ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتومبیل خودران اوبر دچار حادثه شد؛ توقف کامل فعالیت های آزمایشی

صبح روز گذشته خبرگزاری رسمی ایالت آریزونای آمریکا از تصادف شدید و چپ شدن یکی از اتومبیل های خودران کمپانی «اوبر» در برخورد با یک خودروی سرنشین دار دیگر خبر داد. به این ترتیب که ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۶ فروردین ۱۳۹۶  |  ۱۴:۴۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

صبح روز گذشته خبرگزاری رسمی ایالت آریزونای آمریکا از تصادف شدید و چپ شدن یکی از اتومبیل های خودران کمپانی «اوبر» در برخورد با یک خودروی سرنشین دار دیگر خبر داد.

به این ترتیب که اتومبیل شخصی سازی شده Volvo مجهز به سیستم خودران اوبر در حین حرکت به سمت شمال خیابان مک کلینتاک با ماشین دیگری که قصد داشته به سمت چپ بپیچد برخورد کرده و سپس خودروی سومی نیز با آنها تصادف می کند.

اوبر در حال حاضر اولین مراحل آزمایش شهری اتومبیل های خودران خودش را آغاز کرده و بعد از کشمکش های پدید آمده مابین این شرکت و آلفابت، حالا با دردسر جدیدی روبرو شده است.

به دنبال این ماجرا بلومبرگ گزارش می دهد «تراویس کالانیک» مدیرعامل کمپانی اوبر فرآیند آزمایش و توسعه ماشین های خودرانش را متوقف کرده و این بخش تا بازرسی و انجام تحقیقات لازم پیرامون حادثه دوباره مشغول به کار نخواهد شد.

گفتنی است حادثه مورد بحث هیچ خسارت و تلفات جانی به همراه نداشته است و از طرفی شواهد نشان می دهند که تقصیر کار اتومبیل خودران اوبر نبوده است، بلکه ماشین دوم به صورت ناگهانی و بدون در اختیار داشتن حق تقدم پیچیده است؛ هرچند که عکس العمل دیرهنگام مکانیزم خودران اوبر نیز سوال برانگیز به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mahdi_javidi

    درستش میکنن

  • tinybyte

    در نهایت برد با ماشین های خودران خواهد بود

  • mjk

    این مسخره بازیا چیه آخه کدوم مشنگی لذت رانندگی رو ول می‌کنه که یه سری سنسور و کد جاشو بگیره بهترین راننده انسانه کامل ترین کامپیوتر بازم به پای ما نمی‌رسه چون مخلوق هیچوقت برتر از خالقش نیست
    اینم برای دوستانی میگم که فکر میکنن این سیستم خودران جدیده : از ۷۰ سال پیش همه قطارها خودران بودن و راننده فقط برای اینه که هر ۱۵ دقیقه یه بار کلید رو فشار بده تا سیستم بدونه کسی اونجا هست و خطای احتمالی رو رفع میکنه اینایی هم که الآن می‌بینید فقط جنبه تبلیغاتی داره

    • atabaei

      وقتی پنج روز کاری در هفته هر روز ۱.۵ ساعت صبح و ۲ ساعت بعد از ظهر توی ترافیک سنگین مجبر باشی که رانندگی کنی از خانه تا سر کار، اونوقت دنبال لذت رانندگی نیستی داداش، اینجا در امریکا معمولا همه مسیر زیادی رو باید هر روز رانندگی کنند که با این تکنولوژی میتونن از این زمان بهتر استفاده کنند

    • tinybyte

      اکثر رانندگی های روزمره برای لذت بردن نیست که، صرفا از یک نقطه به نقطه دیگری می خوایم جابجا بشیم. فکر کن چقدر کار مفید می تونیم بکنیم توی همون تایمی که پشت فرمون هستیم

  • ed.salvatore

    روزی رو با گسترده ترین هک بین المللی میبینم که تمام اتومبیل های خودران و حتی لوازم منزلتون شروع به خراب کاری میکنن و این روز ترسناک تو تاریخ ثبت میشه ! نباید زندگی رو به تکنولوژی سپرد...تکنولوژی خوبه ولی قابل اعتماد نیست

مطالب پیشنهادی