه ماشينا نيان رو پياده رو؟؟؟ اين خارجيا هم خيلي احمقن ها... قطعا شكايتشون كار به جايي نميبره، فقط خودشون و مسخره خاص و عام ميكنن

  • ح حجازی

    این که یه شکایت کاملا احمقانس اگه کسی سرش بره روی پخش موسیقی که فلش یا دی ودی رو عوض کنه و به کسی بزنه اون شخص صدمه دیدیه میره از خواننده شکایت کنه؟ یا از سازنده فلش یا پلیر؟ خلاصه اپل یه سرویس چت ارائه داده نه سرویس هوشیاری.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی