ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام به دریافت ناعادلانه پول از سامسونگ و ال جی متهم شد

در کره جنوبی نهادی به نام کمیسیون تجارت منصفانه وجود دارد که کارش یکسان سازی شرایط برای رقابت عادلانه میان شرکت های مختلف است. این کمیسیون در راستای عمل به تعهداتش در حکمی که اخیرا ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۲ دی ۱۳۹۵  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در کره جنوبی نهادی به نام کمیسیون تجارت منصفانه وجود دارد که کارش یکسان سازی شرایط برای رقابت عادلانه میان شرکت های مختلف است.

این کمیسیون در راستای عمل به تعهداتش در حکمی که اخیرا صادر کرده، کوالکام را به خاطر کسب سود یک تریلیون وونی (825 میلیون دلاری) از سامسونگ و ال جی (آن هم به صورت سالانه) متهم شناخته است.

در مورد این حکم هم باید بگوییم صدور آن به پتنت هایی مربوط می شود که به اعتقاد کارشناسان این کمیسیون وجودشان غیرضروری است و به جای رقم استاندارد تخصیص یافته به آنها بر مبنای بهای اسمارت فون های تولیدی از شرکت ها دریافت شده اند.

در حکم صادره از سوی کمیسیون مذکور، کوالکام همچنین به خاطر عدم اعطای مجوز استفاده از برخی پتنت هایش و در نتیجه محدود کردن هر ساله رقابت برای شرکت های فعال در این صنعت مقصر شناخته شده است.

گفتنی است که حکم اخیر بعد از مصاحبه این نهاد با شرکت هایی نظیر اینتل، انویدیا، اپل و حتی سامسونگ و الجی در رابطه با توافق هایشان با کوالکام اتخاذ گردیده.

البته گرچه با صدور این حکم سامسونگ و ال جی سالانه در حدود یک تریلیون وون از مخارج شان کاسته می شود، اما نباید انتظار داشت که قیمت تلفن های همراه تولیدی این شرکت ها پایین بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MesvaAk

    آخره مطلبو کلا اشتباه نوشته نویسنده ??

  • Rivekan

    کوالکام چقدر شرکت کثیف و انحصار طلبی هست حالا می‌فهمم چرا شرکت ها انقدر روی چیپست خانگیشون سرمایه‌گذاری می‌کنند.

    • Alireza omid

      شرکت های امریکایی اکثرشون همینن.....

مطالب پیشنهادی