ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک دانشمند ایرانی به خاطر دستور اجرایی ترامپ بیکار شد

جمعه پیشین دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا دستوری اجرایی را به امضا رساند که طی آن ورود اهالی مسلمان هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا ممنوع شد. این ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۱۱ بهمن ۱۳۹۵  |  ۱۲:۳۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

جمعه پیشین دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا دستوری اجرایی را به امضا رساند که طی آن ورود اهالی مسلمان هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا ممنوع شد.

این مسئله واکنش اغلب بزرگان صنعت تکنولوژی را به همراه داشت؛ مسئله ای که بیشتر روی زیان هایی مانند عدم امکان بهره وری از استعدادهای خلاق و اندیشمند مهاجر تاکید دارد.

یکی از نمونه های این اتفاق ناخوشایند که گریبان دانشمندی از ایالت بوستون آمریکا را گرفته، «سمیرا عسگری» مهاجر ایرانی تباری است که در دانشکده پزشکی هاروارد مشغول به کار بوده است.

او که صبح شنبه قصد داشته بعد از سفری علمی از فرانکفورت آلمان به مقصد بوستون آمریکا پرواز کند، با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شده و در حال حاضر درمانده و بلاتکلیف باقی مانده است.

وی مدرک PhD خودش را از یکی از معتبرترین دانشگاه های سوئیس کسب کرده و حین تحصیل دوره تخصصی دکترا در دانشگاه هاروارد ایالت ماساچوست، مشغول به کار نیز بوده است.

اما حالا حداقل تا 90 یا 120 روز آینده نمی تواند به خاک کشور آمریکا بازگردد و در این حین ویزایش هم باطل خواهد شد. سمیرا در فرانکفورت بدون هیچ همراه و آشنایی، بیکار و بدون سرپناه باقی مانده است.

واقعاً شوکه شدم؛ تمام کارها و فعالیت هایی که برای آمریکا انجام دادم، به همین سادگی می توانند نقش بر آب شوند. اقدام ترامپ غیرانسانی، بدون تاثیر و نژادپرستانه است.

به نظر من همه به مرور زمان به خاطر این گونه تصمیمات متضرر خواهند شد. دیر یا زود علم و تکنولوژی ایالات متحده ضربه خواهد خورد.

این تنها یک نمونه از هزاران اندیشمند، فعال تکنولوژیک و اهالی تاثیرگذار و مهم ساکن آمریکا است که به خاطر سیاست تنگ نظرانه ترامپ دچار مشکل می شوند.

حال باید دید آیا این فرآیند دستخوش تغییر خواهد شد؟ آیا به قول ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، امکان ایجاد اصلاحاتی در این دستور اجرایی وجود دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Vox
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • mahdi ghaemi

    جالب بود
    www.gorgandl.com

  • MrPro

    انتخاب مردم امریکا بین کلینتون و ترامپ برای متناظر با انتخاب بین بد و بدتر است، چرا که پرونده سیاه سیاسی کلینتون در قبال ایران و افراط گرایی قرون وسطایی غیرقابل پیش بینی ترامپ غیرقابل انکار هستند..طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند آن روزی که ارتباط با امریکا برای ایران مفید باشد اولین نفری که میگوید ارتباط برقرار کنید خود بنده هستم.... به نظر من واکنش مردم ایران نسبت به تصمیمات دولت امریکا درخور توجه هست اما از آن مهم تر باید دید واکنش همین مردم نسبت به مسئولین کشوری در خصوص به کارگیری پتانسیل های به وجود آمده به وسیله این نوع رفتارها (مثل مشکل تر شدن ورود به آمریکا برای نخبگان ایران عزیزمان) چیست؟ متاسفانه خبرگزاری ها بیش از اندازه ذهن مردم را به مسائل غیرداخلی معطوف می کنند؟

  • درویش

    اخه ای مدیر چرا نظر منو تایید نکردی؟
    هر کس و ناکسی به من توهین کرد؟
    باشه اینم تایید نکن، فقط یادت باشه توام روزی به خاطر آزادی بیان ( که اگر داشته باشی) مورد انتقاد قرار میگیری!
    خدا کمکت باشه داداش

  • MrPro

    در یک سخنرانی رسمی خانم کلینتون رسما اعلام می کنند که امریکا مشتاقانه خواهان حضور فرهنگ ها و افراد شایسته از سراسر دنیا در خاکش است. البته ایشان رئیس رئسای اولین معماران بدترین تحریم های بین المللی علیه ایران هم هستند به طوری که هیچ رئیس جمهمور دیگری سالها جرات اضافه کردن بندی به آن تحریم ها رو نداشت، همچنین ایشان اولین کسی هستند که عربستان را برای پیشه گرفتن از ایران ترغیب میکنند و کردند به طوری که در سالهای اخیر این رغبت به صورت جنون امیزی در عربستان شکل گرفته که حتی ممکن است به قیمت تمام شدن منابع نفتی ش به خاطر ارزان فروشی هم تمام شود. همچنین ایشان به خاطر طرح مستقیم جنگ افروزی در کشورهای دیگر و البته گروه های امریکایی به بانوی جنگ شهرت دارند، فاجعه وحشتناک میانمار، گروه دیویدیان، حملات اسرائیل و .... تنها بخشی از فجایعیست که درست بعد از سخنرانی ایشان و شوراندن مسئولین و مردم توسط ایشان اتفاق افتاده. جان کلام اینکه هرچند ترامپ فردی دمدمی مزاج و بدون سیاست و شعارگراست اما از حیث خطراتی که کلینتون برای جهان (به ویژه ایران) میتوانست داشته باشد (شاید جنگ جهانی سوم) بی خطر است.

  • mj

    از دولتی که در اون به دنیا اومدید انتظار داشته باشید نه دولتی که در اون مهمان هستید

  • molavy

    اینو با این وضع تو ایران هم راه نمیدن. یک چهار سالی باید روی دریا زندگی کنه

  • Mehdi

    دانشمند برای افرادی نظیر اینشتین و تسلا استفاده میشه نه یه دانشجوی دکترا!!!

    • ehsanxxx

      بله کاملا موفقم. معمولا از اصطلاحات رسانه ای برا یداغ کردن خبر زیاد استفاده میشه. مثل اینکه یک محقق رو دانشمند یا پروفسور یاد کنیم تا اعتبار خبر رو زیاد کنیم. !!!! نکته بسیار جالبی بود ممنون.

    • BVB

      دکتراشو گرفته. دوره‌ی تخصصیشو میخونه

  • امیر مرزبان

    این مهاجرا بودن که آمریکا رو ابر قدرت کردن حالا شاخ بازی در میارن

  • اسماعیل سیاحی

    یادم میاد یه زمانی بود که استیو جابز که با اوباما ملاقات کرده بود و بعد از ملاقات به خبر نگارا گفته بود : من رو این موضوع تاکید کردم که ما به مهاجرانی که مهندس نرم افزار هستن خیلی نیاز داریم و باید روند دادن گرین کارت رو به اون ها رو سریع تر کنیم.اگه اوباما باهوش باشه به حرفم گوش میده.
    حالا ترامپ اومده این کارو کرده...
    امریکا خیلی به مهاجران کشور های آسیایی مدیونه.
    این کار علاوه بر مختل کردن زندگی اونها....بیشتر خود امریکا ضربه میزنه....

  • امیر محمد م

    من قصد نژاد پرستی یا توهین به کسی یا کشوری ندارم ولی کسی که خاک وطنشو بفروشه هر چند که تو کشورش امکانات و تجهیزات خوبی نباشه و کشورش جهان سوم باشه، جزاش چیزی جز مرگ نیست...
    فرمان دادم تا بدنم بدون تابوت، مومیایی، به خاک بسپارند تا ذرات بدنم خاک ایران را تشکیل دهد.
    کوروش شاهنشاه هخامنشی
    #TURK_WARRIORS

    • Ramtin_Bakhtiari

      افراد زیادی هستن که توهم واریور دارن مثه شما و موقع حرف زدن فکر زبادی نمیکنن . چیزه تازه ای نیس

    • محمد امین

      خب من در صورتی این افراد رو خاین می دونم در صورت نیاز شدید کشور کشور رو ول کردند در صورتی که نه مشکل مسکن داشتند نه محتاج نون شب به خاطر زندگی خوش تر رفته باشند

    • Ebrahimi

      دوست گرامی شما اول زندگی نامه یک شخص رو مطالعه کن بعد برای خودت حکم صادر کن در هر صورتی اینشون یک ایرانی هستند و از نظر سطح علمی و فرهنگی از شما بسیار بالا هستند،ایشون از یک سالگی به خارج از ایران رفته و به همین خاطر اونجا زندگی کرده و تحصیلات خودش رو ادامه داده،لطفا شما کاسه داغتر از آش نشو و تندروی نکن،وطن فروش شخصی هست که مفاخر و دانشمندان کشورش را خائن می نامد.

      • ehsanxxx

        اولا در بالا اشاره شد که واژه دانشمند به چه کسی اطلاق میشه. پس بهتره زیاد جو گیر نشین. در ضمن کسی که از 1 سالگی خارج بوده قاعدتا وطنی به حساب نمیاد.

      • Alireza omid

        #چرت گفتی

        • Ebrahimi

          چرت طرز فکر شما هست و رفتار دور از ادبت،شما تا دیروز کارت این بود کامنت درباره بازی ماریو بزاری بایدم الان این چیزا برات قابل درک نباشه.
          #احمق_ها

      • درویش

        هه عروس نمیتونه برقصه میگه آهنگ بده...
        اقای محترم من شاید علمم زیاد نباشه ولی تا حدی علم کمی دارم
        ( من استاد دانشگاه علوم پزشکی زنجان هستم)
        من 65 سالمه ساید نظر من کمی تند روی باشه ولی با این سنم این تجربه رو داشتم که یه ادم بیشتر به دلیل بی بند باری های اخلاقی و به بهانه درس و حالا هرچی میاد از کشور میزنه بیرون.
        یه چیزی به دوستان خواننده ی این متن میگم، شما اگر بخوای رشد کنی ( با عرض معذرت) چه تو تویله باشه چه کاخ تو رشد میکنی.
        متاسفانه کسانی که این حرف های منو می خونن همشون دارای سن پایین و عشق و آرزوی رفتن به خارج از کشور رو دارن، یا دو سه تا بی حجاب رو می بینن از خجوو می گیره خودشونو حتی شما رو میگم.
        وقتیم میگم انسان بدون سفر به خارج از کشور هم رشد میکنه، شما بدتون میاد و حرفام منفی می خوره...
        باشه منفی بخوره مهم نیست... حرف من حقیر رو خوندید ممنون هستم.
        و اينو یاد اور بشم که به خاطر آبادی کشورمون ایران خون های شهید های زیادی ریخته شده، پس اگر اونا واسه ابادیش جنگیدن و خون ریختن منم وظیفه ام اینه که اینه که مملکت خودمو اباد کنم نه آمریکا رو...
        ((((( اقا شما منفیتو بزن مهم نیست ولی مرد باش و عین یک مرد بمیر))))

        • Ebrahimi

          شما اگر استاد بودی می فهمیدی چطور باید یک مطلب رو برسونی،شما که آهنگش خوبه پس باید تانگو برقصی استاد نه اینکه بشکن بزنی.
          #احمق_های_بی_فکر

        • wisdom

          استاد جان 10 تا غلط نگارشی و املایی داری، هرکس که مهاجرت کرد بی بند و بار نیست و هیچ وقت تا توو موقعیت اون فرد نبودی نمیتونی اظهار نظر کنی

    • pioneer

      حکومتی که قدر داشته هاشو ندونه، محکوم به مرگه. این خانم اگه تو ایران می موند، نهایت پیشرفتی که می تونست بکنه این بود که بره استاد دانشگاه پیام نور تو یکی از روستاها باشه و بعد از ظهراش میرفت آزمایشگاه سر کوچه نمونه ادرار دید میزد.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی