والدینی آمریکایی از اپل به خاطر کشته شدن دختر 5 ساله خود شکایت کردند
روز 24 دسامبر سال 2014 میلادی بود که زندگی جیمز و بتانی ماودیسِت برای همیشه تغییر کرد؛ روزی که دختر 5 ساله آنها در یک تصادف وحشتناک رانندگی کشته شد. خانواده در اتومبیل خود نشسته ...
روز 24 دسامبر سال 2014 میلادی بود که زندگی جیمز و بتانی ماودیسِت برای همیشه تغییر کرد؛ روزی که دختر 5 ساله آنها در یک تصادف وحشتناک رانندگی کشته شد. خانواده در اتومبیل خود نشسته بود و سرعت خودرو به خاطر نزدیک شدن به ترافیک کاهش یافت.
اما یک راننده 20 ساله، با سرعت 105 کیلومتر بر ساعت به اتومبیل خانواده ماودیست برخورد کرد؛ چرا که در حال چت ویدیویی از طریق فیس تایم روی آیفون 6 خود بود. هنگامی که پلیس به صحنه حادثه رسید، اپلیکیشن همچنان باز مانده و ویدیو چت به پایان نرسیده بود.
خانواده ماودیست اخیراً در پرونده ای، اپل را به عنوان یکی از متهمان این حادثه رانندگی شناخته و این کمپانی غول تکنولوژی به عدم قرار دادن قابلیتی برای قفل اپلیکیشن به هنگام رانندگی متهم شده است. ناگفته نماند که اپل پیش از این پتنتی برای چنین قابلیتی به ثبت رسانده اما عدم توسعه آن سبب شده تا خانواده ماودیست، کمپانی را به سهل انگاری متهم کند.
در این پرونده، از اپل خواسته نشده تا قابلیت قفل اپلیکیشن را به مدل های فعلی و آتی آیفون اضافه کند. در عوض، خانواده ماودیست تقاضای غرامت برای صدمات جانی و روانی و نیز هزینه های پزشکی کرده است که احتمال دارد با موافقت دادگاه مواجه شود.
در نهایت، چنین حادثه ای اگرچه واقعاً ناراحت کننده است اما به نظر می رسد وکلای خانواده ماودیست پی برده اند که قادر به دریافت غرامت چندان قابل توجهی از سوی جوانی 20 ساله نیستند و در عوض تصمیم گرفته اند به سراغ جیب های پر از پول اپل بروند. در واقع بر کسی پوشیده نیست که اپل یکی از ثروتمندترین کمپانی های حال حاضر جهان به شمار می رود و هر کسی با تشکیل پرونده های قضایی سعی دارد بخشی از آن ثروت را از آن خود کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

یعنی چی طرف ممکن بوده هنگام رانندگی سیب گاز میده بخاطر پرت شده حواسش به خوردن تصادف میکردم
خب حالا باید بریم از باغ داری که سیب پرورش داده شکایت کنیم
یا آون احمقی که نمی فهمه موقعه رانندگی این کارو رو نباید کرد یغشو گرفت
به زیر عکس دختره دقت کنید
Gofundme
سایتیه که برا افراد مصیبت دیده حمایت مالی جمع میکنه.یعنی ننه باباهه از هر راهی که تونستن از مرگ عزیزشون سو استفاده کردن
واقعا متاسفم براشون
اینجا هزاران نفر به خاطر نقص فنی خود ماشین به کام مرگ میرن و شرکت خودرو ساز زیر بار نمیره و غرامت نمیده که هیچ به تولید اهن پاره هاش هم ادامه میده بعد اونجا یکی دیگه به اونیکی زده از اول شکایت میشه و حقم بهش میدن. شما بگید کی مسلمونه این وسط و کی فقط از مسلموتیش فقط ریش و پشمشو تازه.
من نفهمیدم چه ربطی به اپل داشت
البته یکطرفه نگاه کردن نویسنده مطلب درست نیست چه داخلی چه خارجی
خیلی ها هستند بعد مرگ عزیزانشون بشدت پیگیر مشکل میشند که کسی دیگه گرفتار همین مورد نشه
این مورد شکایات برای وادار کردن شرکت ها و افراد به خدمات امنیتی همیشه خوبه الان چقدر مورد توی ایران بی سرانجامه از موارد پزشکی تا...
برا اپل هم نترسید پول خون این دختر رو میده و میکشه روی گوشی هاش
واقعا چقدر سنگ دلن.من همچین فاجعه ای سرم بیاد از نفس کشیدن سیر میشم چه برسه به اینکه مثل اینا به فکر پول کندن از این و اون باشم
موندم اینایی که میان اینقد خوشمزه بازی در میارن فک نمیکنن ایرانو نمیشه با اونجا مقایسه کرد اینحا اگه کسی زد یکی عزیزانتو کشت خودتم باشی هر راهی میگردی تا یکاری کنی اما بازم سیستم خراب اینجا نمیزاره کاری کنی
اما اونجا راه برای شکایت بازه و مردم میتونن غدامت بگیرن چیزی که به کل تو ایران وجود خارجی نداره
پس خوشمزه بازیتونو بزارید برا تو خونه چون با این خوشمزه بازیا نه شما بزرگ میشین نه بقیه کوچیک
شما اگه صاحب شركت باشى يكى بياد همچين شكايتى كنه ازت حست چيه؟! اين جا جمله ى " طرف يه چيزى فهميده به معنيش نرسيده " واقعاً كاربرديه ! چرا مسئله رو به جاى عاقلانه نگاه كردن با جبهه گيرى كردن از كامنتاى بقيه راجع بهش بحث ميكنى؟!
فعلا انگار به شما برخورده به عنوان صاحب شرکت اپل
١٠٠٪ كسى كه جوابه منطقى نداره همچين حرفيو ميزنه .. مرسى
جواب منطقیش اینه شما داری همه چیو با سیستم مزخرف اینجا میبینی اما اونجا اینطور نیست حق شکایت برای هر کسی بازه اما شما که جوری هم حرف میزنی انگار کامل به حقوق و وکالت اشنایی هنوز داری همه دنیارو با سیستم ایران میسنجی
شكايت وقتى ميكنى كه گوشى اتيش گرفت به يكى صدمه زد! ولى وقتى مورد شكايت اين باشه كه " شركت سازنده ى محصول قابليتى رو نزاشته كه موقع رانندگى نشه از فيس تايم استفاده كرد چون منه كاربر انقدر شعورم نميرسه كه خودم استفاده نكنم" ديگه ربطى به ايران و غير ايرانش نداره !ربطى به حقوق دونستن ام نداره! يه كم فكر كنى راجع به قضيه متوجه ميشى شكايت كاملا بى معنيه ، كارى ام به اپل و سامسونگ يا هر برنديش هم ندارم هر شركتى بود ميومدم همينو مينوشتم واسش!
من یه پروژه دارم که تموم شده و کارفرما پولمو نمیده، میخوام از اپل شکایت کنم غرامت بگیرم؛ موندم چقدر بگیرم فقط?
مشکلات جهان اسلام هم تقصیر اپل هستش
چه مسخره... مسخره ترين شكايتي كه ميشد كرد از اپل بود در اين رابطه... حالا مثلا اگه در حال حرف زدن با موبايل بود ميرفتن از اپراتور مخابراتي شكايت ميكردن؟ يا مثلا اگه در حال تماس تصويري با واتس اپ بود ميرفتن از مارك زاكربرگ شكايت ميكردن؟؟؟ خيلي مسخره اس... اصلا چرا از شركت ماشين سازي شكايت نكردن كه ماشين و جوري نساخته كه اتوماتيك ترمز كنه و به كسي نخوره... يا مثلا از شهرداري كه گارد ريل نكشيده كنار همه جاده ها كه ماشينا نيان رو پياده رو؟؟؟ اين خارجيا هم خيلي احمقن ها... قطعا شكايتشون كار به جايي نميبره، فقط خودشون و مسخره خاص و عام ميكنن
این که یه شکایت کاملا احمقانس اگه کسی سرش بره روی پخش موسیقی که فلش یا دی ودی رو عوض کنه و به کسی بزنه اون شخص صدمه دیدیه میره از خواننده شکایت کنه؟ یا از سازنده فلش یا پلیر؟ خلاصه اپل یه سرویس چت ارائه داده نه سرویس هوشیاری.