ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به جدیدترین تجهیزات و ایده های سازمان آتش نشانی دبی [تماشا کنید]

دبی همیشه ادعا داشته که یکی از پیشرفته ترین شهرهای دنیاست و به تازگی نیز جت پک های آبی را معرفی کرده که توسط نیروهای آتش نشان استفاده خواهند شد. در ویدیویی که سازمان «حفاظت ...

حسام الدین جعفری
حسام الدین جعفری منتشر شده در ۴ بهمن ۱۳۹۵  |  ۲۰:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دبی همیشه ادعا داشته که یکی از پیشرفته ترین شهرهای دنیاست و به تازگی نیز جت پک های آبی را معرفی کرده که توسط نیروهای آتش نشان استفاده خواهند شد.

در ویدیویی که سازمان «حفاظت شهری دبی» منتشر کرده آتش نشانی را به تصویر می کشد که با استفاده از یک جت پک تا بالای پل به پرواز در آمده و به وسیله شلنگ آتش نشانی ماشینی که روی پل آتش گرفته را خاموش می کند.

گفتنیست که این سیستم آتش نشانی نوآورانه «دلفین» نام دارد و با هدف کاهش زمان پاسخ آتش نشانان در دستور کار قرار گرفته تا نیروها بتوانند در مدت زمان کمتری به محل حادثه رسیده و نیازی به گذر از جاده ها و خیابان های دارای ترافیک سنگین نداشته باشند.

همچنین آب دریا می تواند به عنوان یک منبع عظیم در اختیار آتش نشانان قرار گیرد تا به سادگی آتش قایق ها و ساختمان های اطراف ساحل را خاموش کنند.

سرلشکر «ثانی المطروشی»، مدیر سازمان «حفاظت شهری دبی» عنوان کرده که دلفین یکی از ایده های مبتکرانه و هوشمندانه ایست که ایستگاه های آتش نشانی شناور جزئی از این سیستم هستند.

لازم به ذکر است که دبی پس از حادثه آتش سوزی که در سال 2015 برای ساختمان 63 طبقه «The Address Downtown» اتفاق افتاد همواره در تلاش بوده تا سیستم های مقابله با آتش سوزی خود را بروز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban

    دبی تو دو دهه اخیر به شدت پیشرفته شده و طی سفر های مختلفی که داشتم این مسئله مثل روز روشنه. ولی یک مسئله دیگه هم هست متاسفانه دبی پر هست از افراد غیر بومی عرب، تمامی نیرو های خدماتی بنگلادشی هندی و از جنوب شرقی آسیا هستن. دو ماه پیش که رفته بودم بعد انجام یک سری کار ها فرصت داشتم یک 5 6 ساعتی تو تیابونا پیاده روی کنم. در کنار ماشین های آخرین مدل و برج های سر به فلک کشیده و اینکه در ایستگاه اتوبوس خلیج فارس رو زدن Arab Gulf رو نقشه هاشون، چیزی از همه تو چشم تر بود بدون اغراق دیدن یک فرد عرب به ازای هر 10 تا 15 ساکن غیر عرب بود. و من نتونستم نسبت به این موضوع و تا این حد رنگ باختن بافت اجتماعیش نسبت احساس راحتی کنم.

    • مسعود

      مهم اینه اونا کجا ما کجا !

  • سید محمد حسینی

    الان زمان خوبی برای انتشار این مقاله نبود

    • آریا

      اتفاقن بهترین موقع بود. تا مردم ببین 37 سال ادعای پوشالی قدرتمند بودن و های هوی و شاخ و شونه کشیدن برای دنیا چه نتیجه ای داره

  • مجید

    خوب الان دور و بر پلاسکو شما دریا می بینی که بخوان آتش نشان های تهران جت پک داشته باشن؟!

  • mamali_mamooli

    آنوقت اتش نشان های ما با 60 درصد سوختگی میمیرن ! یعنی لباس ضد حریق هم ندارند !! دریغ از ابتدایی ترین تجهیرات !!!
    آتش نشانان شجاع ما در آتش بی مسولیتی سوختند ...

    • m.h.l

      اتفاقا یکی از کارشناسان امداد میگفت پیکر آتش نشانان از بین نمیره چون لباس ضدحریق پوشیدن!شما رو چه حسابی میگی لباس ضدحریق نداشتن؟?

    • سید محمد حسینی

      لباس ضد حریق دارند اما دستوپاشونو میگیره نمی تونن فعالیت کنند بنبراین به لباس عایق اکتفا می کنند مسئولین

مطالب پیشنهادی