ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول 400 میلیون یورو از یک شرکت اروپایی فروشنده تجهیزات غرامت گرفته است

«وحید صدوقی» مدیرعامل همراه اول در جریان همایش برجام و سرمایه گذاری از یکی از خاطرات همکاری با یکی از وندورهای اروپایی (شرکت ارائه دهنده تجهیزات و خدمات) سخن گفته و مدعی است بنا بر ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۱۷ اسفند ۱۳۹۵  |  ۱۷:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

«وحید صدوقی» مدیرعامل همراه اول در جریان همایش برجام و سرمایه گذاری از یکی از خاطرات همکاری با یکی از وندورهای اروپایی (شرکت ارائه دهنده تجهیزات و خدمات) سخن گفته و مدعی است بنا بر مشکلات پیرامون تحریم های آمریکا 400 میلیون یورو غرامت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این شرکت اروپایی که نامش فاش نشده و وظیفه پشتیبانی حدود 60 درصد از تجهیزات شبکه همراه اول را در سال 90 بر عهده داشته، به دنبال وضع تحریم هایی از سوی آمریکا در همان سال اعلام قطع همکاری کرد.

به این معنا که دیگر به همراه اول تجهیزات نمی فروشد و پس از آن نیز در تیر ماه سال 92 از ایران خارج شده و دفترش در تهران را تعطیل کرد. این در حالی است که آمریکا اجبار کرده بود هر شرکت فروشنده مخابراتی در هر فصل می تواند حداکثر 50 میلیون یورو به مجموع اپراتورهای فعال ایران تجهیزات ارائه کند و به علاوه می بایست به کنگره نیز گزارش دهد.

به سبب این قطع همکاری ناگهانی قرارداد 5 ساله همراه اول با وندور مورد بحث که 16 میلیون یورو ارزش داشت کنسل شد؛ اما به مرور زمان با جذب نیروها و توان داخلی تمام پروژه با صرف هزینه 1.4 میلیون یورو به خوبی به انجام رسید.

صدوقی می گوید همان وندور اروپایی چندی پیش عنوان کرد که می خواهد به ایران برگردد، اما همراه اول اعلام کرده به سبب آن اتفاق ناگهانی می بایست خسارت دریافت کند و علاوه بر این نرخ مبلغ پیشنهادی از سایر شرکت ها پایین تر باشد.

بنابراین آنها هم پذیرفته اند ضمن ارائه کمترین قیمت در میان 7 فروشنده پیشنهاد داده شده، 400 میلیون یورو نیز غرامت پرداخت کنند! در نتیجه تصمیم گرفته شد یکی از برنامه های 5 ساله این اپراتور در یک سال اجرا شود و هزاران سایت نسل دو همراه اول در سراسر کشور نوسازی گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • کامران منطق

    فکر کنم این دو عدد های اخر میلیارد دلار باشه

  • cooper

    چجوري پروژه رو با يك دهم قيمت تموم كردن!؟ كارم ميكنه!؟

  • ehsan dorani

    شما که قبلیو با یک دهم هزینه درست کردین خوب چه کاریه همه کارو خودتون بکنین انقد پول ندین خارجیا??

  • margbal

    همراه آخر

  • Amir_Safari

    کلا همراه اول با مخبرات روهم ۵۰۰میلیون یورو میارزن ؟

  • AliGh

    این پول ها که به ما مشترکان نمیرسه! حتی به کارمندای خودش هم فک نکنم برسه! همش همون بالا هپلی هپو میشه!!!

  • علی

    واقعا دزد اول! میدان توحید تهران هستیم هنوز فورجی نداره! آنتن دهی رو تریجی هم در حد صفر و و فقط سرویس دهی توجی داره!!! آخه تویی که فکر گرفتن پول از مردم و کمپانی ها هستی اول و آخر خودتی فقط...

  • حسین

    نمیدونم چرا با این آمار یاد محمود و محاسبه میزان آب لازم برای پرورش سیب زمینی افتادم.

  • Mehrdad

    دزد اول، چرا اینقدر ادعا داره؟! وقتی بنده واسه امتحان 2 گیگ اینترنت 4جی همراه اول خریدم اما از بس کیفیت اینترنتش ضعیف هنوز با گذشت 27 روز نتونستم تمومش کنم، خندم میگیره وقتی می بینم با ادعاشون حال می کنن

  • Mes'ud

    قراردادش کلا 16 میلیون یورو بوده، بعد واسه این که دوباره با مخابرات ایران همکاری کنه، حاضر شده 500 میلیون یورو غرامت بده. یا اینا ریاضیات اول ابتدایی رو نخوندن، یا ما رو دست انداختن...

    • Hamed Piusi

      نه عزیز خب خواسته یکم مثل همراه اول دزدی بکنه دیده بجای 16 تونستن با 1.4 کار رو تموم بکنن گفته ببین اینا دیگه کی هستن و چقد پول دزدی میکنن گفته هر کاری از دستم بربیاد باید انجام بدم تا برگردم به جمع این دزد ها

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی