ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فعالیت اوبونتو روی تلفن های همراه پایان می یابد

مارک شاتلورث، موسس Canonical، سازنده اوبونتو امروز اعلام کرد که سرمایه گذاری روی رابط کاربری یونیتی برای لینوکس را متوقف خواهد کرد و در عوض دوباره به سراغ GNOME خواهند رفت تا حالت پیش فرض ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۷ فروردین ۱۳۹۶  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مارک شاتلورث، موسس Canonical، سازنده اوبونتو امروز اعلام کرد که سرمایه گذاری روی رابط کاربری یونیتی برای لینوکس را متوقف خواهد کرد و در عوض دوباره به سراغ GNOME خواهند رفت تا حالت پیش فرض ورژن بزرگ بعدی اوبونتو بر اساس آن باشد.

این خبر در واقع به معنای توقف فعالیت اوبونتو روی تلفن های همراه هست. این کمپانی طی سال های اخیر تمرکز بالایی روی موبایل ها نیز داشت ولی حالا گویا قصد فراموش کردن آن را دارند.

شاتلورث در بلاگی نوشت: «در نهایت، انتخاب این است که روی بخش هایی سرمایه گذاری کنیم که برای شرکت، رشد را به ارمغان می آورند.»

این خبر در واقع به معنای توقف فعالیت اوبونتو روی تلفن های همراه هست

اوبونتو یک پدیده همه گیر در دنیای سرورها است و با موفقیت های فراوانش، طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارد. اما تلاش برای ورود به بازار تلفن های هوشمند و تبلت ها، یک شکست برای Canonical بود.

در عوض ساختن یک سیستم عامل جدید موبایل، تمرکز Canonical روی ساخت اکوسیستمی بزرگ با سیستم عامل واحد بود اما همانطور که امروز شاهدش هستیم، طرح با موفقیت روبرو نشد و یادآور اشتباه مایکروسافت با ویندوز 8 است.

یونیتی هیچ گاه به اندازه اندروید و یا iOS خوش ساخت و جذاب نبود و همراهان کنونیکال معتقد بودند که این شرکت به جای تمرکز روی حقایق و داشته هایش، می خواهد چرخ را دوباره اختراع کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • reza sh

    مرگ اوبونتو یونیتی
    http://llink.ir/unity

  • reza sh

    مرگ اوبونتو یونیتی

  • بهداد

    چقدر حیف شد ... حالا به چه سیستم عاملی برای موبایل بخندیم ? ?

  • Mahdi Behkar

    خیر
    امروز ubport اعلام کرده که بر روی اوبونتو فون کار میکنه و قرار نیست عمر اوبونتو فون به پایان برسه
    اگه یه خبری رو پوشش میدین اون خبر رو خواهشا کامل پوشش بدین

  • ali rahimi

    ممنون آقا محسن
    خیلی عجیب بود ! تو نسخه 16 تازه unity 8 اضافه شد .

  • آرمان گلزار

    انگار حالا خیلی مهم بود

    • heydar hejazi

      جناب برای شما که کلا برای سرگرمی گوشی دستته مهم نیست و کلا فک نکنم بدونی موضوع جی بود.. تو ایران که اکثرا مصرف کنندن در محتوا اینوکس نمیتونهذجایگاهی داشته باشه با اینه خیلی قدرتمندتر از ویندوز و مک هست

      • بهداد

        بخواب بابا همچین میگه انگار رمز موشک بالستیکی کاخ سفید رو جابجا میکنه .... تو بدتر از همه از اون الافایی که از بیکاری رفتی دنبال یه همچین زباله ای

مطالب پیشنهادی