50 میلیارد تومان هزینه برای چند تغییر جزئی؛ اعلام قیمت و مشخصات دنا پلاس و پژو 207i صندوق دار
ماه هاست که زمزمه عرضه محصولات جدید توسط ایران خودرو به گوش می رسد، به خصوص پس از برجام مذاکرات این شرکت با خودروسازان مختلفی از پژو و فیات گرفته تا سوزوکی، مرسدس بنز، داتسون ...
ماه هاست که زمزمه عرضه محصولات جدید توسط ایران خودرو به گوش می رسد، به خصوص پس از برجام مذاکرات این شرکت با خودروسازان مختلفی از پژو و فیات گرفته تا سوزوکی، مرسدس بنز، داتسون و حتی ب ام و بارها به سوژه داغ رسانه ها مبدل شد، اما در نهایت این پژوست که قرار است قبل از پایان سال مدل 2008 را راهی بازار کند و هنوز حتی روی کاغذ خبری از سایر خودروسازان نیست.
از طرف دیگر اما تلاش ایران خودرویی های برای عرضه مدل های جدید با چراغ ها و سپر های متفاوت از محصولات فعلی این شرکت همچنان ادامه دارد و امروز در همین راستا سرانجام دو مدل فیس لیفت از دنا و پژو 206 صندوق دار تحت نام های دنا پلاس و پژو 207i صندوق دار معرفی شدند.
برخلاف پیش بینی ها مشخصات فنی موتور و گیربکس دنا پلاس نسبت به مدل اصلی و اولیه دنا تغییری نکرده است و همچنان شاهد استفاده از موتور ef7 1.7 لیتری در سینه دنا پلاس هستیم اما در آینده قرار است مدل توربو دنا با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه شود.
تغییرات دیگر دنا + شامل تفاوت های ظاهری در چراغ ها جلو و افزوده شدن نوارهای LED و لامپ های نئونی، دوربین دید عقب،اضافه شدن سانروف استاندارد، سامانه ارتباط چند رسانه ای، اضافه شدن دو ایربگ جانبی و دوربین دید عقب می شود.
بر اساس گفته مدیران ایران خودرو، دنا پلاس مجموعه از تست ها و آزمون های ایمنی را در آلمان پشت سر گذاشته است و البته صادرات 14 دستگاهی محصولات ایران خودرو به آلمان ظرف ماه های اخیر نیز شاهدی بر این مدعاست.
تغییرات پژو 207i صندوق دار نسبت به دنا + محدود تر است و حتی سپر عقب نمونه اصلی 207 صندوق دار که پیشتر برای این خودرو طراحی شده بود در نمونه تولیدی با سپر عقب پژو 206 صندوق دار جایگزین شده است.
تغییرات این خودرو نسبت به پژو 206 صندوق دار شامل 40 مورد می شود که با مشارکت قطعه سازان داخلی انجام شده است، با این حال به گفته کیوان وزیری، مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو این تغییرات با بودجه ای 50 میلیارد تومانی صورت گرفته اند.
این درحالیست که برای انجام پروژه دنا + نیز بودجه ای مشابه ظرف 14 ماه صرف شده است. مدیران ایران خودرو زمان عرضه 207i صندوق دار را شهرویور ماه سال 96 عنوان کرده اند، اما عرضه دنا پلاس از اسفند امسال اتفاق خواهد افتاد.
هنوز قیمت دقیق این دو محصول نسبتا جدید بزرگترین خودروساز خاورمیانه اعلام نشده است اما براساس گفته های مهندس کیوان وزیری قیمت پژو 207i صندوق دار در محدوده 45 میلیون تومان تعیین خواهد شد و دنا پلاس نیز به عنوان یکی از پر امکانات ترین خودروهای تولید داخل با قیمتی در حدود 50 میلیون تومان پیش فروش می شود.
البته با توجه به مهیا بودن بستر دلالی فراگیر در بازار خودرو هیچ بعید نیست که هر دو خودرو در ماه های اولیه ورود به بازار اقلا 5 میلیون تومان گرانتر از رقم های پیش بینی شده به دست مصرف کنندگان برسند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.









با سلام و خسته نباشید به همه و دیجیتو این 207 صندوقدار مگه چی داشت که 50 میلیارد تومان هزینه طراحی شد جلوش که 207 هاچبک عقبش هم 206 صندوقدار هست حتی یه ذره هم تغییر نداشته با این هزینه حداقل عقب خودرو یه تغییر اساسی می دادید فضای سر نشین عقب خیلی کمه در حد پراید ولی از لحاظ ابعادی خیلی درشت تره حداقل فضای سر نشین عقب باز تر می شد این یک خودرو سدان است نه هاچبک که بگيم به خاطر کوچک بود خودرو فضای اون کمه یه مقدار از صندوق به فضای سر نشین عقب اختصاص می دادین که تو سفر طولانی پا خسته نشه اصلا به فضا عقب خودرو فکر کردید نه تو 206 هاچبک نه صندوقدار نه رانا و نه 206 صندوقدار و هاچبک به فضا سر نشین عقب فکر نشده که این همه هم هزینه صرف شده طراحان ایران خودرو لطفا فکری به حال سرنشینان عقب کنید.
207 صندوقدار
یادتونه شرکت پژوگفته بوداگه ایران خودروقراردادنبنده افشاگری میکنم!مسئولین هم دستپاچه شدن درعرض کمترازیک هفته قراردادبستن تادهنشون بسته بمونه.به نظرمنم تنهاراه برای ملت خریدنکردن خودروی ایرانیه!
به کجا داریم میریم چرا انقدر دزدی؟
تو دبی با 30میلون میتونی تویوتا های لوکس سوار بشی ولی اینجا خودروی بی کیفیت که هیچ فیچری نداره؟!
با 30 میلیون تو دبی میتونی تویوتا هالوکس سوار بشی ولی اینجا خودروی بی کیفیت .
ماشینهای تولید ملی مثل قوطی کبریت میمونه .. یه قوطی میمونه که فقط یه موتور میزارن توش و هیچ گونه فیچری نداره واقعا خجالت آوره... بعد یه چراق طرح میدن اسم جدید خودرو میزارن
واقعا به کجا داریم میریم !!!!
آقایون مدیران به خودتون بیاین
طرح افزایش قیمت خودرو دادین ؟!
باریکلا به بخش QC.QA آفرین به تولید ملی
دنا +
آفرین به خودرو سازان غیووووور کشورمون ?
ایران خودرو و سایپا تماما ضررند یعنی پول ساز نیستند و با پول دولت (بیت المال و سهم مردم) پا برجاند. سالیانه دولت اونچنان پولی به این خودروسازان تزریق میکنه که بتونند علی رغم شکست مفتضحانه در بازار جهانی، نواوری و تولید، زنده بمونند. قیمت سرسام اور فروش خودروهایی که زباله دونی شرکت های رده متوسط وارد کردند گواه این نکته هست.. نظرم اینه که دیجیتو راجب اینکه با پول پراید و پژو در کشورهای دیگه چه اتومبیل هایی میشه خرید یه مقاله تهیه کنه. تشکر.
راست میگه، دیجیاتو یه مطلب بذار با پول اینا در کشور های دیگه چی میشه خرید بعدم با هم مقایسشون کن
نسل جدید داچیا لوگان- ساندرو با 4 ستاره ایمنی واقعی !
البته مقایسه باید منصفانه باشه. دلار که به الحمدلله هیچوقت قیمت واقعی خودش رو در ایران نداشته.این مقایسه خیلی تحت تاثیر قیمت غیرواقعی دلار (ارزش پایین ریال که سالانه بدتر و بدتر هم میشه) قرار میگیره. هرچند با این اوصاف و ناعدالتی بازهم خیلی از اتومبیل های دست دوم تمیز که در ایران یا موجود نیست یا اینکه خیلی گران هست (در حد ماشین های صفر پژو در داخل) رو میشه با پول پراید و پژو خرید.
برای افرادی که از هزینه میلیاردی برای چند تغییر اندک دفاع میکنن البته معلومه کی هستن .یا خودشون غارتگر هستن یا متاسفانه مثل چهارپایی هستن که به تقدیر رضایت دادن و از سواری دادن لذت میبرن
راستی جناب مکروه کجاست ?????
ایفون یا مک بوک اپل رو نمیشه با به اصطلاح خودرو های این جماعت مقایسه کرد بزرگترین تفاوت اینه که اپل تغییر زیادی هم نده دستکم سالی هزاران نفر رو راهی گورستان نمیکنه .بعد موضوع قیمت هست که بارها گفته شده اگه وارادت خودروی خارجی بدون تعرفه انجام بشه این مونتاژگران یک شبه به فنا میرن